BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 14 Issue: 4, 1341 - 1351, 06.10.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.58970

Abstract

The purpose of the present study is to investigate the effects of Turkish I: Written Expression and Turkish II: Spoken Expression and Effective Communication courses taken by pre-service teachers from the Department of Classroom Teacher Education on their communication skills. The universe of the study consists of the first-year and fourth-year students from the Department of Classroom Teacher Education at the Education Faculty of a university from Anatolia in 2012-2013 academic year. The data of the study were collected through the Communication Skills Inventory developed by Ersanlı and Balcı (1998). At the end of the study, it was found that while the total score of the participants' communication skills did not change depending on gender and grade level as a result of the current application, statistical significant change based on family attitude was observed. Moreover, as a result of the current application, significant increase was found in communication skill levels of the participants

References

  • Acar, V. (2009). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Arslan, E., Erbay, F. ve Saygın, Y. (2010). Yaratıcı Drama İle Bütünleştirilmiş İletişim Becerileri Eğitiminin Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 23, 1-8.
  • Bağcı, H. (2007). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatıma ve Yazılı Anlatım Derslerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. TÜBAR, XXI, 29-61.
  • Budak, S. (2005). Psikoloji Sözlüğü (3. Basım). Ankara: Bilim ve Sanat.
  • Bulut, B. N. (2004). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Becerilerine İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 443-452.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (1997). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Cüceloğlu, D. (2000). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çetinkanat, C. (1998). Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14, 209-221.
  • Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi.
  • Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 567-576.
  • Çevik, D. B. (2011). Müzik Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerileri. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 1-13.
  • Çiftçi, S. ve Taşkaya, S. M. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öz Yeterlik ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20-22 Mayıs), Fırat Üniversitesi Bildiriler Kitabı, Elazığ, 509-512.
  • Çulha, M. ve Atlas Dereli, A. (1987). Atılganlık Eğitimi Programı. Psikoloji Dergisi, 6(21), 124.
  • Deniz, İ. (2003). İletişim Becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dilekmen, M., Başcı, Z. ve Bektaş, F. (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 223-231.
  • Dökmen, Ü. (2001). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergin, A. ve Birol, C. (2000). Eğitimde İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erkul, H. (2000). Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi. Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi Projesi Kaynakları: Demokrasi Dosyası. (Haz. Kamil B. Raif ve B. Jülide Mollaoğlu), Ankara: Türk Demokrasi Vakfı. 385–407.
  • Ersanlı, K. ve Balcı, S. (1998). İletişim Becerileri Envanterinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 10(2), 7-12.
  • Güçlü, N. (2001). İletişim. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Gülbahçe, Ö. (2010). K.K. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 12-22.
  • Günay, K. (2003). Sınıf Yönetiminde Öğretmenlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Gürgen, H. (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi. İstanbul: Der Yayınları.
  • Jeong, J. (2004). Analysis of the Factors and the Roles of Hrd in Organizational Learning Styles as Identified By Key Informants At Selected Corporations In The Republic Of Korea. Unpublished Master Dissertation,Texas A&M University, Texas.
  • Karasakaloğlu, N., Saracaloğlu, A.S., ve Dedebali N.C. (2010). Yazılı Anlatım Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerileri İle Okuma İlgi ve Alışkanlıklarına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 18(2), 389-402.
  • Kılcıgil, E., Bilir, P., Özdinç, Ö., Eroğlu, K. ve Eroğlu, B. (2009). İki Farklı Üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 19-28.
  • Kılıç, M. (1987) Değişik Psikolojik Arazlara Sahip Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sorunları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kılıçoğlu, G., Gedik, H. ve Akhan, N.E. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. 2nd International Conference on News Trends in Education and Their Implications, 1243-1251, Antalya.
  • Korkut, F. (1996). İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7), 18-23.
  • Korkut, F. (2004). Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Oğuz, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Sözlü ve Yazılı Anlatım Becerilerine İlişkin Öz Yeterlik Algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(30), 18-42.
  • Özan, S. (2008). Öz ve Akran Değerlendirmenin Temel İletişim Becerileri Üzerindeki Etkileri, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Özer, K. (2006). İletişimsizlik Becerisi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Özerbaş, M. A., Bulut, M. ve Usta, E. (2007). Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(1), 123-135.
  • Özgüven, E. (1979). Ana Baba Tutumlarının Gençlerin Başarıları Üzerindeki Etkileri. Çağdaş Eğitim, (35), 12–16.
  • Öztaş, R. (2001). Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Yeterlikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Pehlivan Baykara, K. (2005). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Çalışma. İlköğretim-Online, 4(2), 17-23, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 15 Ocak 2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Saracaloğlu, A.S., Özkütük, N. ve Silkü, A. (2001). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (7-9 Haziran), Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Saracaloğlu, A.S., Yenice, N., Karasakaloğlu, N. (2009). Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri ile Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: VI, Sayı: II, 187-206.
  • Signe, P. ve Van Schaik C.P. (2000). Natural conflict resolution. F. Aureli ve F. B. M. de Waal (Eds), Dominance and communication: conflict management in various social settings,(pp. 77-105), USA: University of California Press.
  • Tepeköylü, Ö., Soytürk, M., Çamlıyer, H. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VII(3), 115-124.
  • Tepeli, K. ve Arı, R. (2011). Okul Öncesi Eğitim Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının İletişim ve Sosyal Becerilerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 385-394.
  • Uçgun, D. (2009). Yazılı Anlatımları Açısından Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bilgi ve Beceri Düzeylerine Yönelik Bir Değerlendirme. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi (1-3 Mayıs), Eğitim Araştırmaları Birliği Derneği-Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Yalın, H.İ. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yarar Kaptan, S. ve Oğuz, A. (2011). Etkili İletişim Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisi. 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (8-10 Eylül), Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Burdur.
  • Yeşil, H. (2010). Türkçe öğretmeni Adaylarının İletişim Becerileri. 19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Kıbrıs.
  • Yeşilyaprak, B. (1986). Üniversite Gençliğinin Psikolojik Sorunları. Psikoloji Dergisi, 20, 81-96.
  • Yılmaz, İ. ve Çimen, Z. (2008). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeyleri. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(3), 3-14.
  • Yılmaz, İ. Yoncalık, O. ve Çimen, Z. (2010). İletişim Becerisi İle Öğretimde Yeterlik Arasındaki İlişkinin Öğrenci Algılarına Göre Değerlendirilmesi (Beden Eğitimi ve Spor Alanı). SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VIII(4), 143-150.
  • Yılmaz, M., Üstün, A. ve Odacı, H. (2009). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Giresun Üniversitesi Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 8-19.

Yazılı ve Sözlü Anlatım İle Etkili İletişim Derslerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi

Year 2015, Volume: 14 Issue: 4, 1341 - 1351, 06.10.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.58970

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin öğretim programında yer alan Türkçe I: Yazılı Anlatım ve Türkçe II: Sözlü Anlatım ile Etkili İletişim derslerinin iletişim becerilerine etkisinin olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma evrenini 2012-2013 akademik yılında, orta Anadolu’da bir üniversitesinin Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği programının birinci ve dördüncü sınıfına devam eden öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya ilişkin veriler Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Envanteri ile elde edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, Yazılı ve Sözlü Anlatım ile Etkili İletişim derslerini almadan önce ve aldıktan sonra sınıf öğretmeni adaylarının iletişim becerileri toplam puanları; cinsiyetlerine ve sınıf düzeylerine göre değişmezken aile tutumuna göre istatistiksel olarak farklılaştığı saptanmıştır. Yine ilgili dersler sonrasında öğrencilerin iletişim beceri düzeylerinde anlamlı bir yükselme olduğu da belirlemeler arasındadır.

References

  • Acar, V. (2009). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Arslan, E., Erbay, F. ve Saygın, Y. (2010). Yaratıcı Drama İle Bütünleştirilmiş İletişim Becerileri Eğitiminin Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 23, 1-8.
  • Bağcı, H. (2007). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatıma ve Yazılı Anlatım Derslerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. TÜBAR, XXI, 29-61.
  • Budak, S. (2005). Psikoloji Sözlüğü (3. Basım). Ankara: Bilim ve Sanat.
  • Bulut, B. N. (2004). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Becerilerine İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 443-452.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (1997). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Cüceloğlu, D. (2000). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çetinkanat, C. (1998). Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14, 209-221.
  • Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi.
  • Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 567-576.
  • Çevik, D. B. (2011). Müzik Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerileri. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 1-13.
  • Çiftçi, S. ve Taşkaya, S. M. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öz Yeterlik ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20-22 Mayıs), Fırat Üniversitesi Bildiriler Kitabı, Elazığ, 509-512.
  • Çulha, M. ve Atlas Dereli, A. (1987). Atılganlık Eğitimi Programı. Psikoloji Dergisi, 6(21), 124.
  • Deniz, İ. (2003). İletişim Becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dilekmen, M., Başcı, Z. ve Bektaş, F. (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 223-231.
  • Dökmen, Ü. (2001). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergin, A. ve Birol, C. (2000). Eğitimde İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erkul, H. (2000). Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi. Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi Projesi Kaynakları: Demokrasi Dosyası. (Haz. Kamil B. Raif ve B. Jülide Mollaoğlu), Ankara: Türk Demokrasi Vakfı. 385–407.
  • Ersanlı, K. ve Balcı, S. (1998). İletişim Becerileri Envanterinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 10(2), 7-12.
  • Güçlü, N. (2001). İletişim. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Gülbahçe, Ö. (2010). K.K. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 12-22.
  • Günay, K. (2003). Sınıf Yönetiminde Öğretmenlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Gürgen, H. (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi. İstanbul: Der Yayınları.
  • Jeong, J. (2004). Analysis of the Factors and the Roles of Hrd in Organizational Learning Styles as Identified By Key Informants At Selected Corporations In The Republic Of Korea. Unpublished Master Dissertation,Texas A&M University, Texas.
  • Karasakaloğlu, N., Saracaloğlu, A.S., ve Dedebali N.C. (2010). Yazılı Anlatım Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerileri İle Okuma İlgi ve Alışkanlıklarına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 18(2), 389-402.
  • Kılcıgil, E., Bilir, P., Özdinç, Ö., Eroğlu, K. ve Eroğlu, B. (2009). İki Farklı Üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 19-28.
  • Kılıç, M. (1987) Değişik Psikolojik Arazlara Sahip Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sorunları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kılıçoğlu, G., Gedik, H. ve Akhan, N.E. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. 2nd International Conference on News Trends in Education and Their Implications, 1243-1251, Antalya.
  • Korkut, F. (1996). İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7), 18-23.
  • Korkut, F. (2004). Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Oğuz, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Sözlü ve Yazılı Anlatım Becerilerine İlişkin Öz Yeterlik Algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(30), 18-42.
  • Özan, S. (2008). Öz ve Akran Değerlendirmenin Temel İletişim Becerileri Üzerindeki Etkileri, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Özer, K. (2006). İletişimsizlik Becerisi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Özerbaş, M. A., Bulut, M. ve Usta, E. (2007). Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(1), 123-135.
  • Özgüven, E. (1979). Ana Baba Tutumlarının Gençlerin Başarıları Üzerindeki Etkileri. Çağdaş Eğitim, (35), 12–16.
  • Öztaş, R. (2001). Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Yeterlikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Pehlivan Baykara, K. (2005). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Çalışma. İlköğretim-Online, 4(2), 17-23, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 15 Ocak 2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Saracaloğlu, A.S., Özkütük, N. ve Silkü, A. (2001). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (7-9 Haziran), Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Saracaloğlu, A.S., Yenice, N., Karasakaloğlu, N. (2009). Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri ile Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: VI, Sayı: II, 187-206.
  • Signe, P. ve Van Schaik C.P. (2000). Natural conflict resolution. F. Aureli ve F. B. M. de Waal (Eds), Dominance and communication: conflict management in various social settings,(pp. 77-105), USA: University of California Press.
  • Tepeköylü, Ö., Soytürk, M., Çamlıyer, H. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VII(3), 115-124.
  • Tepeli, K. ve Arı, R. (2011). Okul Öncesi Eğitim Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının İletişim ve Sosyal Becerilerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 385-394.
  • Uçgun, D. (2009). Yazılı Anlatımları Açısından Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bilgi ve Beceri Düzeylerine Yönelik Bir Değerlendirme. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi (1-3 Mayıs), Eğitim Araştırmaları Birliği Derneği-Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Yalın, H.İ. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yarar Kaptan, S. ve Oğuz, A. (2011). Etkili İletişim Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisi. 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (8-10 Eylül), Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Burdur.
  • Yeşil, H. (2010). Türkçe öğretmeni Adaylarının İletişim Becerileri. 19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Kıbrıs.
  • Yeşilyaprak, B. (1986). Üniversite Gençliğinin Psikolojik Sorunları. Psikoloji Dergisi, 20, 81-96.
  • Yılmaz, İ. ve Çimen, Z. (2008). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeyleri. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(3), 3-14.
  • Yılmaz, İ. Yoncalık, O. ve Çimen, Z. (2010). İletişim Becerisi İle Öğretimde Yeterlik Arasındaki İlişkinin Öğrenci Algılarına Göre Değerlendirilmesi (Beden Eğitimi ve Spor Alanı). SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VIII(4), 143-150.
  • Yılmaz, M., Üstün, A. ve Odacı, H. (2009). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Giresun Üniversitesi Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 8-19.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Metin Elkatmış

