Bu makale, yeni medya kullanıcılarına etik ile ilgili bir kapı açmayı amaçlar. Bunun için etik kavramının aslında tarihsel olarak ve doğasına uygun bir biçimde nasıl bir bütüncüllük sergilediğini ifade eder. Öncelikle sosyal bilimler alanında Kültürel Çalışmalar gibi bütüncül yaklaşımlar olduğuna değinir, ardından etik ve sosyal bilimlerin el ele yürüdüğünden bahseder. Sonrasında etiğin de aslında sosyal bilimlere benzer bir şekilde bütüncül görülmesi gerektiğini vurgular. Ardından günümüzde etik anlayışının yalnızca iş ahlakı gibi görülmeye başladığını ancak bunun etiğin aslından kopuk ve yine etiğin doğasına tamamen aykırı bir şekilde kısıtlanmış olduğuna değinir. Özellikle kanunen suç sayılmayan nahoş davranışların gelecekte yaşanmasını önlemek amacıyla herkesin anlayabileceği bir etik anlayış sunmanın gerekli olduğunu savunur. Sonrasında siyaset felsefesinde önemli bir isim olan Rawls’un adalet felsefesinde yer alan anahtar kavram olan cehalet örtüsünü bir metafor olarak etik içinde yeniden canlandırmanın mümkün ve en uygun yöntem olduğunu savunur. Bunun kullanıcılar açısından yeni medya etiği şeklinde örnek alınarak benimsenebileceğini ifade eder.
Yeni medya etik bütünsel yeni medya etiği Rawls cehalet örtüsü
This article aims to open the door to ethics to new media users. For this reason, it expresses how the concept of ethics actually exhibits a holism historically and in accordance with its nature. First of all, it mentions that there are holistic approaches such as Cultural Studies in the field of social sciences, then it mentions that ethics and social sciences go hand in hand. Afterwards, it emphasizes that ethics should be seen holistically, similar to social sciences. Then, it mentions that today the understanding of ethics has started to be seen as only business ethics, but this is detached from the essence of ethics and is restricted in an entirely contrary to the nature of ethics. In particular, it argues that it is necessary to present an ethical understanding that everyone can understand to prevent unpleasant actions in the future – even though those are not lawfully classified as crimes. Afterwards, it argues that it is a possible and most appropriate way to revive the veil of ignorance, which is the critical concept in the philosophy of justice of Rawls, an actual name in political philosophy, as a metaphor in ethics. It states that this metaphor can be adopted by taking the example of new media ethics for users.
Keywords: New media ethics wholistic new media ethics Rawls veil of ignorance
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |