Bu çalışma ile matematik öğretmenlerinin zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Türkiye’nin farklı bölgelerinde görev yapmakta olan 97 (61 ortaokul ve 36 lise) matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Demirtaş ve Cömert (2006) tarafından geliştirilen ve 20 maddeden oluşan bir anket ile açık uçlu sorulardan oluşan bir form kullanılmıştır. Öğretmenlerin ankete verdikleri yanıtlar, maddeler bağlamında ortalama puanlar üzerinden ve açık uçlu sorular için içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonunda öğretmenlerin zümre öğretmenler kurulu toplantısının orta seviyede etkili olduğunu düşündükleri görülmüştür. Açık uçlu sorulardan alınan yanıtlar, öğretmenlerin önemli bir kısmının zümre öğretmenler kurulu toplantılarının formalite olarak yapıldığını ve bu toplantıların gerekliliğine ilişkin eksik inanca sahip olduklarını göstermiştir. Ulaşılan bu sonuçlardan hareketle bazı önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to investigate the views of mathematics teachers on the effectiveness of branch teachers’ committee meeting. The study was carried out with 97 (61 elementary school and 36 secondary school) mathematics teachers who were working in different regions of Turkey. For data collection, a questionnaire consisting of 20 items developed by Demirtaş and Cömert (2006) and a form included open-ended questions were used. In order to analyze the gathered data, content analysis technique was performed. At the end of the study it was observed that the views of mathematics teachers on effectiveness of committee meetings are amount to on average. Besides, the quantitative findings, the answers given to open – ended questions showed that a considerable amount of teachers see branch teachers’ committee meeting as a matter of form and have weak beliefs in the necessity of the meetings. Through the findings gathered, some recommendations were made by the researchers
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | April 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2015, Volume 14, Issue 2 |
Bibtex | @research article { ilkonline107510, journal = {İlköğretim Online}, issn = {1305-3515}, eissn = {1305-3515}, address = {}, publisher = {Sinan OLKUN}, year = {2015}, volume = {14}, number = {2}, pages = {395 - 406}, doi = {10.17051/io.2015.30323}, title = {Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Güler, Mustafa and Altun, Taner and Türkdoğan, Ali} } |
APA | Güler, M. , Altun, T. & Türkdoğan, A. (2015). Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi . İlköğretim Online , 14 (2) , 395-406 . DOI: 10.17051/io.2015.30323 |
MLA | Güler, M. , Altun, T. , Türkdoğan, A. "Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi" . İlköğretim Online 14 (2015 ): 395-406 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ilkonline/issue/8619/107510> |
Chicago | Güler, M. , Altun, T. , Türkdoğan, A. "Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi". İlköğretim Online 14 (2015 ): 395-406 |
RIS | TY - JOUR T1 - Investigating the Views of Mathematics Teachers on the Effectiveness of Branch Teachers’ Committee Meeting AU - MustafaGüler, TanerAltun, AliTürkdoğan Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - doi: 10.17051/io.2015.30323 DO - 10.17051/io.2015.30323 T2 - İlköğretim Online JF - Journal JO - JOR SP - 395 EP - 406 VL - 14 IS - 2 SN - 1305-3515-1305-3515 M3 - doi: 10.17051/io.2015.30323 UR - https://doi.org/10.17051/io.2015.30323 Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Elementary Education Online Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi %A Mustafa Güler , Taner Altun , Ali Türkdoğan %T Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi %D 2015 %J İlköğretim Online %P 1305-3515-1305-3515 %V 14 %N 2 %R doi: 10.17051/io.2015.30323 %U 10.17051/io.2015.30323 |
ISNAD | Güler, Mustafa , Altun, Taner , Türkdoğan, Ali . "Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi". İlköğretim Online 14 / 2 (April 2015): 395-406 . https://doi.org/10.17051/io.2015.30323 |
AMA | Güler M. , Altun T. , Türkdoğan A. Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. EEO. 2015; 14(2): 395-406. |
Vancouver | Güler M. , Altun T. , Türkdoğan A. Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online. 2015; 14(2): 395-406. |
IEEE | M. Güler , T. Altun and A. Türkdoğan , "Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi", İlköğretim Online, vol. 14, no. 2, pp. 395-406, Apr. 2015, doi:10.17051/io.2015.30323 |