Bu
araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının bilinçli
farkındalık düzeyleri ile kendilerine ilişkin yeterlik algıları arasındaki
ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir.
Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ulaşılabilirlik ilkesi ve gönüllü katılım ile
seçilen çalışma grubu, Ankara ilinde bulunan 2 farklı üniversitenin beden
eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 147’si (%62,8) erkek,
87’si (%37,2) kadın öğrenci olmak üzere toplam 234 beden eğitimi ve spor
öğretmeni adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Türkçe
uyarlaması Özyeşil, Arslan, Kesici ve Deniz (2011) tarafından gerçekleştirilen
Bilinçli Farkındalık Ölçeği ile Çakır ve diğ. (2000) tarafından aday
öğretmenlerin kendilerine ilişkin mesleki yeterlik inançlarını ölçmek amacıyla
geliştirilen Aday Öğretmenin Kendine İlişkin Yeterlik Algısı Ölçeği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde öğretmen
adaylarının bilinçli farkındalık düzeyleri ile öğretmen kendilerine ilişkin
yeterlik algıları arasındaki ilişki Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu ile
incelenmiş olup, öğretmen adaylarının bilinçli farkındalık düzeyinin
kendilerine ilişkin yeterlik algıları üzerindeki yordayıcı rolü yol (path)
analizi kullanılarak incelenmiştir. BİFÖ ile AÖKİYAÖ arasında orta düzeyde
pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. katılımcıların
Bilinçli Farkındalık düzeyinin Kendilerine İlişkin Yeterlik Algısı düzeyini
doğrudan ve pozitif yönde etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen
adaylarının Kendilerine İlişkin Yeterlik Algısındaki değişimin %30’unun
Bilinçli Farkındalık Düzeyi tarafından açıklandığı görülmüştür.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adayları Bilinçli Farkındalık Mesleki Yeterlik
Bu
araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının bilinçli
farkındalık düzeyleri ile kendilerine ilişkin yeterlik algıları arasındaki
ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre
desenlenmiştir.Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ulaşılabilirlik ilkesi ve
gönüllü katılım ile seçilen çalışma grubu, Ankara ilinde bulunan 2 farklı
üniversitenin beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 147’si
(%62,8) erkek, 87’si (%37,2) kadın öğrenci olmak üzere toplam 234 beden eğitimi
ve spor öğretmeni adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak, Türkçe uyarlaması Özyeşil, Arslan,
Kesici ve Deniz (2011) tarafından gerçekleştirilen Bilinçli Farkındalık Ölçeği
ile Çakır ve diğ. (2000) tarafından aday öğretmenlerin kendilerine ilişkin
mesleki yeterlik inançlarını ölçmek amacıyla geliştirilen Aday Öğretmenin
Kendine İlişkin Yeterlik Algısı Ölçeği kullanılmıştır.Verilerin
analizinde öğretmen adaylarının bilinçli farkındalık düzeyleri ile öğretmen
kendilerine ilişkin yeterlik algıları arasındaki ilişki Pearson Momentler
Çarpımı Korelasyonu ile incelenmiş olup, öğretmen adaylarının bilinçli
farkındalık düzeyinin kendilerine ilişkin yeterlik algıları üzerindeki
yordayıcı rolü yol (path) analizi kullanılarak incelenmiştir.BİFÖ ile AÖKİYAÖ
arasında orta düzeyde pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. katılımcıların
Bilinçli Farkındalık düzeyinin Kendilerine İlişkin Yeterlik Algısı düzeyini
doğrudan ve pozitif yönde etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen
adaylarının Kendilerine İlişkin Yeterlik Algısındaki değişimin %30’unun Bilinçli
Farkındalık Düzeyi tarafından açıklandığı görülmüştür.
Eğitimi ve Spor Öğretmen Adayları Bilinçli Farkındalık Mesleki Yeterlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------