Bartın üniversitesi
fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin spor yönelik tutumlarının
belirlemede, spora ilgi duyma, sporla yaşama ve aktif spor yapma düzeylerinin
ne olduğunu amaçlayan bu çalışmanın evrenini,
2015-2016 eğitim sezonunda Bartın üniversitesi fakültelerinde öğrenim
gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise 7
fakülteden 573 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin spora yönelik tutumlarını
belirlemek için 25 maddeden oluşan 5’li likert tipli ve 3 alt boyutlu SYT Ölçeği
kullanılmıştır. Öğrencilerin spora yönelik tutum düzeylerinin belirlenmesinde,
verdikleri yanıtların ölçek alt boyutlarına göre puan ortalamaları ile
demografik değişkenler analiz edilmiştir. Araştırma sunucunda öğrencilerin
“Yaş”, “Fakülte” ve “Sınıf” değişkenlerinin ölçek alt boyut puan ortalamaları
ile anlamlı bir farklılığa rastlanılmadığı, “Cinsiyet” değişkeni ile ölçek alt
boyut puanları arasında ise anlamlı bir farklılığa rastlanılmıştır. Öğrencilerin
spora ilgi duyma düzeyleri iyi seviyedeyken, sporla yaşama ve aktif spor yapma
düzeyleri ise orta seviyede olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin genel anlamda
spora olana tutumları olumlu olduğu söylenebilir.
The aim of this study was to examine the attitudes of university
students attending to different faculties in Bartın University towards sports,
sports activities, and their levels of activities in sports. The sample of the
study was composed of 573 students attending to 7 faculties during 2015-2016
education year. In order to find out their attitudes towards sports, a likert-type
and 3 sub-scaled questionnaire, Attitude Scale towards Sports, which was
composed of 25 items, was adapted to the sample. While analyzing the answers of
the students, their score avarages of each sub-scale was calculated and
compared through various demographic variables. According to the results of the
study, there is no meaningful difference between the participants according to
“Age”, “Faculty”, and “Grade” variables, but meaningful difference was found
according to the “Gender” variable. Besides, the students’ interest in sports
was found to be high, and their interest in active sports participation was found
to be average level. In general, it can be stated that the students have a
positive attitude towards sports.
Bölüm | Araştırma |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi