Research Article
BibTex RIS Cite

İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri

Year 2002, Volume: 1 Issue: 2, - , 26.06.2002

Abstract

In this research, the teachers’ opinions on problems faced while teaching children toread and write are identified with quantitative and qualitative data. According to the results of thestudy, most of the teachers are in consensus on common problems. Teachers think that theanalysis method starting with the sentence is the best method to teach reading and writing, but they also think that there are problems in the education of the teachers who will apply this method and on-the-job training is inadequate. They believe in the necessity of teacher-parent co-operation to achieve the desired success, but they also suggest that the parents be educated as well in order to avoid the child’s conflicts between parents and the teacher.


References

  • Çelenk, S. (1993). ‘İlkokuma-yazma Öğretiminde Aşamalı Bireşim Tekniğinin Etkinliği.’ Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erden, M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: PEGEM Yayınları. Gray, W. S. (1975). Okuma ve Yazma Öğretimi. Çev. Nejat Yüzbaşıoğulları. MEB Yayınları. Güneş, F. (1997). Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara, Ocak Yayınları.

İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri

Year 2002, Volume: 1 Issue: 2, - , 26.06.2002

Abstract

Bu araştırmada, ilkokuma-yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri
niceliksel ve niteliksel verilerle belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin;ilkokuma-yazma ö
ğretiminde en uygun yöntemin cümleden başlayan çözümleme yöntemi olduğu,ancak bu yöntemi uygulayacak öğretmenin eğitiminde bazısorunların bulunduğu, öğretmenin başında eğitiminin yetersiz olduğu, öğretimde istenilen başarının elde edilmesi amacıyla öğretmen-veli işbirliğinin gerekli olduğu, ancak, öğrencinin öğretmen-veli çelişkisine maruz
kalmamasıiçin velilerin eğitilmelerinin uygun alacağıdüşüncelerinde birleştikleri saptanmıştır.

References

  • Çelenk, S. (1993). ‘İlkokuma-yazma Öğretiminde Aşamalı Bireşim Tekniğinin Etkinliği.’ Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erden, M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: PEGEM Yayınları. Gray, W. S. (1975). Okuma ve Yazma Öğretimi. Çev. Nejat Yüzbaşıoğulları. MEB Yayınları. Güneş, F. (1997). Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara, Ocak Yayınları.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Süleyman Çelenk

Publication Date June 26, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Çelenk, S. (2002). İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online, 1(2).
AMA Çelenk S. İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. EEO. June 2002;1(2).
Chicago Çelenk, Süleyman. “İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri”. İlköğretim Online 1, no. 2 (June 2002).
EndNote Çelenk S (June 1, 2002) İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online 1 2
IEEE S. Çelenk, “İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri”, EEO, vol. 1, no. 2, 2002.
ISNAD Çelenk, Süleyman. “İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri”. İlköğretim Online 1/2 (June 2002).
JAMA Çelenk S. İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. EEO. 2002;1.
MLA Çelenk, Süleyman. “İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri”. İlköğretim Online, vol. 1, no. 2, 2002.
Vancouver Çelenk S. İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. EEO. 2002;1(2).