Türkiye bulunduğu coğrafi, politik
ve ekonomik konumu ve potansiyelinden ötürü uluslararası ölçekte teknolojik
gelişmeleri takip etmek, iç ve dış tehditlere karşı stratejik politikalar
üretmek sorumluluğundadır. Bu stratejik konumun getirdiği sorumluluklardan bir
tanesi ise savunma sanayii politikalarının izlediği yerlilik politikalarının
milli hasılaya olan katkısının artırılmasıdır. Dışa bağımlı olmayan savunma
sanayii politikaları üzerinden, ihraç edilen savunma sanayii üretimleri günümüz
uluslararası ekonomi politikaları bağlamında önem arz etmektedir. Nitekim bu
çalışma ile savunma sanayii gelişmeleri ve yerli üretimin bu gelişmelerdeki
yeri görülmeye çalışılacaktır. Sadece tatbikat alanında değil aynı zamanda
savaş alanında ki yerli üretimin başarısı ve bu başarının medya üzerinden
uluslararası piyasada ihracatına yönelik pazarlama stratejileri ve sonuçlarının
görülmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada hürriyet.com.tr ve sabah.com.tr
sitelerinde yer alan Zeytin Dalı Harekâtı’nda kullanılan yerli silah haberleri
incelenmiş ve bulgular tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2019 |
Submission Date | September 24, 2019 |
Acceptance Date | October 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |
International Journal of Cultural and Social Studies