Bu çalışmanın amacı öğrencilerin fiziksel aktivite seviyelerini belirleyerek, fiziksel aktivite seviyeleri ve bölüm, sınıf, yaş, cinsiyet, sigara ve alkol kullanımı gibi çeşitli değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma grubunu, 2014-2015 bahar döneminde Spor Bilimleri Fakültesinin Rekreasyon, Antrenörlük Eğitimi ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören 208 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %36.5’i kadınlar, %63.5’i erkeklerden oluşmaktadır. Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite seviyelerini belirlemek için Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi Kısa Formu (IPAQ) kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS 22 yazılım programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde “sıklık, yüzde ve KiKare” kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde anlamlılık düzeyi.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin sıklık ve yüzde dağılımları değerlendirildiğinde, öğrenciler %59.1’i yeterli düzeyde, %33.2’si düşük düzeyde fiziksel aktiviteye katıldıklarını belirtirken %7.7’si ise fiziksel olarak aktif olmadıklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinde bölüm, sınıf, cinsiyet, alkol ve sigara kullanımı açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunamamıştır.
Journal Section | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 11, 2016 |
Submission Date | October 7, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 1 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------