Kısaca örgütlerin ya da kişilerin hedef kitleleri ve sosyal paydaşları ile olan iletişim süreçleri olarak tanımlanan halkla ilişkiler, web 2.0 teknolojisinin hayatımıza girmesiyle farklı bir boyut kazanmıştır. Bu doğrultuda örgütlerin hedef kitle ve sosyal paydaşlarıyla iletişim süreçleri dönüşüme uğramış, bu teknoloji ile örgütler karşı tarafın düşüncelerini dinleme olanağına sahip olmuşlardır. Web 2.0 teknolojisinin halkla ilişkiler amaçlı kullanılması ile halkla ilişkiler 2.0’ın farklı uygulama alanları ortaya çıkmıştır. Şirketler günümüzde sanal ortamda itibarlarını yönetmek için online (çevrimiçi) itibar yönetimi yapmalıdırlar. Yine sanal ortamda hedef kitle ve paydaşları ile iletişim kurmak için kurumsal web siteleri tasarlamalı, e-postalarını iletmeli, online basın bültenleri yazmalı, sosyal medya hesaplarını yönetmeli ve kurumsal bloglarını oluşturmalıdırlar. Halkla ilişkiler araçları olarak nitelendirilen bu araçlar şirketlerin sanal ortamda var olmaları için gereken araçlardır. Örgütlerin sanal ortamda krizleri yönetmek için de dikkat etmeleri gereken unsurlar bulunmaktadır, bu doğrultuda internet örgütler için hem avantaj hem de dezavantajlara sahip olan bir teknolojidir. Çalışma kapsamında kurumların hem online itibar yönetimi hem de online kriz iletişimi sürecinde, sanal ortamı sürekli olarak izleme ve gözlem yapmaları gerektiği sonucuna varılmıştır. Tüm bu iletişim faaliyetleri kurumsal kimlik özellikleri ile tasarlanmalı ve bu süreç internetin anlık bilgi paylaşımı özelliği göz önünde bulundurularak gerçekleştirilmelidir. Yine sosyal medyada yer alan olumlu / olumsuz içeriklerin de halkla ilişkiler 2.0 uzmanları tarafından takip edilmesi ve sosyal medyada anlık etkileşimin sağlanması gerekmektedir. Sonuç olarak günümüz teknoloji çağında halkla ilişkiler 2.0 kavramı, halkla ilişkiler 2.0 araçları ve uygulama alanları örgütlerin yönetmek zorunda oldukları bir uzmanlık alanıdır. Gelecekte halkla ilişkiler 2.0’ın daha da önem kazanacağı düşünüldüğünde günümüzde bu alana yatırım yapmanın stratejik bir adım olacağı aşikardır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 2 |