Bu makalede, rekabet hukukunda yıkıcı fiyatlama kavramı ve bu kavramın hukuki niteliği ele alınmaktadır. Yıkıcı fiyatlama, kısa vadede tüketicilere düşük fiyat avantajı sağlasa da, uzun vadede rekabetin azalması ve fiyatların yükselmesi nedeniyle tüketicilere zarar verebilecek bir strateji olarak değerlendirilmektedir. Makalede, yıkıcı fiyatlamanın tanımı, unsurları ve tespit yöntemleri incelenmektedir. Ayrıca, ABD, Avrupa Birliği ve Türk rekabet hukuku uygulamaları karşılaştırmalı olarak ele alınmakta ve yıkıcı fiyatlamanın tespiti için hangi kriterlerinin kullanılabileceği tartışılmaktadır. Sonuç bölümünde ise, yıkıcı fiyatlamanın tespitinin ve önlenmesinin rekabetin korunması ve tüketici refahının artırılması açısından önemi vurgulanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context (Other) |
Journal Section | Private Law |
Authors | |
Early Pub Date | August 25, 2024 |
Publication Date | December 10, 2024 |
Submission Date | May 30, 2024 |
Acceptance Date | June 11, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 2 |