Acquire basic skills in the educational environment can be transferred to all areas and they are important
skills for people gain the skills and success in different areas. Creative thinking skills are innate skills and
its level can be upgraded with effective training. In this regard, parents and teachers’ task is to reveal the
level of creativity of children and to develop their creative thinking skills by supporting activities since
smaller age. Because creativity is effective in the social life and work life. Especially gaining creative
thinking skills in the primary school that given the basic training, it will significantly affect the lives of
individuals.
The purpose of this research is to ascertain the impact of elementary education on creative thinking skills.
For this purpose, it compares the level of creativity of students at 1st, 2nd, 3rd and 4th grade. Survey
model of quantitative research methods were used in the research. In research, it has been working with
157 students at 1st, 2nd, 3rd and 4th grade in 2 schools located in Bartin. Creative thinking skills of
students is measured Torrance Creative Thinking Scale verbal Form. The data obtained were analyzed
through non-parametric statistical techniques and tabulated.
Eğitim ortamında kazandıran temel beceriler her alana aktarılabilen, kişinin farklı alanlardaki becerileri de kazanmasında ve başarısında önemli olan becerilerdir. Temel beceriler arasında bulunan yaratıcı düşünme becerisi de doğuştan gelen bir beceri olmasının yanında etkili bir eğitim ile düzeyi yükseltilebilen bir beceridir. Bu bakımdan aileye ve öğretmenlere düşen görev daha küçük yaşlardan itibaren çocukların yaratıcılık düzeylerini ortaya çıkarmak, yaratıcı düşünmeyi destekleyici etkinliklerle onların yeteneklerini geliştirmektir. Çünkü yaratıcılık sosyal hayat ve iş hayatında da aktif şekilde etkilidir. Özellikle temel eğitimin verildiği ilkokul yıllarında yaratıcı düşünme becerisinin kazandırılması da bireylerin yaşamını önemli derecede etkileyecektir. Bu araştırmanın amacı ilkokul eğitiminin yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla ilkokul 1, 2, 3 ve 4. Sınıflarda okuyan öğrencilerin yaratıcılık düzeyleri karşılaştırmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada Bartın ili genelinde bulunan 2 okulun 1, 2, 3 ve 4. sınıflarında okuyan 157 öğrenci ile çalışılmıştır. Öğrencilerin yaratıcı düşünme becerileri Torrance Yaratıcı Düşünme Ölçeği Sözel Formu ile ölçülmüştür. Elde edilen veriler nonparametrik istatistiki teknikler aracılığıyla analiz edilerek tablolaştırılmıştır.
Diğer ID | JA48YG38CS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 4 |