Publication Date October 6, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 14 Issue: 4

Cite

APA Elkatmış, M. (2015). Yazılı ve Sözlü Anlatım İle Etkili İletişim Derslerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 14(4), 1341-1351. https://doi.org/10.17051/io.2015.58970
AMA Elkatmış M. Yazılı ve Sözlü Anlatım İle Etkili İletişim Derslerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. EEO. November 2015;14(4):1341-1351. doi:10.17051/io.2015.58970
Chicago Elkatmış, Metin. “Yazılı Ve Sözlü Anlatım İle Etkili İletişim Derslerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi”. İlköğretim Online 14, no. 4 (November 2015): 1341-51. https://doi.org/10.17051/io.2015.58970.
EndNote Elkatmış M (November 1, 2015) Yazılı ve Sözlü Anlatım İle Etkili İletişim Derslerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. İlköğretim Online 14 4 1341–1351.
IEEE M. Elkatmış, “Yazılı ve Sözlü Anlatım İle Etkili İletişim Derslerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi”, EEO, vol. 14, no. 4, pp. 1341–1351, 2015, doi: 10.17051/io.2015.58970.
ISNAD Elkatmış, Metin. “Yazılı Ve Sözlü Anlatım İle Etkili İletişim Derslerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi”. İlköğretim Online 14/4 (November 2015), 1341-1351. https://doi.org/10.17051/io.2015.58970.
JAMA Elkatmış M. Yazılı ve Sözlü Anlatım İle Etkili İletişim Derslerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. EEO. 2015;14:1341–1351.
MLA Elkatmış, Metin. “Yazılı Ve Sözlü Anlatım İle Etkili İletişim Derslerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi”. İlköğretim Online, vol. 14, no. 4, 2015, pp. 1341-5, doi:10.17051/io.2015.58970.
Vancouver Elkatmış M. Yazılı ve Sözlü Anlatım İle Etkili İletişim Derslerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. EEO. 2015;14(4):1341-5.