Bu çalışmada ülkücü gençlerin, millet şuurundan milliyetçilik ve ülkücülüğe bakış açılarıyla ilgili görüşleri analiz edilmiştir. Nitel araştırma desenlerine uygun olarak tasarlanan araştırmada, olgubilim fenomenolojik araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 56 ülkücü genç oluşturmuştur. Veriler, içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre: Ülkücü gençler, millet kavramını daha çok “Dil, din, soy, tarih ve ortak değerler birliğinden oluşan topluluk 22, %39 olarak tanımlarken, millet şuurunu da “Milli şuur, ortak duygu ve millet olma sorumluluğu” 21, %39 olarak tanımlamışlardır. Milliyetçiliği, “Vatanını, milletini ve devletini sevme, koruma ve yüceltme” 26, %46 olarak açıklarlarken, ülkücülüğü de “Türk-İslam ülküsü, Türklük gurur ve şuuru, İslam ahlak ve fazileti” 22, %39 şeklinde açıklamaya çalışmışlardır. Milliyetçi olmalarını, “Türk olan bir toplumda yetişme ve Türk töresini yaşatma” 11, %20 nedenine bağlarlarken, ülkücü olmalarını ise, “Okuduğum kitaplar, kişisel bilinçlenme” 18, %32 nedeniyle açıklamışlardır. Gençlerin çoğunluğu 38, %76 ülkücülüklerinden zarar görmediklerini belirtirken, zarar gördüklerini belirtenler ise, “Psikolojik şiddet, manevi baskı” 9, %16 yoluyla zarar gördüklerini belirtmişlerdir. Gençlerin ülkücülüklerini ifade ettiklerinde hissettikleri en önemli duygunun ise “Gurur” 44, %79 olduğu görülmüştür. Ülkücü gençlerin sahip olması gereken değerlerden en çok atıf alan değer ise, “Türklük sevgisi/milli şuur” 31, %55 değeri olmuştur
In this study, the opinions of idealist youth on national consciousness, nationalism and idealism have been analyzed. The phenomenological method is used in this research, which is designed in accordance with the qualitative design pattern. Study group of the research includes 56 idealist youth. Data have been analyzed using content analysis method. The results of the research show that while idealist youth define the concept of nation mostly as “a community which has the same language, religion, bloodline, history and commonly shared values” 22, 39% , they define national consciousness as “common feeling and national responsibility” 21, 39% . They described nationalism as “Loving, protecting and exalting one’s own homeland, nation and state” 26, 46% , and idealism as “Turkish-Islamic ideal, the pride and consciousness of being Turkish and Islamic ethics and virtue” 22, 39% . They say that they are nationalists because “they grew up with in a Turkish society and wanted to maintain Turkish traditions” 11, 20% , and that they are idealists because of the books they have read and selfawareness 18, 32% . While many students in the study group 38, 76% have said that they did not suffer from their idealism, some students 9, 16% have said that they suffered from psychological pressure and moral coercion. It is seen that the most important feeling the youth feel when they expressed their idealism is “pride” 44, 79% . The most referred value among the values idealists should possess is “Patriotism and national consciousness” 31, 55%
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |