The aim of this study is to describe the personality characteristics of teacher candidates who are currently enrolled in the pedagogical formation program. Being in survey (single screening) model and descriptive quality, the study was carried out with 134 pre-service teachers. Data of the study were collected using Hacettepe Personality Inventory (HKE) which was prepared and developed by Özgüven (1992). Some results obtained from the study are as follows: It was discovered that two-thirds of the sample group were maladaptive in at least one sub-scale, one-fifths of sample group were maladaptive in four or more sub-scales. Having adaptation problems in four and more sub -scales shows that these people have psycho-socialization disorder
Araştırmanın amacı, eğitim fakültesinde yürütülen pedagojik formasyon sertifika programına devam eden öğretmen adaylarının kişilik özelliklerinin betimlenmesidir. Araştırma, tekil tarama modelinde olup, betimsel niteliktedir. Araştırma, 2012-2013 öğretim yılında pedagojik formasyon sertifika programına kayıtlı 134 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, Özgüven tarafından hazırlanan ve geliştirilen Hacettepe Kişilik Envanteri (HKE) kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bazı sonuçlar şunlardır: Araştırmada örneklem grubunun yaklaşık üçte ikisinin en az bir alt ölçekte uyumsuz olduğu, dört ve üzeri alt ölçekte uyumsuz olanların beşte bir oranında olduğu saptanmıştır. Dört ve üzeri alt ölçekte uyumsuzluk problemlerinin olması, bu kişiler için psiko-sosyal uyum bozukluğunun olabileceğini göstermektedir. Cinsiyete göre dağılımda, kendini gerçekleştirme, duygusal kararlılık ve nevrotik eğilimler alt ölçeklerinde uyumsuzluk düzeyinin kadın katılımcılarda erkeklerden daha yüksek olduğu; psikolojik belirtiler, aile ilişkileri, sosyal ilişkiler, standart normlar ve anti sosyal eğilimler alt ölçeklerinde ise erkeklerin uyumsuzluk düzeyinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 22, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 3 |