BibTex RIS Kaynak Göster

PRIMARY SCHOOL EDUCATION PROGRAM IN THE CONTEXT OF STUDENT TEACHERS’ VIEWS

Yıl 2015, Sayı: 2, 34 - 51, 01.02.2015

Öz

It is possible to say that primary school teachers have a more important role in the child’s life than all teachers in other levels. For this reason, student teachers who will serve at this level should be trained carefully and by taking into account required qualifications that a primary school teacher, should have. The purpose of this study is to determinate primary school student teachers’ views on the primary school teachers training program. The research was conducted with 94 student teachers, who attended 3rd and 4th class. The data were collected through a 5-point Likert type questionnaire. The data analysis was fulfilled by using the descriptive statistic through a quantitative software (SPSS 18). The main finding of the study is that due to the excess of class size the expected efficiency from practice courses decreases. The student teachers were satisfied with the department they chose, but they did not find enough physical and environmental opportunities provided by the university for them. They also negatively evaluated limited number of teaching staff and those of them teaching outside their expertise area.

Kaynakça

  • ADA, S. (2001). İlköğretim birinci kademesinde sınıf öğretmeni yetiştiren okulların programlarının analizi ve karşılaştırılması. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 1-10.
  • ASLAN, K. (2003). Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılmalarına ilişkin bir değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(9), 23-37.
  • BALCI, A. (1997). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler. (2. Baskı). Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • BAŞTÜRK, S. (2009). Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarına göre fen edebiyat fakültelerindeki alan eğitimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 137- 160.
  • BAŞTÜRK, S. (2011a). Matematik öğretmen adaylarının eğitim fakültesindeki eğitim-öğretim sürecini değerlendirmeleri. International Journal of Human Sciences, 8(1), 58-94.
  • BAŞTÜRK, S. (2011b). Üniversiteye giriş sınavına hazırlanma sürecinin öğrencilerin matematik öğrenmeleri üzerine olumsuz yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 69-79.
  • BURSALI, O. (2012). Ortaylı, Şengör, Başbakan, http://hakimiyetimilliye.org/2012/01/ortayli- sengor-basbakan-orhan-bursali/ adresinden 02.04.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • CANSARAN, A. (2004). Biyoloji öğretmenliği öğrencilerinin biyoloji öğretmenliği programı hakkında düşünceleri. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 1-21
  • CEYLAN, S., ve DEMİRKAYA, H. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği programı ve program dahilinde sunulan hizmetler konusundaki memnuniyet düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 146-160.
  • ÇINAR, O., TEMEL, A., BEDEN, N., ve GÖÇGEN, S. (2004). Kalabalık sınıfların öğretmen ve öğrenciye etkisi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Eğitim Programlarını Geliştirme Çalışması (2010). Ankara Üniversitesi Eğitim Programlarını Geliştirme http://bologna.ankara.edu.tr/epgc/sunumlar/ indirilmiştir. Bilgilendirme Toplantısı. 30 2012’de adresinden Mayıs
  • ERDEN M. (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • EŞME, İ. (1998). Bilgi toplumunda öğretmen yetiştirme. Milli Eğitim Dergisi, 138, 3-6.
  • FEİMAN-NEMSER, S. (2001). From preparation to practice: Designing a continuum to strengthen and sustain teaching. Teachers College Record, 103(6), 1012-1055.
  • GENÇ, S.Z. (2007). Öğrenci algılarına göre ideal öğretim elamanında bulunması gereken özellikler. Milli Eğitim Dergisi, 173, 210-218.
  • GÖMLEKSİZ, M.N. (2001). Üniversitelerde yürütülen yabancı dil derslerine ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (Bildiriler), Cilt I, 440-45.
  • GÜRSES, A., DOĞAR, Ç., ÖZKAN, E., AÇIKYILDIZ, M., BAYRAK, R., ve YALÇIN, M. (2005). Alan öğretmeni yetiştirmede tezsiz yüksek lisans eğitiminin sonuçlarının değerlendirilmesi. S.D.Ü. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 1-10.
  • JOHNSON, M.G., & HOWELL, A. (2005). Change in preservice teacher attitudes toward contemporary issues in education. Retrieved May 20 2009, from ERIC database.
  • KARASAR, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (15. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • KLİNE, R.B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. (3rd Edition).New York: The Guilford Press.
  • LATHAM, N.I., & VOGT, W.P. (2007). Do professional development schools reduce teacher attrition? Evidence from a longitudinal study of 1000 graduates. Journal of Teacher Education, 58(2), 153-167.
  • Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (2012). T. C. Resmi Gazete, 28360, 21 Temmuz 2012.
  • MUTHÉN, B., & KAPLAN, D. (1985). A comparison of some methodologies for the factor analysis of non‐normal Likert variables. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, 38(2), 171-189
  • OKTAR, İ., ve BULDUK, S. (1999). Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin davranışlarının değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 142, 66-69. ORTAYLI, İ. (2010). Her yere üniversite açmak ahlaksızlıktır,
  • http://ilberortayli.com/haber.php?haber_id=66
  • indirilmiştir. adresten 05.05.2012 tarihinde
  • PARSONS, M., & STEPHENSON, M. (2005). Developing reflective practice in student teachers: Collaboration and critical partnerships. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 11(1), 95–116.
  • ROBERT, A., LATTUATİ, M., & PENNİNCKX, J. (1999). L’enseignement des mathématiques au lycée: un point de vue didactique. Paris: Ellipses.
  • SAĞIR, A., ve DİKİCİ, E. (2011). Yeni göçmenlik mekânları olarak yeni kurulan üniversiteler: Ordu üniversitesi örneğinde öğrencilerinin bütünleşme sorunları. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(3). 217-251.
  • SARAÇ, C. (2006). Türk dili ve edebiyatı öğretmeni adaylarının fen-edebiyat fakültelerinde karşılaştıkları problemler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 349-358.
  • SEFEROĞLU, S.S. (2001). Sınıf öğretmenlerinin kendi meslekî gelişimleriyle ilgili görüşleri, beklentileri ve önerileri. Millî Eğitim Dergisi, 149.
  • SENEMOĞLU, N. (1994). Sınıf öğretmeni bilgiyi aktaran kişi değil, bilgiye ulaşma yollarını öğreten kişidir. MPM Kalkınmada Anahtar Verimlilik,81. (Ayın Söyleşisi).
  • SENEMOĞLU, N., ve ÖZÇELİK, D.A. (1989). Öğretmen adaylarına “öğretmenlik bilgisi” kazandırma bakımından fen-edebiyat ve eğitim fakültelerinin etkililiği. Çağdaş Eğitim Dergisi, 142, 18-21.
  • SMİTH, J.D.N. (2004). Developing paired teaching placements. Education Action Research, 12(1), 99–125.
  • ŞAHİN, S., ve BALKAR, B. (2007). Türk dili ve edebiyatı öğrencilerinin tezsiz yüksek lisans programına ilişkin görüşleri. Eğe Eğitim Dergisi, 8(1), 89-112.
  • ŞEN, Ş.H., ve ERİŞEN, Y. (2002). Öğretmen yetiştiren kurumlarda öğretim elemanlarının etkili öğretmenlik özellikleri. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 99-116. ŞENGÖR, C. (2012). Her şehre üniversite açmak üzerine. http://hakimiyetimilliye.org/2012/01/her-sehire-universite-acmak-uzerine-celal- sengor/ adresinden 02.04.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • TAŞ, M.A. (2001). Ankara Üniversitesi ve Abant İzzet Baysal üniversitesi sınıf öğretmenliği eğitim programlarının karşılaştırılması. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (Bildiriler), Cilt II, 976-988.
  • TİTREK, O. (2004). Eğitim fakültesi öğretim üyelerinin duygusal zekâ yeterliklerini iş yaşamında kullanma ve akademik başarı düzeyleri arasındaki karşılaştırmalı bir araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • TUTKUN, O.F, ve ERDOĞAN G. D. (2012). Sakarya üniversitesi eğitim fakültesi öğrencilerine göre öğrenme-öğretme süreçlerinde öğretim elemanlarını yeterlikleri. Akademik Bakış Dergisi Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler e-Dergisi, 30, 1-11.
  • TÜRKMEN, L. (2002). Sınıf öğretmenliği 1. Sınıf öğrencilerinin fen bilimleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 218-228.
  • YAPICI, Ş., ve YAPICI, M. (2004). Öğretmen adaylarının okul deneyimi I dersine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 3(2), 54-59.
  • YAVUZER, Y., DİKİCİ, A., ÇALIŞKAN, M., ve AYTEKİN, H., (2006). Sınıf öğretmenliği mezunlarının öğretmen yetiştirme programlarından yararlanma düzeylerine ilişkin görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(32), 35-41.
  • YEŞİL R., ve ÖZBEK, R. (2008). Sosyal alanlar eğitimi bölümlerindeki “branş” öğretim elemanlarının sorulardan yararlanma yeterlikleri (Fırat Üniversitesi örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (3), 175-186.
  • YILDIZ, S.M. (2008). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bir öğretim elemanında değerlendirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt 11(19), 1-7. gereken
  • yeterliliklere yönelik algılamalarının
  • YİĞİT, N., ve AKDENİZ A.R. (2004). Öğretmen adaylarının fen-edebiyat fakültesindeki problemleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 77-84.
  • ZURAWSKY, C. (2003). Class size: Counting students can count. Research Points: Essential Information for Education Policy, 1(2), 1-4.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI

Yıl 2015, Sayı: 2, 34 - 51, 01.02.2015

Öz

Sınıf öğretmenlerinin, çocuğun yaşamında, diğer bütün seviyedeki öğretmenlere göre çok daha önemli bir role sahip olduklarını söylemek mümkündür. Bu nedenle sınıf öğretmeni olarak görev yapacak öğretmenlerin özenle ve bu seviyedeki öğretmende bulunması gereken nitelikler göz önünde bulundurularak yetiştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği programı (dersler, sınıf içi uygulamalar, geribildirimler, öğretim elemanı-öğrenci arası ilişkiler vb.) hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, üçüncü ve dördüncü sınıflara devam eden 94 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak 5 dereceli Likert tipinde hazırlanmış bir anket kullanılmıştır. Verilerin analizi, bilgisayar ortamında bir nicel analiz programı (SPSS 18) yardımıyla betimsel istatistik kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın temel bulgusu sınıfların kalabalıklığı nedeniyle uygulama derslerinden beklenen verimin düşmesidir. Öğretmen adayları seçtikleri bölümden memnun olmakla birlikte, üniversitenin onlara sağlamış olduğu fiziki ve çevresel imkânları yeterli bulmamaktadırlar. Öğretim elemanlarının sayı bakımından yetersizliği ve derslere alanında uzman olmayanların girmesi adayların olumsuz olarak değerlendirdikleri diğer hususlardır.

Kaynakça

  • ADA, S. (2001). İlköğretim birinci kademesinde sınıf öğretmeni yetiştiren okulların programlarının analizi ve karşılaştırılması. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 1-10.
  • ASLAN, K. (2003). Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılmalarına ilişkin bir değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(9), 23-37.
  • BALCI, A. (1997). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler. (2. Baskı). Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • BAŞTÜRK, S. (2009). Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarına göre fen edebiyat fakültelerindeki alan eğitimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 137- 160.
  • BAŞTÜRK, S. (2011a). Matematik öğretmen adaylarının eğitim fakültesindeki eğitim-öğretim sürecini değerlendirmeleri. International Journal of Human Sciences, 8(1), 58-94.
  • BAŞTÜRK, S. (2011b). Üniversiteye giriş sınavına hazırlanma sürecinin öğrencilerin matematik öğrenmeleri üzerine olumsuz yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 69-79.
  • BURSALI, O. (2012). Ortaylı, Şengör, Başbakan, http://hakimiyetimilliye.org/2012/01/ortayli- sengor-basbakan-orhan-bursali/ adresinden 02.04.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • CANSARAN, A. (2004). Biyoloji öğretmenliği öğrencilerinin biyoloji öğretmenliği programı hakkında düşünceleri. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 1-21
  • CEYLAN, S., ve DEMİRKAYA, H. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği programı ve program dahilinde sunulan hizmetler konusundaki memnuniyet düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 146-160.
  • ÇINAR, O., TEMEL, A., BEDEN, N., ve GÖÇGEN, S. (2004). Kalabalık sınıfların öğretmen ve öğrenciye etkisi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Eğitim Programlarını Geliştirme Çalışması (2010). Ankara Üniversitesi Eğitim Programlarını Geliştirme http://bologna.ankara.edu.tr/epgc/sunumlar/ indirilmiştir. Bilgilendirme Toplantısı. 30 2012’de adresinden Mayıs
  • ERDEN M. (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • EŞME, İ. (1998). Bilgi toplumunda öğretmen yetiştirme. Milli Eğitim Dergisi, 138, 3-6.
  • FEİMAN-NEMSER, S. (2001). From preparation to practice: Designing a continuum to strengthen and sustain teaching. Teachers College Record, 103(6), 1012-1055.
  • GENÇ, S.Z. (2007). Öğrenci algılarına göre ideal öğretim elamanında bulunması gereken özellikler. Milli Eğitim Dergisi, 173, 210-218.
  • GÖMLEKSİZ, M.N. (2001). Üniversitelerde yürütülen yabancı dil derslerine ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (Bildiriler), Cilt I, 440-45.
  • GÜRSES, A., DOĞAR, Ç., ÖZKAN, E., AÇIKYILDIZ, M., BAYRAK, R., ve YALÇIN, M. (2005). Alan öğretmeni yetiştirmede tezsiz yüksek lisans eğitiminin sonuçlarının değerlendirilmesi. S.D.Ü. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 1-10.
  • JOHNSON, M.G., & HOWELL, A. (2005). Change in preservice teacher attitudes toward contemporary issues in education. Retrieved May 20 2009, from ERIC database.
  • KARASAR, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (15. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • KLİNE, R.B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. (3rd Edition).New York: The Guilford Press.
  • LATHAM, N.I., & VOGT, W.P. (2007). Do professional development schools reduce teacher attrition? Evidence from a longitudinal study of 1000 graduates. Journal of Teacher Education, 58(2), 153-167.
  • Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (2012). T. C. Resmi Gazete, 28360, 21 Temmuz 2012.
  • MUTHÉN, B., & KAPLAN, D. (1985). A comparison of some methodologies for the factor analysis of non‐normal Likert variables. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, 38(2), 171-189
  • OKTAR, İ., ve BULDUK, S. (1999). Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin davranışlarının değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 142, 66-69. ORTAYLI, İ. (2010). Her yere üniversite açmak ahlaksızlıktır,
  • http://ilberortayli.com/haber.php?haber_id=66
  • indirilmiştir. adresten 05.05.2012 tarihinde
  • PARSONS, M., & STEPHENSON, M. (2005). Developing reflective practice in student teachers: Collaboration and critical partnerships. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 11(1), 95–116.
  • ROBERT, A., LATTUATİ, M., & PENNİNCKX, J. (1999). L’enseignement des mathématiques au lycée: un point de vue didactique. Paris: Ellipses.
