Türkiye bulunduğu coğrafi, politik
ve ekonomik konumu ve potansiyelinden ötürü uluslararası ölçekte teknolojik
gelişmeleri takip etmek, iç ve dış tehditlere karşı stratejik politikalar
üretmek sorumluluğundadır. Bu stratejik konumun getirdiği sorumluluklardan bir
tanesi ise savunma sanayii politikalarının izlediği yerlilik politikalarının
milli hasılaya olan katkısının artırılmasıdır. Dışa bağımlı olmayan savunma
sanayii politikaları üzerinden, ihraç edilen savunma sanayii üretimleri günümüz
uluslararası ekonomi politikaları bağlamında önem arz etmektedir. Nitekim bu
çalışma ile savunma sanayii gelişmeleri ve yerli üretimin bu gelişmelerdeki
yeri görülmeye çalışılacaktır. Sadece tatbikat alanında değil aynı zamanda
savaş alanında ki yerli üretimin başarısı ve bu başarının medya üzerinden
uluslararası piyasada ihracatına yönelik pazarlama stratejileri ve sonuçlarının
görülmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada hürriyet.com.tr ve sabah.com.tr
sitelerinde yer alan Zeytin Dalı Harekâtı’nda kullanılan yerli silah haberleri
incelenmiş ve bulgular tartışılmıştır.
Yerli Silah Zeytin Dalı Harekâtı savunma sanayii insansız hava aracı medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi