Bu çalışma İstanbul’da bulunan iki Anadolu lisesinde eğitimlerine devam eden öğrencilerle yapılmış kültürel sermaye formasyonuna dair daha geniş bir çalışmanın ilk ayağından saha notları sunmaktadır. Okul çevresi ve okulun fiziki altyapısı öğrencilerin ders dışı faaliyetlerde çeşitli beceriler geliştirmesi için oldukça önemlidir. Bir okul içindeki mekânsal düzenlemeler Milli Eğitim Politikasına dair çeşitli anlamlar taşıyabileceği gibi okulun yerel kültürü içinde etkileşim çerçeveleri hakkında bilgi sunabilir. Burada sunulan saha notlarının, okul içi kurumsal faillerin ve öğrencilerin kendilerine atfedilen toplumsal roller ve etkileşim çerçeveleri ile kültürel sermayenin boyutları olarak sayılan ders dışı beceriler ve otorite figürleri ile eşit ilişkiler kurabilmek meselesine ışık tutması amaçlanmaktadır. Bütünlüklü bir etnografik saha araştırması olmak yerine okul hayatına dair kısa betimsel örnekler sunmaktadır. Sunulan saha notları tek bir Anadolu lisesinden toplanan örneklerden müteşekkil olduğu için Türkiye’de okul kültürlerine dair panoramik bir bakış açısı vermeyi amaçlamamaktadır. Bu çalışma, üniversiteye girişte başarı sıralamalarında görece avantajlı olan Anadolu liselerine ek diğer liselerde okul kültürlerinin tezahürlerine dair yapılacak gelecek çalışmalara bir katkı sunmayı amaçlamaktadır.
This study presents field excerpts from an extended study on high school students’ formation of cultural capital at two Anatolian High Schools in Istanbul. School environment is crucial for students’ development of certain skills at extracurricular activities. Spatial arrangements in a school carry meanings that may be interpreted as parts of a general national educational policy as well as qualities of a region that frames interactions that occur in daily life at a school. Field excerpts presented here are partial examples of performances that institutional agents and students ascribed about their role. Moreover, as cultural capital scholars point out one key element of cultural capital includes students' capability of dealing with institutional agents. Thus, this study provides some descriptive field excerpts about the daily life at a high school. As these excerpts are collected from relatively short ethnographic observations at an Anatolian high school, it does not represent a panoramic view of school cultures in Turkey. This study aims to contribute to further studies on the manifestations of school cultures in other high schools in addition to Anatolian high schools, which are relatively advantageous in university entrance success rankings.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2021 |
Submission Date | June 8, 2021 |
Acceptance Date | June 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |