Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation of the Events Reported in the Media about Violence in Schools

Year 2014, Volume: 13 Issue: 4, 1311 - 1330, 03.11.2014
https://doi.org/10.17051/io.2014.24751

Abstract

This research was carried out to examine the place of the concept of violence in schools as one of the major problems in social life and how the violence-related news reflects in a variety of newspapers. In this study, questions were searched for the answer about: how the news headlines containing violence in schools are given; how the definitions and notions used in school-related violent headlines are given; which pages the reports of violence are published in; how the pictures used in violent news in education are given; what types of violence take place in the news; the forms of psychological violence used in schools; the reasons of violence in schools; the status of the settlements which the violence in schools takes place; which tools are used during the violence in schools; the gender ratios of individuals who are subject to reports about violence in school, the distribution of perpetrators according to the ages. According to the results of the study, between the years of 1998 and 2004, the harassment cases in schools increased from 5.97% to 9.15%; Stabbing incidents in schools increased from 1.49% to 4.23% ; the news about the drug events that took place in press as a source of violence in schools increased from 4.48% to 10.56%. In the news published in newspapers, among the reasons of violence in schools, while the attitude of the teachers took the first place in 1998, the attitudes of the parents and the socio-economic problems took the first place in 2004.

References

  • Alkan,H.B. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri ve okulda şiddet. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Alper, S. İ.(2008). İlköğretimde zorbalık. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Altun, S. A., Güneri, O. ,& Baker, O.E. (2006). Basındaki yansımaları ile okulda şiddet. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 24, 12-21
  • Ayrancı, Ü., Köşgeroğlu, N., & Günay, Y.(2004). Televizyonda çocukların en çok seyrettikleri saatlerde gösterilen filmlerdeki şiddet düzeyi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 5, 133- 140.
  • Avrupa Konseyi. (2002). Okullarda şiddetin önlenmesi ve şiddetle mücadele için yerel ortaklıklar, konferans sonuç bildirgesi. Strasbourg, Fransa. Erişim: http://www.meb.gov.tr/duyurular/Okullarda Şiddetin Önlenmesi Bildirgesi/html Erişim Tarihi: 002013.
  • Balkıs, M., Buluş, M., & Duru, E.(2005). Şiddete yönelik tutumların özyeterlilik, medya, şiddete yönelik inanç, arkadaş grubu ve okula bağlılık duygusu ile ilişkisi. Ege Eğitim Dergisi. 6, 81
  • Barkin, S., Ip, E., Richardson, I., Klinepeter S., Finch, S., & Krcmar, M. (2006). Parental media education styles for children aged 2 to 11 years. Arch Pediatr Adolesc Med, 160, 395-401.
  • Bulut, S.(2008). Okullarda görülen öğrenciden öğrenciye yönelik şiddet olaylarının bazı değişkenler açısından arşiv araştırması yöntemiyle incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 23–38.
  • Chandras, Kan, V. (1999). Effective counseling strategies to cope with violence in schools. GSCA Journal, 1(6), 1-10.
  • Coşkuner, E. (2008). Barış eğitimi programının öğrenci şiddeti üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Çınkır, Ş & Karaman, K, Y. (2003). Öğrenciler arası zorbalık. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34, 236-253.
  • Çınkır, Ş. (2006). Okullarda kabagüç: türleri, etkileri ve önleme stratejileri. I. Şiddet ve okul: Okul Ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet Ve Alınabilecek Tedbirler Sempozyumu.
  • Çuhadaroğlu, F. (2000). Ergenlik döneminde psikolojik gelişim. Katkı Pediatri Dergisi, 21(6), 863868
  • Deveci, H., Karadağ, R., & Yılmaz, F. (2006). İlköğretim çocuklarının şiddet algıları. 1. Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınabilecek Tedbirler Sempozyumu, 28-31 Mart, İstanbul.
  • Davenport, N., Schwartz, R, D & Elliot, G,P (2003), Mobbing (İş yerinde duygusal taciz), (Çev Önertoy, C, O). Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Doğan, İ. (2002). Modern toplumda vatandaşlık demokrasi ve insan hakları. Pegem A Yayınları, Ankara
  • Durmuş, E. ve Gürgan, U. (2005). Lise öğrencilerinin şiddet ve saldırganlık eğilimleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(3), 253-269.
  • Dünya Şiddet ve Sağlık Raporu: Özet (2002). Genova: World Health Organization.
  • Flannery, Daniel, J. (1997). School violence: risk, preventive intervention, and Policy Office of Educational Research and improvement, (ED) Washington, DC, http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED416272.pdf
  • Furlong, M. J. ve ark. (2004). Bullying and abuse on school campuses. (Ed. Spielberger, C.). Encylopedia of Applied Psychology. Hardbound: Elsevier Inc
  • Goswami, B.B. (1995) Cultural Adaptability of Violence, Edited by; S.Venigopal Roa, Vikas Publishing Hause, İndian.
  • Gökdaş, İ. (2007). İlköğretimde şiddet. Solak, A. (Ed), Okullarda şiddet ve çocuk suçluluğu, (263294), Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Horne, A.M. & Sayger, T.V. (1990). Treating conduct and oppositional defiant disorders in children. New York: Pergamon
  • Kazdin, A.E. (1987). Treatment of conduct disorders (Edt. J, Hill and B Maughan) Conduct disorders in childhood and adolescence. Newbury Park, CA: Sage.
  • Kandakai, T. L.& King, K, A. (2002). Preservice teachers' perceived confidence in teaching school violence prevention. American Journal of Health Behavior, 26(5), 342-353
  • Kızmaz, Z. (2006). Okullardaki şiddet davranışının kaynakları üzerine kuramsal bir yaklaşım. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 30(1), 47-70.
  • Kocacık, F. (2001). Şiddet olgusu üzerine. Cumhuriyet Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 2(1),1-7.
  • Koç, M. (2006). Şiddetin ortaya çıkardığı psikolojik travmayla baş etmede sporun işlevselliği. 1. Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınabilecek Tedbirler Sempozyumu, 28-31 Mart, İstanbul.
  • Konter, R. D. (2002). School Violence and Teacher Perception of Zero Tolerance Policy, Universit of Wisconsin. http://www2.uwstout.edu/content/lib/thesis/2002/2002 konterd.pdf
  • Küçükturan, G. & Altun, S. (2006). Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Uygulanan Şiddetin Değerlendirilmesi”, Şiddet ve Okul Bildiri Kitabı, Ankara: MEB Yayınları, s. 94–105.
  • Lewis, D.O. (2005). Adult antisocial behavior, criminality and violence. In Kaplan & Sadock’s Comprehensive Textbook of Psychiatry, 8th Edition (Eds BJ Sadock, VA Sadock):225822 Philadelphia, Lippincott Williams & Wilkins
  • Levinson, M.H. (2006). Anger management and violence prevention:a holistic solution. ETC, A Review of General Semantics, 63(2), 187-199.
  • Mahiroğlu, A., & Buluç, B. (2004). Şiddet Araştırmasında Trajikomik Sonuçlar. Web:www.haberturk.com
  • Mc Cormick, C and First, P.F. (1989). Press relations-asset or liability: It`s partially up to you. School Business Affairs. 55(12) 18-23.
  • Mertoğlu, M., Doğutaş, C., Cemalcılar, Z. & Baydar, N. (2008). Şiddetin okula bağlı nedenleri ve alınabilecek önlemler stratejik önlemler konulu Ohio-İstanbul karşılaştırmalı bir araştırma. VIII. Adli Bilimler Kongresi Çocuk ve Adli Tıp Bildiri Özetleri Kitabı, 15-18 Mayıs 2008Kocaeli, Ankara: Tubitak Yayınları, Yayın No:5847.
  • Mıchaud, Y (2002). Şiddet (Çev. Cem Muhtaroğlu), İletişim Yayınları (Yeni Yüzyıl Kitaplığı), İstanbul.
  • Miller, G. E. (1994). School violence miniseries impressions and implications. School Psychology Review, 23 (2), 257-261.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2006, Eylül), Eğitim ortamlarında şiddetin önlenmesi ve azaltılması Strateji ve eylem plânı, (2006-2011), Ankara.
  • Mutlu, E. (1997). Televizyon, çocuklar ve şiddet. İstanbul İletişim Fakültesi Dergisi, 4, 41–75.
  • Morrison, G.M., Furlong, M.J., & Morrison, R.L. (1994). School violence to school safety: reframing the issue for school psychologists. School Psychology Review, 23 (2), 236-256.
  • Nelson, C. M., & Rutherford, R.B. (1990). Troubled youth in the public schools: Emotionally disturbed or socially maladjusted? In P. E. Leone (Ed.). Understanding troubled and troubling youth (pp. 38-60). Newbury Park, CA: Sage
