BibTex RIS Cite

THE OPINIONS OF 4TH GRADE TEACHERS OF PRIMARY SCHOOL RELATED WITH HUMAN RIGHTS CITIZENSHIP AND DEMOCRACY

Year 2016, Issue: 8, 182 - 196, 01.06.2016

Abstract

While citizenship and democracy education course is given in the 8th grade, it is started to be given to Grade 4 in the elementary school as democracy, human rights and citizenship classes for the first time in the 2015 -2016 academic year. In this research, human rights, citizenship and democracy course which will be applied for the first time intended to be evaluated according to the opinions of the teacher of the 4th grade who will practice for the first time. For this purpose, interview form including 5 personal and 5 open-ended questions was applied to 77 teacher of the 4th grade from 39 provinces creating online live form via e-mail and first hand. Research was based on qualitative research. In this research, case study design which is one of the qualitative research methods was used. The result of this research, 52% of teachers of the 4th grade respond negatively to the lesson which takes place in the 4th grade schedule while 48% of them respond positively. 89 % of teachers reported that they faced with the challenge of teaching the course while 11 % of them had no difficulties. Also, 66 % of the teachers did not approve the content of the book while 34 % of them approve.

References

  • Çayır, K. (2002). İnsan hakları eğitimi dersi senaryoları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(2), 377- 400.
  • Efe, H. (2010). Avrupa Birliği’nde insan hakları gelişimi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (5), 47- 67.
  • Er, H. Ünal, F. Özmen, C. ( 2013). 8. sınıf vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinin 4. sınıfa alınmasına ilişkin görüşler üzerine bir araştırma. International Journal of Social Science. <http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1961>, 6 (8), 179-196.
  • Ersoy, A, F. ( 2011). İlköğretim öğrencilerinin çocuk haklarına ilişkin algıları. Elementary Education Online, 10(1), 20-39.
  • Gözütok, F. Dilek. (2003). Hukuk ilintili yurttaşlık eğitimi. Türkiye Barolar Birliğinin Düzenlediği Hukuk Öğretimi ve Hukukçunun Eğitimi Konulu Uluslararası toplantıda sunuldu, Ankara.
  • Kıral, B. Kıral, E. (2009).İlköğretim okullarında verilen insan hakları ve demokrasi eğitiminin yeterliği üzerine öğrenci velilerinin görüşleri. International Congress on Intercultural Dialogue and Education. Human Beings Society, Intercultural Dialogue and Education at the Beginnings of the 21st Century. Bursa. 25- 39
  • KB, (2013). Türkiye onuncu kalkınma planı (2014-2018). < http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/KalkinmaPlanlari.aspx > ( 05.11.2015) tarihinde alınmıştır.
  • Öztürk, M. Saydam, A. Palancı, M. (2015).Demokrasi, yurttaşlık ve insan hakları eğitimi ilkokul 4. sınıf için etkinlik örnekleri. Kayseri: Orka Matbaa. 1-51
  • Sağlam, H. İ., Hayal, M. A. (2015). Sınıf öğretmenlerinin “insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi” dersinin ilkokul 4. Sınıfta yer almasına ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 207-217.
  • TTK, (2015). İnsan hakları yurttaşlık ve demokrasi dersi taslak programı. < http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx?islem=1&kno=245> alınmıştır. (17.10.2015) tarihinde
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DÖRDÜNCÜ SINIF İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK ve DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2016, Issue: 8, 182 - 196, 01.06.2016

Abstract

Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi dersi daha önce 8. sınıflarda verilen bir ders iken ilk kez 2015- 2016 eğitim öğretim yılında ilkokul 4. sınıflarda İHYD (İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi) dersi olarak verilmeye başlanmıştır. Yapılan bu araştırmada ilk kez uygulamaya koyulan İHYD dersinin, bu dersi ilk kez uygulayacak olan 4. sınıf sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 5 adet kişisel, 5 adet açık uçlu sorunun bulunduğu görüşme formu 39 ilden (77) 4. sınıf sınıf öğretmenine internet üzerinden canlı form oluşturularak, e-posta aracılığıyla ve ilk elden uygulanmıştır. Araştırma nitel araştırma temel alınarak yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışma deseni kullanılmıştır. Yapılan bu araştırma sonucunda sınıf öğretmenleri 4. sınıf İHYD dersinin 4. sınıf programında yer almasını %52’si olumsuz karşılarken %48’i olumlu karşılamıştır. Öğretmenlerin %89’u ders öğretiminde zorluklarla karşılaştıklarını %11’i herhangi bir zorlukla karşılaşmadıklarını belirtmişlerdir. Yine sınıf öğretmenlerinin %66’sı ders kitabı içeriğini uygun bulmazken, %34’ü uygun bulmaktadır.

References

  • Çayır, K. (2002). İnsan hakları eğitimi dersi senaryoları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(2), 377- 400.
  • Efe, H. (2010). Avrupa Birliği’nde insan hakları gelişimi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (5), 47- 67.
  • Er, H. Ünal, F. Özmen, C. ( 2013). 8. sınıf vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinin 4. sınıfa alınmasına ilişkin görüşler üzerine bir araştırma. International Journal of Social Science. <http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1961>, 6 (8), 179-196.
  • Ersoy, A, F. ( 2011). İlköğretim öğrencilerinin çocuk haklarına ilişkin algıları. Elementary Education Online, 10(1), 20-39.
  • Gözütok, F. Dilek. (2003). Hukuk ilintili yurttaşlık eğitimi. Türkiye Barolar Birliğinin Düzenlediği Hukuk Öğretimi ve Hukukçunun Eğitimi Konulu Uluslararası toplantıda sunuldu, Ankara.
  • Kıral, B. Kıral, E. (2009).İlköğretim okullarında verilen insan hakları ve demokrasi eğitiminin yeterliği üzerine öğrenci velilerinin görüşleri. International Congress on Intercultural Dialogue and Education. Human Beings Society, Intercultural Dialogue and Education at the Beginnings of the 21st Century. Bursa. 25- 39
  • KB, (2013). Türkiye onuncu kalkınma planı (2014-2018). < http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/KalkinmaPlanlari.aspx > ( 05.11.2015) tarihinde alınmıştır.
  • Öztürk, M. Saydam, A. Palancı, M. (2015).Demokrasi, yurttaşlık ve insan hakları eğitimi ilkokul 4. sınıf için etkinlik örnekleri. Kayseri: Orka Matbaa. 1-51
  • Sağlam, H. İ., Hayal, M. A. (2015). Sınıf öğretmenlerinin “insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi” dersinin ilkokul 4. Sınıfta yer almasına ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 207-217.
  • TTK, (2015). İnsan hakları yurttaşlık ve demokrasi dersi taslak programı. < http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx?islem=1&kno=245> alınmıştır. (17.10.2015) tarihinde
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 11 citations in total.

Details

Other ID JA57BT38KY
Journal Section Research Article
Authors

Hakan Kaçar This is me

Mevra Kaçar This is me

Publication Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 8

Cite

APA Kaçar, H., & Kaçar, M. (2016). İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DÖRDÜNCÜ SINIF İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK ve DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(8), 182-196.
AMA Kaçar H, Kaçar M. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DÖRDÜNCÜ SINIF İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK ve DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. INES Journal. June 2016;(8):182-196.
Chicago Kaçar, Hakan, and Mevra Kaçar. “İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DÖRDÜNCÜ SINIF İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK Ve DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, no. 8 (June 2016): 182-96.
EndNote Kaçar H, Kaçar M (June 1, 2016) İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DÖRDÜNCÜ SINIF İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK ve DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 8 182–196.
IEEE H. Kaçar and M. Kaçar, “İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DÖRDÜNCÜ SINIF İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK ve DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, INES Journal, no. 8, pp. 182–196, June 2016.
ISNAD Kaçar, Hakan - Kaçar, Mevra. “İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DÖRDÜNCÜ SINIF İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK Ve DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 8 (June 2016), 182-196.
JAMA Kaçar H, Kaçar M. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DÖRDÜNCÜ SINIF İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK ve DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. INES Journal. 2016;:182–196.
MLA Kaçar, Hakan and Mevra Kaçar. “İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DÖRDÜNCÜ SINIF İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK Ve DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, no. 8, 2016, pp. 182-96.
Vancouver Kaçar H, Kaçar M. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DÖRDÜNCÜ SINIF İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK ve DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. INES Journal. 2016(8):182-96.