BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 14 Issue: 1, 276 - 294, 05.01.2015

Abstract

The purpose of this research was to determine teachers’ views on lunch/recess duty, their problems with it and their suggestions. Survey method was used in the study. The data were collected from 20 schools through a questionnaire consisting of six open-ended questions. The questionnaires were filled out by teachers at some schools at city center in Aydın during 2012-2013 academic-year, spring semester. A total of 236 teachers filled out the questionnaire. Collected data were analyzed through content analysis technique. This is an important study in terms of clarifying teachers’ views, problems and suggestions on lunch/recess duty and of taking advantage of the study for any other study on lunch/recess duty

References

  • Aslanargun, E. ve Bozkurt, S. (2012). Okul Müdürlerinin Okul Yönetiminde Karşılaştığı Sorunlar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 349 -368.
  • Çalık, T., Kurt, T. ve Çalık, C. (2011). Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, (4), 73-85.
  • Çankaya, İ. H. (2009). Okul Güvenliği Üzerine Teorik Bir Çözümleme. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 97-103.
  • Çelikten, M. (2004). Bir Okul Müdürünün Günlüğü. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (1), 123-135.
  • Çetinkaya-Yıldız, E. ve Hatipoğlu-Sümer, Z. (2010). Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(34), 161-173.
  • Çiftçi, S., Meydan, A., Koçyiğit, S. ve Kayılı, G. (2011). Sınıf Öğretmenlerinin Birlikte Çalışma Durumlarına İlişkin Okul Yöneticileri Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 211-224.
  • Dönmez, B. (2001). Okul Güvenliği Sorunu ve Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (25), 63-74.
  • Erkal, S. ve Yertutan, C. (2010). Çocukların Okulda Kaza Geçirme Durumu ve Okulda Kaza Geçirmelerini Önlemeye Yönelik Ebeveyn Davranışlarının İncelenmesi. Erişim: http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/sibelerkalcananyertutan.pdf, 31 Mart, 2014].
  • Erol, F. (2009). Okulda Güvenlik Sorununa Yol Açan Etkenlerin Belirlenmesi. Ankara: MEB EARGED.
  • Gömleksiz, M., Kilimci, S., Vural, R. A., Koçoğlu, Ç. ve Erdal, E. (2008). Okul Bahçeleri Mercek Altında: Şiddet ve Çocuk Hakları Üzerine Nitel Bir Çalışma. İlköğretim Online, 7(2), 273-287.
  • Gür, K. ve Yıldız, A. (2009). Öğrencilerin okul kazalarında güvenlik önlemlerine yönelik bilgi ve davranış ölçeklerinin geçerlik ve güvenirliği. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2(1),10-21.
  • Hamurcu, H. (1998). Fen Derslerinde Güvenlik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 14, 29-32.
  • İbret, Ü., Bayraktar, M. ve Kocaman, H. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Branş Dersliği Uygulamasına İlişkin Görüşleri. Antalya: 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 Nisan.
  • Kartal, H. (2009). Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 141-172.
  • Kepenekçi, Y. K. (2004). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Eğitim Mevzuatına İlişkin Görüşleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulam,. 3(6), 159-174.
  • M.E.B. Mevzuat (2009). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27305_0.html adresinden indirilmiştir.
  • M.E.B. İlköğretim Kurumları Yönetmeliği (2003). Resmi Gazete. 25212 (27.08.2003).
  • Memduhoğlu, H. B. Ve Taşdan, M. (2008). Okul ve Öğrenci Güvenliği: Kavramsal Bir Çözümleme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(34), 69-83.
  • Nezihoğlu, G. Ö. ve Sabancı, A. (2010). İlköğretim Okul Yöneticilerinin Görüşlerine Göre Öğrencilerin İstenmeyen Davranışları ve Bu Davranışlarla Başa Çıkma Yöntemleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 41-53.
  • Öğülmüş, S. (2006). Okullarda şiddet ve alınabilecek önlemler. Eğitime Bakış, 2(7), 16-24.
  • Özer, N. ve Dönmez, B. (2007). Okul Güvenliğine İlişkin Kurumsal Etkenler ve Alınabilecek Önlemler. Milli Eğitim Dergisi, (173), 299-313.
  • Özgan, H. ve Bozbayındır, F. (2011). Okullarda Adil Olmayan Uygulamalar ve Etkileri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 66-85.
  • Özmen, F. ve Aküzüm, C. (2010). Okulların Kültürel Yapısı İçinde Çatışmalara Bakış Açısı ve Çatışma Çözümünde Okul Yöneticilerinin Liderlik Davranışları. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(2), 65-75.
  • Taş, S. (2010). İlköğretim Okullarında Sınıfta Zaman Kaybettiren Etkinlikler. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2(12), 73-93.
  • Turhan, M. ve Turan, M. (2012). Ortaöğretim Kurumlarında Güvenlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(1), 121-142.
  • Yaman, E. ve Ayar, N. (2009). Okul Güvenliğine Farklı Bir Yaklaşım: Okul Polisi Uygulaması. SAÜ Fen Edebiyat Dergisi, 11, 147-171.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.

Okul Nöbetlerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Problemler ve Öneriler

Year 2015, Volume: 14 Issue: 1, 276 - 294, 05.01.2015

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin okul nöbetleri hakkındaki düşüncelerini, varsa problemlerini ve nöbetlere ilişkin önerilerini tespit etmektir. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırma kapsamında 20 adet okuldan veri toplanmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu altı adet sorudan oluşan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi uygunluk örneklemidir. Anketler, 2012-2013 Bahar döneminde Aydın il merkezinde bulunan bazı okullarda görev yapan öğretmenlere uygulanmış ve tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrenciler aracılığıyla görev yaptıkları okullara ulaştırılmıştır. Toplam 236 öğretmene anket uygulanmıştır. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma, öğretmenlerin okul nöbeti hakkındaki düşünce, problem ve önerilerini ortaya koyması ve okul nöbetleri hakkında yapılacak çalışmalara kaynak olabilmesi açısından önemli görülmektedir.

References

  • Aslanargun, E. ve Bozkurt, S. (2012). Okul Müdürlerinin Okul Yönetiminde Karşılaştığı Sorunlar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 349 -368.
  • Çalık, T., Kurt, T. ve Çalık, C. (2011). Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, (4), 73-85.
  • Çankaya, İ. H. (2009). Okul Güvenliği Üzerine Teorik Bir Çözümleme. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 97-103.
  • Çelikten, M. (2004). Bir Okul Müdürünün Günlüğü. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (1), 123-135.
  • Çetinkaya-Yıldız, E. ve Hatipoğlu-Sümer, Z. (2010). Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(34), 161-173.
  • Çiftçi, S., Meydan, A., Koçyiğit, S. ve Kayılı, G. (2011). Sınıf Öğretmenlerinin Birlikte Çalışma Durumlarına İlişkin Okul Yöneticileri Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 211-224.
  • Dönmez, B. (2001). Okul Güvenliği Sorunu ve Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (25), 63-74.
  • Erkal, S. ve Yertutan, C. (2010). Çocukların Okulda Kaza Geçirme Durumu ve Okulda Kaza Geçirmelerini Önlemeye Yönelik Ebeveyn Davranışlarının İncelenmesi. Erişim: http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/sibelerkalcananyertutan.pdf, 31 Mart, 2014].
  • Erol, F. (2009). Okulda Güvenlik Sorununa Yol Açan Etkenlerin Belirlenmesi. Ankara: MEB EARGED.
  • Gömleksiz, M., Kilimci, S., Vural, R. A., Koçoğlu, Ç. ve Erdal, E. (2008). Okul Bahçeleri Mercek Altında: Şiddet ve Çocuk Hakları Üzerine Nitel Bir Çalışma. İlköğretim Online, 7(2), 273-287.
  • Gür, K. ve Yıldız, A. (2009). Öğrencilerin okul kazalarında güvenlik önlemlerine yönelik bilgi ve davranış ölçeklerinin geçerlik ve güvenirliği. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2(1),10-21.
  • Hamurcu, H. (1998). Fen Derslerinde Güvenlik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 14, 29-32.
  • İbret, Ü., Bayraktar, M. ve Kocaman, H. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Branş Dersliği Uygulamasına İlişkin Görüşleri. Antalya: 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 Nisan.
  • Kartal, H. (2009). Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 141-172.
  • Kepenekçi, Y. K. (2004). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Eğitim Mevzuatına İlişkin Görüşleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulam,. 3(6), 159-174.
  • M.E.B. Mevzuat (2009). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27305_0.html adresinden indirilmiştir.
  • M.E.B. İlköğretim Kurumları Yönetmeliği (2003). Resmi Gazete. 25212 (27.08.2003).
  • Memduhoğlu, H. B. Ve Taşdan, M. (2008). Okul ve Öğrenci Güvenliği: Kavramsal Bir Çözümleme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(34), 69-83.
  • Nezihoğlu, G. Ö. ve Sabancı, A. (2010). İlköğretim Okul Yöneticilerinin Görüşlerine Göre Öğrencilerin İstenmeyen Davranışları ve Bu Davranışlarla Başa Çıkma Yöntemleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 41-53.
  • Öğülmüş, S. (2006). Okullarda şiddet ve alınabilecek önlemler. Eğitime Bakış, 2(7), 16-24.
  • Özer, N. ve Dönmez, B. (2007). Okul Güvenliğine İlişkin Kurumsal Etkenler ve Alınabilecek Önlemler. Milli Eğitim Dergisi, (173), 299-313.
  • Özgan, H. ve Bozbayındır, F. (2011). Okullarda Adil Olmayan Uygulamalar ve Etkileri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 66-85.
  • Özmen, F. ve Aküzüm, C. (2010). Okulların Kültürel Yapısı İçinde Çatışmalara Bakış Açısı ve Çatışma Çözümünde Okul Yöneticilerinin Liderlik Davranışları. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(2), 65-75.
  • Taş, S. (2010). İlköğretim Okullarında Sınıfta Zaman Kaybettiren Etkinlikler. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2(12), 73-93.
  • Turhan, M. ve Turan, M. (2012). Ortaöğretim Kurumlarında Güvenlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(1), 121-142.
  • Yaman, E. ve Ayar, N. (2009). Okul Güvenliğine Farklı Bir Yaklaşım: Okul Polisi Uygulaması. SAÜ Fen Edebiyat Dergisi, 11, 147-171.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Kerim Gündoğdu

A. Seda Saracaloğlu

Mehmet Altın This is me

Nurtaç Üstündağ This is me

Publication Date January 5, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Gündoğdu, K., Saracaloğlu, A. S., Altın, M., Üstündağ, N. (2015). -. İlköğretim Online, 14(1), 276-294.
AMA Gündoğdu K, Saracaloğlu AS, Altın M, Üstündağ N. -. EEO. January 2015;14(1):276-294.
Chicago Gündoğdu, Kerim, A. Seda Saracaloğlu, Mehmet Altın, and Nurtaç Üstündağ. “-”. İlköğretim Online 14, no. 1 (January 2015): 276-94.
EndNote Gündoğdu K, Saracaloğlu AS, Altın M, Üstündağ N (January 1, 2015) -. İlköğretim Online 14 1 276–294.
IEEE K. Gündoğdu, A. S. Saracaloğlu, M. Altın, and N. Üstündağ, “-”, EEO, vol. 14, no. 1, pp. 276–294, 2015.
ISNAD Gündoğdu, Kerim et al. “-”. İlköğretim Online 14/1 (January 2015), 276-294.
JAMA Gündoğdu K, Saracaloğlu AS, Altın M, Üstündağ N. -. EEO. 2015;14:276–294.
MLA Gündoğdu, Kerim et al. “-”. İlköğretim Online, vol. 14, no. 1, 2015, pp. 276-94.
Vancouver Gündoğdu K, Saracaloğlu AS, Altın M, Üstündağ N. -. EEO. 2015;14(1):276-94.