  • SAĞIR, A., ve DİKİCİ, E. (2011). Yeni göçmenlik mekânları olarak yeni kurulan üniversiteler: Ordu üniversitesi örneğinde öğrencilerinin bütünleşme sorunları. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(3). 217-251.
  • SARAÇ, C. (2006). Türk dili ve edebiyatı öğretmeni adaylarının fen-edebiyat fakültelerinde karşılaştıkları problemler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 349-358.
  • SEFEROĞLU, S.S. (2001). Sınıf öğretmenlerinin kendi meslekî gelişimleriyle ilgili görüşleri, beklentileri ve önerileri. Millî Eğitim Dergisi, 149.
  • SENEMOĞLU, N. (1994). Sınıf öğretmeni bilgiyi aktaran kişi değil, bilgiye ulaşma yollarını öğreten kişidir. MPM Kalkınmada Anahtar Verimlilik,81. (Ayın Söyleşisi).
  • SENEMOĞLU, N., ve ÖZÇELİK, D.A. (1989). Öğretmen adaylarına “öğretmenlik bilgisi” kazandırma bakımından fen-edebiyat ve eğitim fakültelerinin etkililiği. Çağdaş Eğitim Dergisi, 142, 18-21.
  • SMİTH, J.D.N. (2004). Developing paired teaching placements. Education Action Research, 12(1), 99–125.
  • ŞAHİN, S., ve BALKAR, B. (2007). Türk dili ve edebiyatı öğrencilerinin tezsiz yüksek lisans programına ilişkin görüşleri. Eğe Eğitim Dergisi, 8(1), 89-112.
  • ŞEN, Ş.H., ve ERİŞEN, Y. (2002). Öğretmen yetiştiren kurumlarda öğretim elemanlarının etkili öğretmenlik özellikleri. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 99-116. ŞENGÖR, C. (2012). Her şehre üniversite açmak üzerine. http://hakimiyetimilliye.org/2012/01/her-sehire-universite-acmak-uzerine-celal- sengor/ adresinden 02.04.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • TAŞ, M.A. (2001). Ankara Üniversitesi ve Abant İzzet Baysal üniversitesi sınıf öğretmenliği eğitim programlarının karşılaştırılması. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (Bildiriler), Cilt II, 976-988.
  • TİTREK, O. (2004). Eğitim fakültesi öğretim üyelerinin duygusal zekâ yeterliklerini iş yaşamında kullanma ve akademik başarı düzeyleri arasındaki karşılaştırmalı bir araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • TUTKUN, O.F, ve ERDOĞAN G. D. (2012). Sakarya üniversitesi eğitim fakültesi öğrencilerine göre öğrenme-öğretme süreçlerinde öğretim elemanlarını yeterlikleri. Akademik Bakış Dergisi Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler e-Dergisi, 30, 1-11.
  • TÜRKMEN, L. (2002). Sınıf öğretmenliği 1. Sınıf öğrencilerinin fen bilimleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 218-228.
  • YAPICI, Ş., ve YAPICI, M. (2004). Öğretmen adaylarının okul deneyimi I dersine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 3(2), 54-59.
  • YAVUZER, Y., DİKİCİ, A., ÇALIŞKAN, M., ve AYTEKİN, H., (2006). Sınıf öğretmenliği mezunlarının öğretmen yetiştirme programlarından yararlanma düzeylerine ilişkin görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(32), 35-41.
  • YEŞİL R., ve ÖZBEK, R. (2008). Sosyal alanlar eğitimi bölümlerindeki “branş” öğretim elemanlarının sorulardan yararlanma yeterlikleri (Fırat Üniversitesi örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (3), 175-186.
  • YILDIZ, S.M. (2008). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bir öğretim elemanında değerlendirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt 11(19), 1-7. gereken
  • yeterliliklere yönelik algılamalarının
  • YİĞİT, N., ve AKDENİZ A.R. (2004). Öğretmen adaylarının fen-edebiyat fakültesindeki problemleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 77-84.
  • ZURAWSKY, C. (2003). Class size: Counting students can count. Research Points: Essential Information for Education Policy, 1(2), 1-4.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA37AJ39AR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Savaş Baştürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baştürk, S. (2015). ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(2), 34-51.
AMA Baştürk S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI. INES Journal. Şubat 2015;(2):34-51.
Chicago Baştürk, Savaş. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 2 (Şubat 2015): 34-51.
EndNote Baştürk S (01 Şubat 2015) ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 2 34–51.
IEEE S. Baştürk, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI”, INES Journal, sy. 2, ss. 34–51, Şubat 2015.
ISNAD Baştürk, Savaş. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 2 (Şubat 2015), 34-51.
JAMA Baştürk S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI. INES Journal. 2015;:34–51.
MLA Baştürk, Savaş. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 2, 2015, ss. 34-51.
Vancouver Baştürk S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI. INES Journal. 2015(2):34-51.