BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF OPINIONS OF TEACHERS AND DIRECTORS IN SCHOOL MANAGEMENT ON PERFORMANCE APPRAISAL SYSTEM ACCORDING TO MULTIPLE DATA SOURCES

Yıl 2015, Sayı: 2, 1 - 9, 01.02.2015

Öz

The purpose of the present research is determining the ideas of principals and the teachers in public elementary and the secondary schools about 360 Degree Performance Appraisal System. In this scope of purpose, principal and teacher views about 360 Degree performance appraisal were examined according to the differentiation of gender, seniority, duty and branches. In the present study, quantitative research method had been used. In data analysis, frequency, descriptive statistic methods, independent group t-test, One Way Analysis Of Variance (ANOVA), Mann Whitney-U and Kruskal Wallis-H tests together with Scheffe Test of multiple comparative tests had been used. In this research, we tried to explain that different aspects of teachers and administrators’ opinions about the evaluation system was based on multiple data sources. 149 teachers and 66 administrators participated from public schools in the present study. This study showed that there were differences between views of teachers and administrators about multiple data sources.

Kaynakça

  • Akşit, F. (2006). Performans Değerlendirmeye İlişkin Öğretmen Görüşleri (Bigadiç İlköğretim Öğretmenleri Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 76-101.
  • Alay, G.(2006) İlköğretim Ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Performans Değerlendirme Sistemine İlişkin Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yöneticiliği Ve Denetçiliği Anabilim Dalı. Ankara
  • Barutçugil, İ. (2002), Performans Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul
  • Çalık, T.(2003), Performans Yönetimi, Tanımlar, Kavramlar, İlkeler, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara
  • Demirel, S.(2007), Eğitim Örgütlerinde Performans Yönetimi ve Tavşanlı Atatürk Anadolu Lisesinde Yapılan Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kütahya
  • Demirtaş, Z. (2005) İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Performanslarını Değerlendirme Ölçütleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı:44, p.489-506
  • EARGED.(2001),Öğretmenlerin Performans Değerlendirme Modeli ve Sicil Raporları, Ankara Milli Eğitim Basımevi
  • Erdoğan, İ.(1991).İşletmelerde Personel Seçimi ve Başarı Değerleme Teknikleri İstanbul: İ.Ü İşletme Fakültesi Yayınları
  • Fındıkçı, İ.( 2001) İnsan Kaynakları Yönetimi 3.Baskı, Alfa Basım Yayım,İstanbul
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, (2.Baskı), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kayri, M. (2009). Araştırmalarda Gruplar Arası Farkın Belirlenmesine Yönelik Çoklu Karşılaştırma (Post-Hoc) Teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 51- 64.
  • Örencik, İ. (2007), 360o Performans Değerlendirme Sisteminin İş Tatmini Üzerine Etkisi: Kütahya Orta Öğretim Kurumlarında Bir Uygulama, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi, Kütahya
  • Sabuncuoğlu, Z. (2000) İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa
  • Şengül, Y. ( 2008), 360 Derece Performans değerlendirme Sistemi Hakkında Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü, Samsun
  • Taymaz, H.(2001), Okul Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara
  • Tonbul, Y. (2009), İlköğretim Okulu Öğretmenlerine Yönelik Performans Değerlendirme Modelinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi Cilt:9 Sayı:2
  • Tunç, B., İnandı, Y., Öksüz, F.,Çal S. ( 2013) Eğitimde Çok Bileşenli Değerlendirme: Velilerin Okul Yöneticilerinin Performans Değerlendirmesine Katılımı- Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 1,p. 90-99
  • Uçar, A.( 2001), İstanbul İli İlköğretim Okulları Öğretmenlerinin Performans Değerlendirmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul
  • Uysal, E. (2011) Öğretmenlerin Performanslarının Değerlendirilmesi; Bir Araştırma ve Model Önerisi- Tezsiz Yüksek Lisans-Süleyman Demirel Üniversitesi-Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Uzoğlu, C. (2011) “Performans Yönetim Sistemi ve Performans Denetimi” , T.C Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlğü Teftiş Kurulu Başkanlığı
Yıl 2015, Sayı: 2, 1 - 9, 01.02.2015

Öz

Kaynakça

  • Akşit, F. (2006). Performans Değerlendirmeye İlişkin Öğretmen Görüşleri (Bigadiç İlköğretim Öğretmenleri Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 76-101.
  • Alay, G.(2006) İlköğretim Ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Performans Değerlendirme Sistemine İlişkin Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yöneticiliği Ve Denetçiliği Anabilim Dalı. Ankara
  • Barutçugil, İ. (2002), Performans Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul
  • Çalık, T.(2003), Performans Yönetimi, Tanımlar, Kavramlar, İlkeler, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara
  • Demirel, S.(2007), Eğitim Örgütlerinde Performans Yönetimi ve Tavşanlı Atatürk Anadolu Lisesinde Yapılan Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kütahya
  • Demirtaş, Z. (2005) İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Performanslarını Değerlendirme Ölçütleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı:44, p.489-506
  • EARGED.(2001),Öğretmenlerin Performans Değerlendirme Modeli ve Sicil Raporları, Ankara Milli Eğitim Basımevi
  • Erdoğan, İ.(1991).İşletmelerde Personel Seçimi ve Başarı Değerleme Teknikleri İstanbul: İ.Ü İşletme Fakültesi Yayınları
  • Fındıkçı, İ.( 2001) İnsan Kaynakları Yönetimi 3.Baskı, Alfa Basım Yayım,İstanbul
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, (2.Baskı), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kayri, M. (2009). Araştırmalarda Gruplar Arası Farkın Belirlenmesine Yönelik Çoklu Karşılaştırma (Post-Hoc) Teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 51- 64.
  • Örencik, İ. (2007), 360o Performans Değerlendirme Sisteminin İş Tatmini Üzerine Etkisi: Kütahya Orta Öğretim Kurumlarında Bir Uygulama, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi, Kütahya
  • Sabuncuoğlu, Z. (2000) İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa
  • Şengül, Y. ( 2008), 360 Derece Performans değerlendirme Sistemi Hakkında Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü, Samsun
  • Taymaz, H.(2001), Okul Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara
  • Tonbul, Y. (2009), İlköğretim Okulu Öğretmenlerine Yönelik Performans Değerlendirme Modelinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi Cilt:9 Sayı:2
  • Tunç, B., İnandı, Y., Öksüz, F.,Çal S. ( 2013) Eğitimde Çok Bileşenli Değerlendirme: Velilerin Okul Yöneticilerinin Performans Değerlendirmesine Katılımı- Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 1,p. 90-99
  • Uçar, A.( 2001), İstanbul İli İlköğretim Okulları Öğretmenlerinin Performans Değerlendirmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul
  • Uysal, E. (2011) Öğretmenlerin Performanslarının Değerlendirilmesi; Bir Araştırma ve Model Önerisi- Tezsiz Yüksek Lisans-Süleyman Demirel Üniversitesi-Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Uzoğlu, C. (2011) “Performans Yönetim Sistemi ve Performans Denetimi” , T.C Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlğü Teftiş Kurulu Başkanlığı
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA68BE64TH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Münevver Çetin Bu kişi benim

Özden Ernalbant Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çetin, M., & Ernalbant, Ö. (2015). EXAMINATION OF OPINIONS OF TEACHERS AND DIRECTORS IN SCHOOL MANAGEMENT ON PERFORMANCE APPRAISAL SYSTEM ACCORDING TO MULTIPLE DATA SOURCES. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(2), 1-9.
AMA Çetin M, Ernalbant Ö. EXAMINATION OF OPINIONS OF TEACHERS AND DIRECTORS IN SCHOOL MANAGEMENT ON PERFORMANCE APPRAISAL SYSTEM ACCORDING TO MULTIPLE DATA SOURCES. INES Journal. Şubat 2015;(2):1-9.
Chicago Çetin, Münevver, ve Özden Ernalbant. “EXAMINATION OF OPINIONS OF TEACHERS AND DIRECTORS IN SCHOOL MANAGEMENT ON PERFORMANCE APPRAISAL SYSTEM ACCORDING TO MULTIPLE DATA SOURCES”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 2 (Şubat 2015): 1-9.
EndNote Çetin M, Ernalbant Ö (01 Şubat 2015) EXAMINATION OF OPINIONS OF TEACHERS AND DIRECTORS IN SCHOOL MANAGEMENT ON PERFORMANCE APPRAISAL SYSTEM ACCORDING TO MULTIPLE DATA SOURCES. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 2 1–9.
IEEE M. Çetin ve Ö. Ernalbant, “EXAMINATION OF OPINIONS OF TEACHERS AND DIRECTORS IN SCHOOL MANAGEMENT ON PERFORMANCE APPRAISAL SYSTEM ACCORDING TO MULTIPLE DATA SOURCES”, INES Journal, sy. 2, ss. 1–9, Şubat 2015.
ISNAD Çetin, Münevver - Ernalbant, Özden. “EXAMINATION OF OPINIONS OF TEACHERS AND DIRECTORS IN SCHOOL MANAGEMENT ON PERFORMANCE APPRAISAL SYSTEM ACCORDING TO MULTIPLE DATA SOURCES”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 2 (Şubat 2015), 1-9.
JAMA Çetin M, Ernalbant Ö. EXAMINATION OF OPINIONS OF TEACHERS AND DIRECTORS IN SCHOOL MANAGEMENT ON PERFORMANCE APPRAISAL SYSTEM ACCORDING TO MULTIPLE DATA SOURCES. INES Journal. 2015;:1–9.
MLA Çetin, Münevver ve Özden Ernalbant. “EXAMINATION OF OPINIONS OF TEACHERS AND DIRECTORS IN SCHOOL MANAGEMENT ON PERFORMANCE APPRAISAL SYSTEM ACCORDING TO MULTIPLE DATA SOURCES”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 2, 2015, ss. 1-9.
Vancouver Çetin M, Ernalbant Ö. EXAMINATION OF OPINIONS OF TEACHERS AND DIRECTORS IN SCHOOL MANAGEMENT ON PERFORMANCE APPRAISAL SYSTEM ACCORDING TO MULTIPLE DATA SOURCES. INES Journal. 2015(2):1-9.