eTwinning, Avrupa’daki okulların birbirleriyle işbirliği kurması ve projeler üretmesine olanak sağlayan, etkin katılımlı bir platformdur. Bu araştırmada, eTwinning platformunda Türkiye’nin yer aldığı projeler kapsamında, sanat eğitiminde sanal müzelerin kullanılmasının önemi ve avantajlarının vurgulanması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme ve betimsel analiz kullanılmıştır. Veri toplamada eTwinning platformunda 2009-2024 yılları arasında yayınlanan, sanal müze ve sanat eğitimi içerikli proje metinlerine ulaşılmıştır. Projelerin taraması “sanal müze” anahtar kelimesi, ”Türkiye” ve “sanat öğretim alanı” filtrelemeleriyle, 2024 yılı Temmuz ayında yapılmıştır. Türkiye’nin dâhil olduğu sanat eğitimiyle ilgili 28 projeye ulaşılmıştır. Türkiye odaklı 70.000’in üzerinde projeye sahip platformda, sanal müzelere ve sanat eğitimine yeterince yer verilmediği görülmüştür. eTwinning platformundaki sanal müze ve sanat eğitimi kapsamında geliştirilen projelerin Covid-19 pandemi döneminde ivme kazandığı ve yaygınlaştığı, 2021’den sonra ise azaldığı görülmüştür. Bu bağlamda; sanat eğitimi dersleri yeterli olmayan okullarda sosyal kulüp çalışmaları kapsamında projeler yapılabileceği; öğretmenlerin sanal müze, yabancı dil ve web2.0 araçlarıyla ilgili Milli Eğitim ve özel kuruluşların kurslarına katılabileceği; müze-okul işbirliğiyle sanal müze eğitim ve oyun etkinlikleri tasarlanabileceği önerileri verilmiştir. Bu bakış açısıyla değerlendirildiğinde, sanat eğitimi alanını desteleyecek sanal müze projeleri oluşturma noktasında, eTwinning ve diğer e-öğrenme ortamlarının yaygınlaştırılmasına yönelik eğitici eğitimleri yapılması önemlidir.
“eTwinning Platformunda Sanat Eğitimi İçin Sanal Müzelerin Rolü: Türkiye Örneği” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.
eTwinning is an interactive platform that enables schools across Europe to collaborate and develop projects. This study aims to highlight the importance and advantages of using virtual museums in art education within the projects involving Turkey on the eTwinning platform. The study employed qualitative research methods, specifically document analysis and descriptive analysis. Data collection has revealed project texts published between 2009 and 2024 in eTwinning that focus on virtual museums and art education. The scanning of projects was conducted in July 2024 using the keywords "virtual museum," along with filters for "Turkey" and "art education field”. A total of 28 projects related to art education have been reached in which Turkey is involved. The platform, which focuses on Turkey, hosts over 70,000 projects; however, it has been observed that there is insufficient emphasis on virtual museums and art education. It has been observed that the virtual museum and art education projects developed on the eTwinning platform gained momentum and became widespread during the COVID-19 pandemic, but declined after 2021. In this context, it has been suggested that projects could be developed within social club activities at schools where art education courses are insufficient; teachers could participate in training courses offered by the Ministry of Education and private organizations related to virtual museums, foreign languages, and Web 2.0 tools; and educational and gaming activities could be designed through collaboration between museums and schools. From this perspective, it is important to conduct training sessions aimed at promoting the use of eTwinning and other e-learning environments to create virtual museum projects that will support the field of art education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts, Heritage, Archive and Museum Studies (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | November 13, 2024 |
Publication Date | November 14, 2024 |
Submission Date | August 14, 2024 |
Acceptance Date | October 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 2 |