Book Review
BibTex RIS Cite

Hakikat Aşığı Bir Aydın ve “Türkiye’nin Maarif Dâvası” Nurettin Topçu

Year 2024, Volume: 9 Issue: 1, 120 - 132, 29.05.2024
https://doi.org/10.58648/inciss.1382417

Abstract

Nurettin Topçu, Türk eğitim sistemi üzerine yapısal tartışmalara girmiş, Türk eğitim sistemini çeşitli açılardan ele almış ve eğitim sistemimiz üzerine akademik çalışmalar yapmış ve eğitim sistemimizin sorunlarına ilişkin çözüm önerileri sunmaktan çekinmemiş bir bilim insanıdır. Anadoluculuk Hareketi’nin öncü aydınlarından biri olan Nurettin Topçu, eğitim sistemini ele alırken özellikle toplumsal ve sosyal konularla bağ kurmaya gayret etmiştir. Türk eğitim sistemindeki “ezbere dayalı” öğretim yöntem ve tekniklerini sert bir dille eleştirmiş olması yer yer onun yalnız kalmasına da sebep olmuştur. Eğitimci kişiliği, entelektüel yapısı kaleme aldığı eserlerinde açıkça kendisini hissettirir. Millî ve manevi bakış açısıyla eğitim sorunlarına çözümler üretmeyi amaçlamıştır. “Türkiye’nin Maarif Dâvası” adlı yapıtında maneviyatçı bakış açısının etkisi büyüktür. Eğitimde radikal sayılabilecek türden çözüm önerilerinde bulunan Topçu, yaşadığı dönemde olduğu gibi günümüzde de tam olarak anlaşılmış değildir.

References

  • TOPÇU, Nurettin. (2016), Türkiye’nin Maarif Dâvası. (Dergâh Yayınları, İstanbul). https://islamansiklopedisi.org.tr
Year 2024, Volume: 9 Issue: 1, 120 - 132, 29.05.2024
https://doi.org/10.58648/inciss.1382417

Abstract

References

  • TOPÇU, Nurettin. (2016), Türkiye’nin Maarif Dâvası. (Dergâh Yayınları, İstanbul). https://islamansiklopedisi.org.tr
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Psychology
Journal Section Book Interview
Authors

Muzaffer Arslan 0000-0002-4962-2850

Publication Date May 29, 2024
Submission Date October 28, 2023
Acceptance Date May 24, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Arslan, M. (2024). Hakikat Aşığı Bir Aydın ve “Türkiye’nin Maarif Dâvası” Nurettin Topçu. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 9(1), 120-132. https://doi.org/10.58648/inciss.1382417