  • Olweus, D. (1991). Bully/victim problems among school children: Basic facts and effects of a school based intervention program. In Pepler, D. & Rubin, K. (Eds), The Development and Treatment of Child Agression (pp. 411-448). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Ögel, K., Tarı, I. ve Eke, C.Y. (2006). Okullarda suç ve şiddeti önleme kılavuzu. İstanbul, Yeniden Yayınları, No:7.
  • Öğülmüş, S. (1995). Okullarda (liselerde) şiddet ve saldırganlık. Yayınlanmamış Araştırma Raporu. A.Ü. Eğitim. Bilimleri Fakültesi. Ankara
  • Özcebe H., Ulukol B., Mollahaliloğlu S., Yardım N., & Karaman F. (2008). Sağlık hizmetlerinde okul sağlığı kitabı, T.C. Sağlık Bakanlığı Yayın No:719, Ankara.
  • Patterson, G. R., Ray, R. S., Shaw, D. A., & Cobb, J. A. (1969). Manual for coding of family interactions. New York: Microfiche Publications
  • Pınar, N. (2006). Görsel medya ve şiddet kültürünün ortaöğretim öğrencileri üzerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Konya.
  • Pinheiro, P, S (2006). Rights of the child, United Nations General Assembly, USA.
  • Pişkin, M. (2003). Okullarımızda yaygın bir sorun: akran zorbalığı. VII.Ulusal PDR Kongresi.
  • Pratt, H,D, Greydanus, D,E.(2000). Adolescent violence: concept for a new millennium. Adolesc Med, 11, 103-25.
  • Singer, D.G., Singer J.L., Rapaczynski W. (1984). Family patterns and television viewing as predictors of children’s beliefs and aggression. Journal of Communication, 34,73–89.
  • Skiba, R., Boone, K., Fontanini, A., Wu, T., Strassell, A., & Peterson, R. (2000). Preventing school violence: A practical guide to comprehensive planning. Bloomington, IN: The Safe and Responsive Schools Project, Indiana Policy Center, Indiana University.
  • Smith D.L.,& Smith B.J.(2006) Perceptions of violence: the views of teachers who left urban schools, The High School Journal, 89 (3), 33-42.
  • Şahan, B. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğretmen ve öğrencilerinin şiddet olgusuna ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şubatlı, T., Akgöngür, İ., Öztürk, H., Uruş, A., İnan, M., & Aydoğdu, B. (2006). Liselerde neler oluyor”. Vatan Pazar, 22.09.2013, www.google.com.tr
  • TBMM Araştırma Komisyonu Raporu (2007). Türkiye Büyük Millet Meclisi çocuklarda ve gençlerde artan şiddet eğilimi ile okullarda meydana gelen olayların araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla kurulan meclis araştırması komisyonu raporu. Ankara: Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü
  • Tahiroğlu, A,Y., Çelik, G.G., Bahalı, K. & Avcı, A. (2010). Medyanın çocuk ve gençler üzerine olumsuz etkileri; şiddet eğilimi ve internet bağımlılığı. Yeni Symposium Journal, 48(1), 19-30. Totan, T., Zeynep D. & Yöndem, Z. D. (2007). Ergenlerde zorbalığın anne, baba ve akran ilişkileri açısından incelenmesi, Ege Eğitim Dergisi (8) 2,53–68.
  • Türk Dil Kurumu. (2013). Türkçe sözlük, www.google.com.tr.10.03.2013
  • Uysal, A.(2003). Şiddet karşıtı programlı eğitimin öğrencilerin çatışma çözümleri, şiddet eğilimleri ve davranışlarına yansıması. Yayınlanmamış doktora tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ünsal, A. (1996). Genişletilmiş bir şiddet tipolojisi. Cogito, (6-7), 29-36.
  • Walker, H. M., Shinn, M. R., O'Neill, R.Eb & Ramsey, E. (1987). A longitudinal assessment of the development of antisocial behavior in boys: Rationale, methodology, and first year re-suits. Remedial and Special Education, 8(4), 7-16.
  • Walker, D (1995) School violence prevention. Eugene, Or: Eric Clearinghouse On Educational Management. www.ericdigests.org/1996-1/violence.htm [10.10. 2012]
  • Walma van der Molen, J.H. (2004). Violence and suffering in television news: toward a broader conception of harmful television content of children. Pediatrics, 113, 1771-1715.
  • Wehby, J. H. (1994). Issues in the assessment of aggressive behavior. Preventing School Failure, 38(3), 24-28.
  • Yavuzer, H., (2000). Okul çağı çocuğu. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Yavuzer, Y., Gündoğdu, R., & Dikici, A. (2009). Teachers’ perceptions about school violence in one Turkish city. Journal of School Violence, 8 (1): 29-41.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1993). Nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.

Basında Yer Alan Okullarda Şiddet İle İlgili Olayların Değerlendirilmesi

Year 2014, Volume: 13 Issue: 4, 1311 - 1330, 03.11.2014
https://doi.org/10.17051/io.2014.24751

Abstract

Bu araştırma toplumsal yaşamın önemli sorunlarından birisi olan şiddetin okullardaki yerini ve şiddet ile ilintili haberlerin çeşitli gazetelere nasıl yansıdığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada, okullarda şiddet içeren haber başlıklarının nasıl verildiği, okullar ile ilgili şiddet içeren haberlerin başlıklarında kullanılan kavram ve tanımlamaların nasıl verildiği, şiddet haberlerinin yayınlandıkları sayfanın hangisi olduğu, eğitimde şiddet haberlerinin içeriklerinde kullanılan fotoğrafların nasıl verildiği,  haberlerde yer alan şiddet türlerinin ne olduğu, okullarda uygulanan psikolojik şiddetin biçimlerinin ne olduğu, okullardaki şiddetin nedenleri,  okullarda şiddet uygulanırken kullanılan araçların ne olduğu, okulda şiddet haberlerine konu olan bireylerin cinsiyet oranları,  şiddet uygulayanların yaşlarına göre dağılımının ne olduğuna ilişkin sorulara yanıt aranmıştır. Araştırma sonuçlarına göre 1998 ile 2004 yılları arasında okullarda taciz olayları % 5,97’den % 9,15’e çıkmıştır.  Okullardaki bıçaklama olayları % 1,49’dan  % 4, 23’e çıkmıştır. Okullardaki şiddetin kaynağı olarak basında yer alan uyuşturucu olayları ile ilgili haberler % 4,48 den % 10,56’ya yükselmiştir. Gazetelerde yayınlanan haberlerde okullardaki şiddetin nedenleri arasında 1998’ de Öğretmenlerin tutumu 1. Sırada yer alırken, 2004’te velilerin tutumları ve sosyo-ekonomik sorunlar birinci sırada yer almaktadır.

References

  • Alkan,H.B. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri ve okulda şiddet. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Alper, S. İ.(2008). İlköğretimde zorbalık. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Altun, S. A., Güneri, O. ,& Baker, O.E. (2006). Basındaki yansımaları ile okulda şiddet. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 24, 12-21
  • Ayrancı, Ü., Köşgeroğlu, N., & Günay, Y.(2004). Televizyonda çocukların en çok seyrettikleri saatlerde gösterilen filmlerdeki şiddet düzeyi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 5, 133- 140.
  • Avrupa Konseyi. (2002). Okullarda şiddetin önlenmesi ve şiddetle mücadele için yerel ortaklıklar, konferans sonuç bildirgesi. Strasbourg, Fransa. Erişim: http://www.meb.gov.tr/duyurular/Okullarda Şiddetin Önlenmesi Bildirgesi/html Erişim Tarihi: 002013.
  • Balkıs, M., Buluş, M., & Duru, E.(2005). Şiddete yönelik tutumların özyeterlilik, medya, şiddete yönelik inanç, arkadaş grubu ve okula bağlılık duygusu ile ilişkisi. Ege Eğitim Dergisi. 6, 81
  • Barkin, S., Ip, E., Richardson, I., Klinepeter S., Finch, S., & Krcmar, M. (2006). Parental media education styles for children aged 2 to 11 years. Arch Pediatr Adolesc Med, 160, 395-401.
  • Bulut, S.(2008). Okullarda görülen öğrenciden öğrenciye yönelik şiddet olaylarının bazı değişkenler açısından arşiv araştırması yöntemiyle incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 23–38.
  • Chandras, Kan, V. (1999). Effective counseling strategies to cope with violence in schools. GSCA Journal, 1(6), 1-10.
  • Coşkuner, E. (2008). Barış eğitimi programının öğrenci şiddeti üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Çınkır, Ş & Karaman, K, Y. (2003). Öğrenciler arası zorbalık. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34, 236-253.
  • Çınkır, Ş. (2006). Okullarda kabagüç: türleri, etkileri ve önleme stratejileri. I. Şiddet ve okul: Okul Ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet Ve Alınabilecek Tedbirler Sempozyumu.
  • Çuhadaroğlu, F. (2000). Ergenlik döneminde psikolojik gelişim. Katkı Pediatri Dergisi, 21(6), 863868
  • Deveci, H., Karadağ, R., & Yılmaz, F. (2006). İlköğretim çocuklarının şiddet algıları. 1. Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınabilecek Tedbirler Sempozyumu, 28-31 Mart, İstanbul.
  • Davenport, N., Schwartz, R, D & Elliot, G,P (2003), Mobbing (İş yerinde duygusal taciz), (Çev Önertoy, C, O). Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Doğan, İ. (2002). Modern toplumda vatandaşlık demokrasi ve insan hakları. Pegem A Yayınları, Ankara
  • Durmuş, E. ve Gürgan, U. (2005). Lise öğrencilerinin şiddet ve saldırganlık eğilimleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(3), 253-269.
  • Dünya Şiddet ve Sağlık Raporu: Özet (2002). Genova: World Health Organization.
  • Flannery, Daniel, J. (1997). School violence: risk, preventive intervention, and Policy Office of Educational Research and improvement, (ED) Washington, DC, http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED416272.pdf
  • Furlong, M. J. ve ark. (2004). Bullying and abuse on school campuses. (Ed. Spielberger, C.). Encylopedia of Applied Psychology. Hardbound: Elsevier Inc
  • Goswami, B.B. (1995) Cultural Adaptability of Violence, Edited by; S.Venigopal Roa, Vikas Publishing Hause, İndian.
  • Gökdaş, İ. (2007). İlköğretimde şiddet. Solak, A. (Ed), Okullarda şiddet ve çocuk suçluluğu, (263294), Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Horne, A.M. & Sayger, T.V. (1990). Treating conduct and oppositional defiant disorders in children. New York: Pergamon
  • Kazdin, A.E. (1987). Treatment of conduct disorders (Edt. J, Hill and B Maughan) Conduct disorders in childhood and adolescence. Newbury Park, CA: Sage.
  • Kandakai, T. L.& King, K, A. (2002). Preservice teachers' perceived confidence in teaching school violence prevention. American Journal of Health Behavior, 26(5), 342-353
  • Kızmaz, Z. (2006). Okullardaki şiddet davranışının kaynakları üzerine kuramsal bir yaklaşım. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 30(1), 47-70.
  • Kocacık, F. (2001). Şiddet olgusu üzerine. Cumhuriyet Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 2(1),1-7.
  • Koç, M. (2006). Şiddetin ortaya çıkardığı psikolojik travmayla baş etmede sporun işlevselliği. 1. Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınabilecek Tedbirler Sempozyumu, 28-31 Mart, İstanbul.
  • Konter, R. D. (2002). School Violence and Teacher Perception of Zero Tolerance Policy, Universit of Wisconsin. http://www2.uwstout.edu/content/lib/thesis/2002/2002 konterd.pdf
  • Küçükturan, G. & Altun, S. (2006). Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Uygulanan Şiddetin Değerlendirilmesi”, Şiddet ve Okul Bildiri Kitabı, Ankara: MEB Yayınları, s. 94–105.
  • Lewis, D.O. (2005). Adult antisocial behavior, criminality and violence. In Kaplan & Sadock’s Comprehensive Textbook of Psychiatry, 8th Edition (Eds BJ Sadock, VA Sadock):225822 Philadelphia, Lippincott Williams & Wilkins
  • Levinson, M.H. (2006). Anger management and violence prevention:a holistic solution. ETC, A Review of General Semantics, 63(2), 187-199.
  • Mahiroğlu, A., & Buluç, B. (2004). Şiddet Araştırmasında Trajikomik Sonuçlar. Web:www.haberturk.com
  • Mc Cormick, C and First, P.F. (1989). Press relations-asset or liability: It`s partially up to you. School Business Affairs. 55(12) 18-23.
  • Mertoğlu, M., Doğutaş, C., Cemalcılar, Z. & Baydar, N. (2008). Şiddetin okula bağlı nedenleri ve alınabilecek önlemler stratejik önlemler konulu Ohio-İstanbul karşılaştırmalı bir araştırma. VIII. Adli Bilimler Kongresi Çocuk ve Adli Tıp Bildiri Özetleri Kitabı, 15-18 Mayıs 2008Kocaeli, Ankara: Tubitak Yayınları, Yayın No:5847.
  • Mıchaud, Y (2002). Şiddet (Çev. Cem Muhtaroğlu), İletişim Yayınları (Yeni Yüzyıl Kitaplığı), İstanbul.
  • Miller, G. E. (1994). School violence miniseries impressions and implications. School Psychology Review, 23 (2), 257-261.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2006, Eylül), Eğitim ortamlarında şiddetin önlenmesi ve azaltılması Strateji ve eylem plânı, (2006-2011), Ankara.
  • Mutlu, E. (1997). Televizyon, çocuklar ve şiddet. İstanbul İletişim Fakültesi Dergisi, 4, 41–75.
  • Morrison, G.M., Furlong, M.J., & Morrison, R.L. (1994). School violence to school safety: reframing the issue for school psychologists. School Psychology Review, 23 (2), 236-256.
  • Nelson, C. M., & Rutherford, R.B. (1990). Troubled youth in the public schools: Emotionally disturbed or socially maladjusted? In P. E. Leone (Ed.). Understanding troubled and troubling youth (pp. 38-60). Newbury Park, CA: Sage
  • Olweus, D. (1991). Bully/victim problems among school children: Basic facts and effects of a school based intervention program. In Pepler, D. & Rubin, K. (Eds), The Development and Treatment of Child Agression (pp. 411-448). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Ögel, K., Tarı, I. ve Eke, C.Y. (2006). Okullarda suç ve şiddeti önleme kılavuzu. İstanbul, Yeniden Yayınları, No:7.
  • Öğülmüş, S. (1995). Okullarda (liselerde) şiddet ve saldırganlık. Yayınlanmamış Araştırma Raporu. A.Ü. Eğitim. Bilimleri Fakültesi. Ankara
  • Özcebe H., Ulukol B., Mollahaliloğlu S., Yardım N., & Karaman F. (2008). Sağlık hizmetlerinde okul sağlığı kitabı, T.C. Sağlık Bakanlığı Yayın No:719, Ankara.
  • Patterson, G. R., Ray, R. S., Shaw, D. A., & Cobb, J. A. (1969). Manual for coding of family interactions. New York: Microfiche Publications
  • Pınar, N. (2006). Görsel medya ve şiddet kültürünün ortaöğretim öğrencileri üzerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Konya.
  • Pinheiro, P, S (2006). Rights of the child, United Nations General Assembly, USA.
  • Pişkin, M. (2003). Okullarımızda yaygın bir sorun: akran zorbalığı. VII.Ulusal PDR Kongresi.
  • Pratt, H,D, Greydanus, D,E.(2000). Adolescent violence: concept for a new millennium. Adolesc Med, 11, 103-25.
  • Singer, D.G., Singer J.L., Rapaczynski W. (1984). Family patterns and television viewing as predictors of children’s beliefs and aggression. Journal of Communication, 34,73–89.
  • Skiba, R., Boone, K., Fontanini, A., Wu, T., Strassell, A., & Peterson, R. (2000). Preventing school violence: A practical guide to comprehensive planning. Bloomington, IN: The Safe and Responsive Schools Project, Indiana Policy Center, Indiana University.
  • Smith D.L.,& Smith B.J.(2006) Perceptions of violence: the views of teachers who left urban schools, The High School Journal, 89 (3), 33-42.
  • Şahan, B. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğretmen ve öğrencilerinin şiddet olgusuna ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şubatlı, T., Akgöngür, İ., Öztürk, H., Uruş, A., İnan, M., & Aydoğdu, B. (2006). Liselerde neler oluyor”. Vatan Pazar, 22.09.2013, www.google.com.tr
  • TBMM Araştırma Komisyonu Raporu (2007). Türkiye Büyük Millet Meclisi çocuklarda ve gençlerde artan şiddet eğilimi ile okullarda meydana gelen olayların araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla kurulan meclis araştırması komisyonu raporu. Ankara: Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü
  • Tahiroğlu, A,Y., Çelik, G.G., Bahalı, K. & Avcı, A. (2010). Medyanın çocuk ve gençler üzerine olumsuz etkileri; şiddet eğilimi ve internet bağımlılığı. Yeni Symposium Journal, 48(1), 19-30. Totan, T., Zeynep D. & Yöndem, Z. D. (2007). Ergenlerde zorbalığın anne, baba ve akran ilişkileri açısından incelenmesi, Ege Eğitim Dergisi (8) 2,53–68.
  • Türk Dil Kurumu. (2013). Türkçe sözlük, www.google.com.tr.10.03.2013
  • Uysal, A.(2003). Şiddet karşıtı programlı eğitimin öğrencilerin çatışma çözümleri, şiddet eğilimleri ve davranışlarına yansıması. Yayınlanmamış doktora tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ünsal, A. (1996). Genişletilmiş bir şiddet tipolojisi. Cogito, (6-7), 29-36.
  • Walker, H. M., Shinn, M. R., O'Neill, R.Eb & Ramsey, E. (1987). A longitudinal assessment of the development of antisocial behavior in boys: Rationale, methodology, and first year re-suits. Remedial and Special Education, 8(4), 7-16.
  • Walker, D (1995) School violence prevention. Eugene, Or: Eric Clearinghouse On Educational Management. www.ericdigests.org/1996-1/violence.htm [10.10. 2012]
  • Walma van der Molen, J.H. (2004). Violence and suffering in television news: toward a broader conception of harmful television content of children. Pediatrics, 113, 1771-1715.
  • Wehby, J. H. (1994). Issues in the assessment of aggressive behavior. Preventing School Failure, 38(3), 24-28.
  • Yavuzer, H., (2000). Okul çağı çocuğu. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Yavuzer, Y., Gündoğdu, R., & Dikici, A. (2009). Teachers’ perceptions about school violence in one Turkish city. Journal of School Violence, 8 (1): 29-41.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1993). Nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
There are 67 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Teyfur

Publication Date November 3, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 13 Issue: 4

Cite

APA Teyfur, M. (2014). Evaluation of the Events Reported in the Media about Violence in Schools. İlköğretim Online, 13(4), 1311-1330. https://doi.org/10.17051/io.2014.24751
AMA Teyfur M. Evaluation of the Events Reported in the Media about Violence in Schools. EEO. November 2014;13(4):1311-1330. doi:10.17051/io.2014.24751
Chicago Teyfur, Mehmet. “Evaluation of the Events Reported in the Media about Violence in Schools”. İlköğretim Online 13, no. 4 (November 2014): 1311-30. https://doi.org/10.17051/io.2014.24751.
EndNote Teyfur M (November 1, 2014) Evaluation of the Events Reported in the Media about Violence in Schools. İlköğretim Online 13 4 1311–1330.
IEEE M. Teyfur, “Evaluation of the Events Reported in the Media about Violence in Schools”, EEO, vol. 13, no. 4, pp. 1311–1330, 2014, doi: 10.17051/io.2014.24751.
ISNAD Teyfur, Mehmet. “Evaluation of the Events Reported in the Media about Violence in Schools”. İlköğretim Online 13/4 (November 2014), 1311-1330. https://doi.org/10.17051/io.2014.24751.
JAMA Teyfur M. Evaluation of the Events Reported in the Media about Violence in Schools. EEO. 2014;13:1311–1330.
MLA Teyfur, Mehmet. “Evaluation of the Events Reported in the Media about Violence in Schools”. İlköğretim Online, vol. 13, no. 4, 2014, pp. 1311-30, doi:10.17051/io.2014.24751.
Vancouver Teyfur M. Evaluation of the Events Reported in the Media about Violence in Schools. EEO. 2014;13(4):1311-30.