BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ NESİL TURİZM VE HALKLA İLİŞKİLERİN ARTAN ÖNEMİ

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 95 - 111, 20.05.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, bir hizmet sektörü olan turizminin sorunlarını belirlemek ve yeni bir bakış açısıyla belirlenen sorunlu konulara çözümler sunmaktır. Türkiye’nin turizm alanındaki mevcut durumu değerlendirildiğinde genel turizm politikasının yıllardan beri iyi yönetilemediği ya da en azından yeterli yönetilemediği anlaşılmaktadır. Söz konusu yetersizliğin, proaktif halkla ilişkilerin unutulmasından ya da bir alt işlev olarak görülmesinden kaynaklandığı varsayılmaktadır. Bu nedenle çalışmada ilk olarak, var olan turizm çeşitlerine değinilmiş, yeni turizm kavramı içinde yer alan yaratıcı turizm incelenmiştir. Bu aşamada, sektörde yaratıcı turizm kaynaklarının halkla ilişkilerle bağlantısı, mevcut halkla ilişkiler işlevinin ne olduğu ve ne olması gerektiği ortaya konulmuştur. Ek olarak, genel bir bakış açısıyla Türkiye’deki turizm sektörü için bir takım çözüm önerileri sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akşit Aşık, Nuran (2014). “Yaratıcı (Kreatif) Turizm”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 7 Sayı 31, s. 786-795.
  • Balta Peltekoğlu, Filiz (2007). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Büyükbaykal, Güven N. (2005). “Turizm-Halkla İlişkiler ilişkilerinin Boyutları”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi: İstanbul İletişim, Sayı: 23, s. 77-80.
  • Cengiz, Mehmet (2012). Alanya Bölgesindeki Dört ve Beş Yıldızlı Otellerde Çalışan Yöneticilerin Yenilikçilik Anlayışı, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Antalya.
  • Cengiz, Zafer (2011). “Yeni Nesil Turizm Geliyor”, Turizm Güncel, 01.01.2011, http://www.turizmguncel.com/makale/yeninesilturizmmodeligeliyorm425.html. Erişim Tarihi: 03.02.2016.
  • Cihan Haber Ajansı, “Avea’dan Rixos’a Özel Navigasyon Sistemi, Turistler Artık Otelde Kaybolmayacak”, 19.12.2011.
  • Coşkun, Neslihan (2010), Türkiye’de Turizm Politikaları ve Turizm Sektörü Üzerindeki Etkileri, Kültür ve Turizm Bakanlığı Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • Eryılmaz, Burak ve Zengin, Burhanettin (2014). “Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği”, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 4, s. 42-59.
  • Geçikli, Fatma (2000). “Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkilerin Önemi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi: İstanbul İletişim, Sayı: 10, s. 311-328.
  • Grunig, James E. (2005). “İletişim, Halkla İlişkiler ve Etkin Örgütler: Kitaba Genel Bir Bakış”, (Editörler: James E. Grunig), İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çev: Elif Özsayar), İstanbul: Rota Yayınları, s. 11-39.
  • Grunig, James E. (2005). “Yönetimde Mükemmellik Nedir?”, (Editörler: James E. Grunig), İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çev: Elif Özsayar), İstanbul: Rota Yayınları, s. 237-269.
  • Hürriyet, “Yeni nesil turizm”, (Hazırlayan: Burak Coşan), 06.12.2014.
  • Jashi, Chaita (2013). “Significance of Social Media Marketing in Tourism”, 8th Silk Road International Conference “Development of Tourism in Black and Caspian Seas Regions, 24-26 May 2013, Tbilisi-Batumi, Georgia.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı İnternet Sayfası, http://www.kultur.gov.tr/, Erişim Tarihi: 02.03.2016.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). Türkiye Turizm Stratejisi 2023 Eylem Planı 2007-2013, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, http://www.kultur.gov.tr/Eklenti/906,ttstratejisi2023pdf.pdf?0, Erişim Tarihi: 02.03.2016.
  • Lange-Faria, Wendy ve Elliot, Statia (2012). “Understanding The Role Of Social Media in Destination Marketing”, Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism, Cilt: 7 No: 1, s. 193-211.
  • Miguens, Joanna, Baggio, Rodolfo ve Costa, Carlos (2008). “Social Media and Tourism Destinations: TripAdvisor Case Study”, Advances in Tourism Research, Cilt: 26, No: 28, s. 26-28.
  • Milliyet, “Turizmde Korkutan Simülasyon”, 26.2.2016.
  • Okay, Ayla ve Aydemir, Okay (2012). Halkla İlişkiler Kavram ve Strateji Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınevi.
  • Türkiye Seyahat Acentaları Birliği/ TURSAB, “Turizmin Ekonomideki Yeri”, http://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/gsmh-icindeki-payi-1963-_79.html, Erişim Tarihi: 04.032016.
  • World Tourism Organization /UNWTO (2016). “International Tourist Arrivals up 4% Reach a Record 1.2 Billion in 2015”, 18.01.2016, http://media.unwto.org/press-release/2016-01-18/international-tourist-arrivals-4-reach-record-12-billion-2015, Erişim Tarihi: 03.03.2016.
  • Yıldız, Şeyda (2011). Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinin Örgüt Yapılarının Mekanik-Organik Örgüt Yapısı Bağlamında İncelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi, Isparta.
Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 95 - 111, 20.05.2016

