BibTex RIS Kaynak Göster

KÜLTÜR VE BİLİNCİN TÜRDEŞLEŞMESİ AÇISINDAN TELEVİZYON

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 85 - 94, 20.05.2016

Öz

Televizyonun, bilinç ve kültür açısından, sosyal bilimlerin farklı alanlarından yararlanılarak incelenmesi gerekmektedir. Televizyon sadece mesajların kitlelere ulaştırıldığı bir araç değildir. Aynı zamanda görüşleri, hayat tarzını, hayalleri şekillendiren bir araçtır. Dolayısıyla seyreden kitleyi homojenleştirmektedir. Bu nedenle televizyonun yayın yaptığı kültürel ortamın bilinmesi, yayın içerikleri ve etki derecesinin ortaya çıkarılması açısından önemlidir. Bu çalışmanın temel amacı televizyon yayınlarının ulaştığı toplumun kültürü için önemini ve insanların bilinçleri üzerindeki etkilerini değerlendirmektir. 

Kaynakça

  • Arhan, Faruk ve ark 1998. Medya Eleştirisi ya da Hermes’i Sorgulamak, Öteki Yayınevi, Ankara.
  • Atılgan, Semra 2001. Kimlik Oluşturma Sürecinde Medya, Uluslararası İletişim Sempozyumu-Medyanın Manipülasyon Gücü Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, s. 16-19.
  • Avcı, Nabi 1990. Enformatik Cehalet, Rehber Yayınları, Ankara.
  • Baudrillard, Jean 1997. Tüketim Toplumu, çev. Hazal Deliceçaylı-Ferda Keskin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Bektaş, Arsev 1996. Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
  • Berger, Arthur. A. 1991. Bir Terör Aygıtı Olarak Televizyon, Enformasyon Devrimi Efsanesi, Der. ve Çev., Yusuf Kaplan, Rey Yayıncılık, Kayseri s. 33-57.
  • Breton, Philippe 1992. İletişim İdeolojisi ve İletişim Araçlarının Gücü, Kültür. Medya Dünyası, Der. Jean-Marie Charon, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 179-182.
  • Coste-Cerdan, Nathalie 1992. Televizyon ve Toplum: Tartşmalı Bir Rol, Medya Dünyası, Der. Jean-Marie Charon, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 183-187.
  • Eco, Umberto 1991. Göstergebilimsel Bir Gerilla Savaşına Doğru, Enformasyon Devrimi Efsanesi, Der. ve Çev. Yusuf Kaplan, Rey Yayıncılık, Kayseri, s. 93-105.
  • Eco, Umberto 1991. Kitle İletişim Araçlarının Art(ırıl)ması, Enformasyon Efsanesi, Der. ve Çev. Yusuf Kaplan, Rey Yayıncılık, Kayseri, s. 107-113.
  • Erdoğan, İrfan 1997. İletişim Egemenlik Mücadeleye Giriş, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Güngör, Erol 1996. Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, Ötüken Neşriyat A.Ş., İstanbul.
  • Güvenç, Bozkur 1991. İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi A.Ş., İstanbul.
  • Horkheimer, M., Adorno, T. W. 1996. Aydınlanmanın Diyalektiği, çev. Oğuz Özügül, Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
  • Kağıtçıbaşı, Çiğdem 1999. Yeni İnsan ve İnsanlar. Evrim Yayınevi ve Bilgisayar San. Tic. Ltd. Şti., İstanbul.
  • Kaplan, Yusuf 1991. Öykü Anlatma ve Mit Üretme Aracı Olarak Televizyon, Enformasyon Devrimi Efsanesi, Der. ve Çev. Yusuf Kaplan, Rey Yayıncılık, Kayseri, s. 115-139.
  • Kazancı, Metin 1981. Kitle iletişim Olayı İle Yığınların İdeolojik Yönlendirilmesi ve İki Örnek Üzerine Tartışmalar, A. Ü. S. B. F. Basın Yayın Yüksekokulu Yıllığı, 6. Cilt, s. 414-436.
  • Keane, John 1993. Medya ve Demokrasi, çev. Haluk Şahin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Laplanto, Laurent 1992. Televizyon: Düşünmeyi Engelleyen Makina. Medya Dünyası, Der. Jean-Marie Charon, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 142-143.
  • Marcuse, Herbert 1990. Tek-Boyutlu İnsan, çev. Aziz Yardımlı, İdea Yayınları, İstanbul.
  • Murdock, Graham 1994. İletişim, Modernlik ve İnsan Bilimleri, Medya, İktidar, İdeoloji, Der. ve çev. Mehmet Küçük, Ark Yayınevi, Ankara, s. 365-381.
  • Mutlu, Erol 1991. Televizyonu Anlamak, Gündoğan Yayınları, Ankara.
  • Mutlu, Erol 1999. Televizyon ve Toplum, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu Yayınları, Ankara.
  • Oskay, Ünsal 1978. Toplumsal Gelişmede Radyo ve Televizyon. Geri Kalmışlık Açısından Olanaklar ve Sınırlar, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Önür, Nimet 1998. Modernleşen Toplumsal Yapılarda Değişen Medya Tüketimi, Düşünceler E. Ü. İletişim Fak. Der., Sayı 11, s. 33-42.
  • Özdemir, Sadi 1998. Medya Emperyalizmi ve Küreselleşme, Timaş Yayınları, İstanbul
  • Özkök, Ertuğrul 1982. Sanat, İletişim ve İktidar, Tan Yayınları, Ankara.
  • Parsa, Seyyide 1993. Televizyon Haberciliği ve Kuramları, Ege üniversitesi İletişim Fakültesi Yayını, İzmir.
  • Postman, Neil 1994. Televizyon: Öldüren Eğlence, çev. Osman Akınhay, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
  • Postman, N.; Powers, S. 1996. Televizyon Haberlerini İzlemek, çev. Aslı Tunç, Kavram Yayınları, İstanbul.
  • Proulx, Serge 1992. İletişim Araçları Üzerine Araştırma ve Kurumlarda İki Büyük Akım, Medya Dünyası, Der. Jean-Marie Charon, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 315-321.
  • Schiller, Herbert 1993. Zihin Yönlendirenler, çev. Cevdet Cerit, Pınar Yayınları, İstanbul.
  • Swingewood, Alan 1996. Kitle Kültürü Efsanesi, çev. Aykut Kansu, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara.
  • Sözen, Edibe 1997. Medyatik Hafıza, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Wolton, Dominique 1992. Televizyon ve Politika: Demokratik Oyunun Bozulması Mı?, Medya Dünyası, Der. Jean-Marie Charon, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 190-192.
Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 85 - 94, 20.05.2016

Öz

Kaynakça

  • Arhan, Faruk ve ark 1998. Medya Eleştirisi ya da Hermes’i Sorgulamak, Öteki Yayınevi, Ankara.
  • Atılgan, Semra 2001. Kimlik Oluşturma Sürecinde Medya, Uluslararası İletişim Sempozyumu-Medyanın Manipülasyon Gücü Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, s. 16-19.
  • Avcı, Nabi 1990. Enformatik Cehalet, Rehber Yayınları, Ankara.
  • Baudrillard, Jean 1997. Tüketim Toplumu, çev. Hazal Deliceçaylı-Ferda Keskin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Bektaş, Arsev 1996. Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
  • Berger, Arthur. A. 1991. Bir Terör Aygıtı Olarak Televizyon, Enformasyon Devrimi Efsanesi, Der. ve Çev., Yusuf Kaplan, Rey Yayıncılık, Kayseri s. 33-57.
  • Breton, Philippe 1992. İletişim İdeolojisi ve İletişim Araçlarının Gücü, Kültür. Medya Dünyası, Der. Jean-Marie Charon, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 179-182.
  • Coste-Cerdan, Nathalie 1992. Televizyon ve Toplum: Tartşmalı Bir Rol, Medya Dünyası, Der. Jean-Marie Charon, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 183-187.
  • Eco, Umberto 1991. Göstergebilimsel Bir Gerilla Savaşına Doğru, Enformasyon Devrimi Efsanesi, Der. ve Çev. Yusuf Kaplan, Rey Yayıncılık, Kayseri, s. 93-105.
  • Eco, Umberto 1991. Kitle İletişim Araçlarının Art(ırıl)ması, Enformasyon Efsanesi, Der. ve Çev. Yusuf Kaplan, Rey Yayıncılık, Kayseri, s. 107-113.
  • Erdoğan, İrfan 1997. İletişim Egemenlik Mücadeleye Giriş, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Güngör, Erol 1996. Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, Ötüken Neşriyat A.Ş., İstanbul.
  • Güvenç, Bozkur 1991. İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi A.Ş., İstanbul.
  • Horkheimer, M., Adorno, T. W. 1996. Aydınlanmanın Diyalektiği, çev. Oğuz Özügül, Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
  • Kağıtçıbaşı, Çiğdem 1999. Yeni İnsan ve İnsanlar. Evrim Yayınevi ve Bilgisayar San. Tic. Ltd. Şti., İstanbul.
  • Kaplan, Yusuf 1991. Öykü Anlatma ve Mit Üretme Aracı Olarak Televizyon, Enformasyon Devrimi Efsanesi, Der. ve Çev. Yusuf Kaplan, Rey Yayıncılık, Kayseri, s. 115-139.
  • Kazancı, Metin 1981. Kitle iletişim Olayı İle Yığınların İdeolojik Yönlendirilmesi ve İki Örnek Üzerine Tartışmalar, A. Ü. S. B. F. Basın Yayın Yüksekokulu Yıllığı, 6. Cilt, s. 414-436.
  • Keane, John 1993. Medya ve Demokrasi, çev. Haluk Şahin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Laplanto, Laurent 1992. Televizyon: Düşünmeyi Engelleyen Makina. Medya Dünyası, Der. Jean-Marie Charon, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 142-143.
  • Marcuse, Herbert 1990. Tek-Boyutlu İnsan, çev. Aziz Yardımlı, İdea Yayınları, İstanbul.
  • Murdock, Graham 1994. İletişim, Modernlik ve İnsan Bilimleri, Medya, İktidar, İdeoloji, Der. ve çev. Mehmet Küçük, Ark Yayınevi, Ankara, s. 365-381.
  • Mutlu, Erol 1991. Televizyonu Anlamak, Gündoğan Yayınları, Ankara.
  • Mutlu, Erol 1999. Televizyon ve Toplum, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu Yayınları, Ankara.
  • Oskay, Ünsal 1978. Toplumsal Gelişmede Radyo ve Televizyon. Geri Kalmışlık Açısından Olanaklar ve Sınırlar, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Önür, Nimet 1998. Modernleşen Toplumsal Yapılarda Değişen Medya Tüketimi, Düşünceler E. Ü. İletişim Fak. Der., Sayı 11, s. 33-42.
  • Özdemir, Sadi 1998. Medya Emperyalizmi ve Küreselleşme, Timaş Yayınları, İstanbul
  • Özkök, Ertuğrul 1982. Sanat, İletişim ve İktidar, Tan Yayınları, Ankara.
  • Parsa, Seyyide 1993. Televizyon Haberciliği ve Kuramları, Ege üniversitesi İletişim Fakültesi Yayını, İzmir.
  • Postman, Neil 1994. Televizyon: Öldüren Eğlence, çev. Osman Akınhay, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
  • Postman, N.; Powers, S. 1996. Televizyon Haberlerini İzlemek, çev. Aslı Tunç, Kavram Yayınları, İstanbul.
  • Proulx, Serge 1992. İletişim Araçları Üzerine Araştırma ve Kurumlarda İki Büyük Akım, Medya Dünyası, Der. Jean-Marie Charon, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 315-321.
  • Schiller, Herbert 1993. Zihin Yönlendirenler, çev. Cevdet Cerit, Pınar Yayınları, İstanbul.
  • Swingewood, Alan 1996. Kitle Kültürü Efsanesi, çev. Aykut Kansu, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara.
  • Sözen, Edibe 1997. Medyatik Hafıza, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Wolton, Dominique 1992. Televizyon ve Politika: Demokratik Oyunun Bozulması Mı?, Medya Dünyası, Der. Jean-Marie Charon, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 190-192.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Sırrı Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 20 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S. S. (2016). KÜLTÜR VE BİLİNCİN TÜRDEŞLEŞMESİ AÇISINDAN TELEVİZYON. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 1(1), 85-94.