-
Bilişim çağı eşiğinde ilköğretim sınıf ve matematik öğretmeni ile ortaöğretim matematik
öğretmenlerin yeni bilgi ve beceriler edinmeleri, bir dizi yeni yeterlikler ve bazı beceriler
kazanmaları kaçınılmazdır. Dahası, genelde tüm öğretenlerin özelde matematik öğretmenlerinin
değişen işlevlerini ve yeni rollerini benimsemeleri ve bunları uygulamaya geçirmeleri
beklenmektedir. Söz konusu değişiklikler ve beklentiler, ilk bakışta, “öğretmenlerin sürekli eğitimi”
demek olup Türkiye’de bu alanda gereksinimler giderek artmış; hizmet-öncesi öğretmen eğitimi
başta olmak üzere öğretmen eğitimi ile ilgili sorunların çözümü için arayışlara başlanmıştır.
Ancak, yapılanların bir bütün olarak değerlendirilmesi, yapılması gerekenlerin ise tartışılması;
ayrıca ortak eylem planlarının ve insan kaynaklarının hazırlanması gerekmektedir. Bu
incelemede bilişim çağı eşiğinde öğretmen eğitimi ile ilgili bazı değişiklikler ve yenilikler
açıklanarak kişisel düşünceler ve bir dizi öneri sunulmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 1 Issue: 2 |