Research Article
BibTex RIS Cite

YAYINCILIK BAĞLAMINDA “İYİ” VE “KÖTÜ” KAVRAMLARI

Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 150 - 162, 30.11.2017

Abstract




















Bu çalışmada “iyi” ve
“kötü” kavramlarına ilişkin kavramsal çerçeve ele incelenmiştir. Kavramların
kullanımındaki farklılıklar ve bu farklılıklardan ortaya çıkan ahlaki olan ve
ahlaki olmayan “iyi” ve “kötü” kavramları açıklanmıştır. Ahlaki ve ahlaki
olmayan “iyi” ve “kötü kategorisinin temellendirilme biçimleri anlatılmıştır.
Ahlaki olmayan “iyi” kategorisine dahil edilen kitapların, hangi değerlere göre
“iyi” veya “kötü” olarak nitelendirildiği, örneklem olarak belirlenen
yayınevlerinin yayımladıkları tanıtım metinleri aracılığıyla açıklanmaya
çalışılmıştır. Sonuç olarak “iyi” ve “kötü” kavramlarının kullanım
çeşitliliğinden ve düşünsel ürünlerin öznelliğinden kaynaklı bir belirsizlik
ortaya çıkmıştır.

References

  • Cevizci, A. (2000), Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları
  • Frankena, W. (2007), Etik. A. Aydın (çev.), Ankara: İmge Kitabevi
  • Gökberk, M. (1993), Felsefe Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 150 - 162, 30.11.2017

Abstract

References

  • Cevizci, A. (2000), Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları
  • Frankena, W. (2007), Etik. A. Aydın (çev.), Ankara: İmge Kitabevi
  • Gökberk, M. (1993), Felsefe Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi
There are 3 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Ali Kerem İngeç

Publication Date November 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA İngeç, A. K. (2017). YAYINCILIK BAĞLAMINDA “İYİ” VE “KÖTÜ” KAVRAMLARI. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 2(2), 150-162.