Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tate Modern ve Göç

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 205 - 220, 05.01.2024

Öz

Tate Modern olarak bilinen bina İngiltere'nin en ikonik kültür kurumlarından biri haline gelmiş ve bu kurum 1947 yılında Thames nehrinin güney kıyısında, ünlü mimar Sir Giles Gilbert Scott tarafından Bankside Elektrik Santrali’ni olarak tasarlanmıştır. Alanın ve binanın yeniden inşa edilmesi, savaş sonrasında inşa edilen Enerji İstasyonu'nun kapatılması, binanın kullanılamaz duruma gelmesi ve yeniden işletilmesi fikri; hükümetin kullanılmayan birçok depoya sahip olduğu Southwark'ı yeniden geliştirme fikrini ortaya çıkarmıştır. Tate Modern, modern zamanların en başarılı kültürel projelerinden biri olmasına rağmen uzun bir belirsizliğin ardından Tate Galerisi modern sanat koleksiyonunu barındırmak için 1994 yılında elektrik santralini satın almış ve koleksiyonu, köle sahibi olan veya serveti kölelikten gelen kişiler tarafından verilen mali yardımlarla yapılması nedeniyle tartışma konusu haline gelmiştir. Makalede müzenin tarihçesi, müzenin oluşumun da etkili olan kişilerin siyasal ve sanatsal düşüncelerini araştırıp müzenin bünyesinde barındırdığı göç olgusu üzerine inceleme amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, Y. (2020). Göç Sosyolojisi. Ankara: Nobel yayınevi, s.3.
  • CASTLES, S. v. (2008). Göçler Çağı, Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri, (Çevirenler: Bülent Uğur Bal- İbrahim Akbulut), . İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, s.2.
  • DEAN, C. D. (2010, Haziran). Tate Modern. Pushing the limits of regeneration. City, Culture and Society, 1(2), s. s. 79,87.
  • DEAN, C. D. (2010). Tate Modern: ), s. 79-87. Pushing the limits of regeneration. City, Culture and Society, 1(2, s. s.80.
  • GAYFORD Martin, H. J. (2005 ). Modern Tate İlk Beş Yıl . Londra: Tate Milbank, s.33.
  • GUNNIS, S. (2017). RIBA Studio Diploma in Architecture C4 Cultural Context - Extended Essay: Design appraisal and analysis of a recent building TATE MODERN | Bankside,. Londra: GUNNIS, S.L., .
  • LIZZIE, C.-T. (tarih yok). Migrations, sergi kataloğu,. Tate Britain, Londra, 2012.
  • M., R. (tarih yok). Beyrut Dışı, sergi kataloğu,. Modern Art Oxford, Oxford, 2006.
  • MENDOZA Elmer, M. T. (tarih yok). Başka Ne Konuşabiliriz? sergi kataloğu, . Mexican Pavilion. Venedik Bienali, Venedik, 2008.
  • MOORE R., R. R. (2000). Building Tate Modern . Londra: Tate Galley Publishing, s.74.
  • MOORE, R. v. (2000). Building Tate Modern, . Londra: Tate Gallery Publishing, s.190.
  • RICE Alan. (2003). Radical Narratives of the Black Atlantic,. London: reproduced, s.74.
  • STRATTON, M. (2000). Industrial Buildings: Consevation and Regeneration, . London, s.92: E&FN Spon. Tate Museum. (2023, 04 10). https://www.tate.org.uk.: https://www.tate.org.uk/art/student-resource/examhelp/journeys, adresinden alındı
  • Tate Museum. (2023, 04 10). https://www.tate.org.uk.: https://www.tate.org.uk/art/walk-through-tate-modern-ontheme-migration, adresinden alındı
  • Tate Museum. (2023, 04 10). https://www.tate.org.uk.: https://www.tate.org.uk/art/artworks/piper-go-west-youngman-t12575 adresinden alındı
  • Tate Museum. (2023, 04 10). https://www.tate.org.uk.: https://www.tate.org.uk/art/artworks/schutte-the-strangerst07873 adresinden alındı
  • Tate Museum. (2023, 04 10). https://www.tate.org.uk.: https://www.tate.org.uk/art/artworks/yanagi-pacific-t07464 , adresinden alındı Tate Museum. (2023, 04 10). https://www.tate.org.uk.: https://www.tate.org.uk/art/artworks/sedira-mother-tonguet12315 adresinden alındı
  • Tate Museum. (2023, 04 10). https://www.tate.org.uk: https://www.tate.org.uk/about-us/history-tate/tate-galleriesand-slavery adresinden alındı 220
  • GÖRSEL KAYNAKLAR
  • Görsel 1. Zineb Sedira, Ana dil, Kulaklıkla 3 Ekran kurulumu, 2002
  • Görsel 2. Lubaina Himid, İkisi Arasında Kalbim Dengede, Tuval üzerine akrilik boya, 121,8x152,4x27 cm.1991
  • Görsel 3.Teresa Margolles, Bayrak 1, Kumaş, kan, toprak ve diğer maddeler, 298x188xcm.2009
  • Görsel 4. Keith Piper, Batıya Git Genç Adam, 14 fotoğraf, gemiye monte edilmiş kâğıda jelatin gümüş baskı, 14 parça her biri:84x56cm.1987
  • Görsel 5. Yukinori Yanagi, Pasifik, 49 Perspex kutusu, plastik tüp ve yapay kum,282x405x18 cm.1996
  • Görsel 6. Marwan Rechmaoui, Beyrut, Kauçuk, 30x825x675 cm.2004
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat Tarihi, Teori ve Eleştiri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nalan Tüfekci Karagül 0009-0000-0769-4170

Yayımlanma Tarihi 5 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 22 Aralık 2023
Kabul Tarihi 25 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tüfekci Karagül, N. (2024). Tate Modern ve Göç. İnsanat Sanat Tasarım Ve Mimarlık Araştırmaları Dergisi, 3(2), 205-220.