BibTex RIS Cite

TRUANCY IN ADOLESCENCE

Year 2015, Issue: 4, 427 - 432, 01.06.2015

Abstract

Many adolescence are tempted to “break” school, considering this a “heroic” deed. Many troubles can hit a truant in the mean time. After all, one of the main latent functions of the school is protection of the student. Bad role models are affective in truancy cases since peer pressure is also strong in teen ages. Those basically “hedonistic” mischief actions put aside; it is a sad reality that students in need of earning money also feel obliged to underestimate school attendance.

References

  • CHAPMAN, A.H. (1976). Textbook of Clinical Psychiatry, an Interpersonel Approach, Philadelphia: J.P.Lippincott Company.
  • DÖNMEZER, Sulhi (1981). Kriminoloji, 6.baskı, İstanbul: Fakülteler Matbaası.
  • MORGAN, John J.B. (1962). İntibaksız Öğrencinin Psikolojisi, (Çev. Cezmi Tahir Bertin), Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • ROGERS, Dorothy (1962). The Psychology of Adolescence, Des Moines, Iowa:Meredith Publishing Company.
  • SALINGER, J. D. (1951, 1958). The Catcher in the Rye, London: Penguin Books.
  • SUNAR, Şaban (1961). Köyde Okul, İstanbul: Alp Matbaası.
  • SWANSON, A.B. & BOOK, E.T. (1967). Elements of French; New York: Holt, Rinehardt & Winston.
  • Technical Training Instructor, Block II: Practice Teaching (1986). Champagne, Illinois: Chanute Air Force Base, Chanute Technical Training Center (ATC), Faculty and Staff Development Division.
  • TEZCAN, Mahmut (1981). Eğitim Sosyolojisine Giriş, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını.
  • YÖRÜKOĞLU, Atalay (Eylül 1990). Gençlik Çağı: Ruh Sağlığı ve Ruhsal Sorunları, İstanbul: Özgür Yayın – Dağıtım.

ERGENLİKTE OKUL KAÇKINLIĞI

Year 2015, Issue: 4, 427 - 432, 01.06.2015

Abstract

Birçok ergen; bu yaptığını “kahramanlık” zannederek okuldan kaçma eğinimine kapılabilir. Bu arada okul kaçkınını birçok belâlı durumlar karşılayabilir. Ne de olsa okulun örtük işlevlerinden en önemli bir tanesi öğrenciyi korumaktır. Kaçkınlık hallerinde kötü numûne-i istimaller (rol modelleri) tesirlidir zira ergenlik yaşlarında akran baskısı da güçlüdür. “Lezzetiye” anlayışı istikametindeki bu yanlış adımlar bir kenara bırakılırsa; hazin bir gerçektir ki, para kazanma ihtiyacındaki öğrenciler okula devam etmeyi azımsamak zorunda kalabilirler.

References

  • CHAPMAN, A.H. (1976). Textbook of Clinical Psychiatry, an Interpersonel Approach, Philadelphia: J.P.Lippincott Company.
  • DÖNMEZER, Sulhi (1981). Kriminoloji, 6.baskı, İstanbul: Fakülteler Matbaası.
  • MORGAN, John J.B. (1962). İntibaksız Öğrencinin Psikolojisi, (Çev. Cezmi Tahir Bertin), Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • ROGERS, Dorothy (1962). The Psychology of Adolescence, Des Moines, Iowa:Meredith Publishing Company.
  • SALINGER, J. D. (1951, 1958). The Catcher in the Rye, London: Penguin Books.
  • SUNAR, Şaban (1961). Köyde Okul, İstanbul: Alp Matbaası.
  • SWANSON, A.B. & BOOK, E.T. (1967). Elements of French; New York: Holt, Rinehardt & Winston.
  • Technical Training Instructor, Block II: Practice Teaching (1986). Champagne, Illinois: Chanute Air Force Base, Chanute Technical Training Center (ATC), Faculty and Staff Development Division.
  • TEZCAN, Mahmut (1981). Eğitim Sosyolojisine Giriş, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını.
  • YÖRÜKOĞLU, Atalay (Eylül 1990). Gençlik Çağı: Ruh Sağlığı ve Ruhsal Sorunları, İstanbul: Özgür Yayın – Dağıtım.
There are 10 citations in total.

Details

Other ID JA48ZK93PM
Journal Section Research Article
Authors

Sinan Çaya This is me

Publication Date June 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 4

Cite

APA Çaya, S. (2015). ERGENLİKTE OKUL KAÇKINLIĞI. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(4), 427-432.
AMA Çaya S. ERGENLİKTE OKUL KAÇKINLIĞI. INES Journal. June 2015;(4):427-432.
Chicago Çaya, Sinan. “ERGENLİKTE OKUL KAÇKINLIĞI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, no. 4 (June 2015): 427-32.
EndNote Çaya S (June 1, 2015) ERGENLİKTE OKUL KAÇKINLIĞI. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 427–432.
IEEE S. Çaya, “ERGENLİKTE OKUL KAÇKINLIĞI”, INES Journal, no. 4, pp. 427–432, June 2015.
ISNAD Çaya, Sinan. “ERGENLİKTE OKUL KAÇKINLIĞI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 (June 2015), 427-432.
JAMA Çaya S. ERGENLİKTE OKUL KAÇKINLIĞI. INES Journal. 2015;:427–432.
MLA Çaya, Sinan. “ERGENLİKTE OKUL KAÇKINLIĞI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, no. 4, 2015, pp. 427-32.
Vancouver Çaya S. ERGENLİKTE OKUL KAÇKINLIĞI. INES Journal. 2015(4):427-32.