Öz

Kaynakça

  • Akşit Aşık, Nuran (2014). “Yaratıcı (Kreatif) Turizm”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 7 Sayı 31, s. 786-795.
  • Balta Peltekoğlu, Filiz (2007). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Büyükbaykal, Güven N. (2005). “Turizm-Halkla İlişkiler ilişkilerinin Boyutları”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi: İstanbul İletişim, Sayı: 23, s. 77-80.
  • Cengiz, Mehmet (2012). Alanya Bölgesindeki Dört ve Beş Yıldızlı Otellerde Çalışan Yöneticilerin Yenilikçilik Anlayışı, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Antalya.
  • Cengiz, Zafer (2011). “Yeni Nesil Turizm Geliyor”, Turizm Güncel, 01.01.2011, http://www.turizmguncel.com/makale/yeninesilturizmmodeligeliyorm425.html. Erişim Tarihi: 03.02.2016.
  • Cihan Haber Ajansı, “Avea’dan Rixos’a Özel Navigasyon Sistemi, Turistler Artık Otelde Kaybolmayacak”, 19.12.2011.
  • Coşkun, Neslihan (2010), Türkiye’de Turizm Politikaları ve Turizm Sektörü Üzerindeki Etkileri, Kültür ve Turizm Bakanlığı Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • Eryılmaz, Burak ve Zengin, Burhanettin (2014). “Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği”, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 4, s. 42-59.
  • Geçikli, Fatma (2000). “Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkilerin Önemi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi: İstanbul İletişim, Sayı: 10, s. 311-328.
  • Grunig, James E. (2005). “İletişim, Halkla İlişkiler ve Etkin Örgütler: Kitaba Genel Bir Bakış”, (Editörler: James E. Grunig), İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çev: Elif Özsayar), İstanbul: Rota Yayınları, s. 11-39.
  • Grunig, James E. (2005). “Yönetimde Mükemmellik Nedir?”, (Editörler: James E. Grunig), İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çev: Elif Özsayar), İstanbul: Rota Yayınları, s. 237-269.
  • Hürriyet, “Yeni nesil turizm”, (Hazırlayan: Burak Coşan), 06.12.2014.
  • Jashi, Chaita (2013). “Significance of Social Media Marketing in Tourism”, 8th Silk Road International Conference “Development of Tourism in Black and Caspian Seas Regions, 24-26 May 2013, Tbilisi-Batumi, Georgia.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı İnternet Sayfası, http://www.kultur.gov.tr/, Erişim Tarihi: 02.03.2016.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). Türkiye Turizm Stratejisi 2023 Eylem Planı 2007-2013, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, http://www.kultur.gov.tr/Eklenti/906,ttstratejisi2023pdf.pdf?0, Erişim Tarihi: 02.03.2016.
  • Lange-Faria, Wendy ve Elliot, Statia (2012). “Understanding The Role Of Social Media in Destination Marketing”, Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism, Cilt: 7 No: 1, s. 193-211.
  • Miguens, Joanna, Baggio, Rodolfo ve Costa, Carlos (2008). “Social Media and Tourism Destinations: TripAdvisor Case Study”, Advances in Tourism Research, Cilt: 26, No: 28, s. 26-28.
  • Milliyet, “Turizmde Korkutan Simülasyon”, 26.2.2016.
  • Okay, Ayla ve Aydemir, Okay (2012). Halkla İlişkiler Kavram ve Strateji Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınevi.
  • Türkiye Seyahat Acentaları Birliği/ TURSAB, “Turizmin Ekonomideki Yeri”, http://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/gsmh-icindeki-payi-1963-_79.html, Erişim Tarihi: 04.032016.
  • World Tourism Organization /UNWTO (2016). “International Tourist Arrivals up 4% Reach a Record 1.2 Billion in 2015”, 18.01.2016, http://media.unwto.org/press-release/2016-01-18/international-tourist-arrivals-4-reach-record-12-billion-2015, Erişim Tarihi: 03.03.2016.
  • Yıldız, Şeyda (2011). Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinin Örgüt Yapılarının Mekanik-Organik Örgüt Yapısı Bağlamında İncelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi, Isparta.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Barış Yetkin

Yayımlanma Tarihi 20 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yetkin, B. (2016). YENİ NESİL TURİZM VE HALKLA İLİŞKİLERİN ARTAN ÖNEMİ. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 1(1), 95-111.