Bu araştırmanın amacı, tenisçilere uygulanan beyin temelli beceri çalışmalarının tenis öğreniminde çeviklik ve dikkat üzerine olan etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmaya yaş ortalaması 15,25±0,88 yıl olan 14-16 yaş arası 8 tenisçi katıldı. Beyin temelli beceri çalışmaları günde 10 hafta, haftada 3 gün ve birim antrenman içinde 20 dk süreyle yapıldı. Tenis sporcularına beyin temelli beceri çalışmaları kapsamında çeviklik ve dikkat testlerine tabi tutuldu. Çeviklik testi karşılaştırmasının sonuçları istatistiksel olarak anlamlıydı (p<0.05). Dikkat testi karşılaştırmalarında konsantrasyon, dalgalanma ve hata oranında anlamlı fark bulundu (p<0.05). Ancak test performans ölçüm değerlerinde istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadı (p>0.05). Sonuç olarak, tenis sporcularına uygulanan beyin temelli beceri çalışmalarının çeviklik ve dikkat ölçümleri üzerine olumlu etkisi olduğu saptandı.
Arslanoğlu, E., Aydoğmuş, M., Arslanoğlu, C., & Şenel, Ö. (2010). Badmintoncularda Reaksiyon Zamanı Ve Denge İlişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 131-136.
Asan, S. (2011). Sekiz Haftalık Masa Tenisi Egzersizinin 9-13 Yaş Arası Çocuklarda Dikkat Üzerine Etkisi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
Ault, R. (1977). Childiren's Cognitive Development . Michigan: Oxford Universty Press.
Bear, M., Connors, B., & Paradiso, M. A. (2020). Neuroscience: Exploring the Brain, Enhanced Edition: Exploring the Brain. Jones & Bartlett Learning.
Chu, D. (1995). Power Tennis Training. Human Kinetics Champaing, 33-45.
Duda, H. (2015). Application of life kinetik in the process of teaching technical activities to young football players. Journal of Kinesiology and Exercise Sciences, 71(25), 51-61.
Erduran, D., Avcı, D., & Yağbasan, R. (2008). Beyin Yarı Kürelerinin Baskın Olarak Kullanılmasına Yönelik Öğretim Stratejileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-17.
Fısch, J.(2000): Licht und Gesundheit – Das Leben mit optischer Strahlung. Technische Universität Ilmenau. Ilmenau: Eigenverlag.
Grünke, M. (2011). Die effektedes Life Kinetik-Trainings auf die aufmerksamkeits- Und die fluid eıntelligenz leistung von kindern Mit Gravieren den lernproblemen, Heil peadagogische forschung, Band 37, Heft 1.
Hazar, F. (2005). Badmintonda çevikliğin performansa etkisi ve geliştirilmesine yönelik antrenman uygulamaları. İstanbul: Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
Kaya, M., & Sucan, S. (2019). Eğitsel Oyunlar Etkinliğine Katılımın Çocuklardaki Denge, Reaksiyon ve Çeviklik . Erciyes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakiütesi, Kayseri.
Kitabatake, Y., Sailor, K. A., Ming, G. L., & Song, H. (2007). Adult neurogenesis and hippocampal memory function: new cells, more plasticity, new memories?. Neurosurgery Clinics, 18(1), 105-113.
Lopez, D., Allipoon, L. 2001. Experience Is the Network to Mind Brain-Based
Lutz, H. (2011). LK&Wetwnschappelijk Onderzoek . Research En Samenstelling , 1-8.
O'Donoghue, P., Ingram, B. (2001). A notational analysis of elite tennis strategy. Journal of sports sciences, 19(2), 107-115.
Özbay, S., Ulupınar, S., & Özkara, A. B. (2018). Sporda Çeviklik Performansı. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 108.
Politano, C., & Paquin, J. (2000). Brain-based learning with class. Portage & Main Press.
Reid, M., Morgan, S., Whiteside, D. (2016). Matchplay characteristics of Grand Slam tennis: implications for training and conditioning. Journal of sports sciences, 34(19), 1791-1798.
Ripoll, H. (1991). The Relationship Between The Semantic and The Sensorimotor Visual Function. İnternational Journal of Sport Psychology The Understanding-Acting Process in Sport, 221-250.
Jerzy, S., Pawel, W., Janusz, Z., Tomasz, N., & Mariusz, B. (2015). Structure of coordination motor abilities in male basketball players at different levels of competition. Polish journal of sport and tourism, 21(4), 234.
Johann, V. E., Stenger, K., Kersten, S., & Karbach, J. (2016). Effects of Motor-Cognitive Coordination Training and Cardiovascular Training on Motor Coordination and Cognitive Functions. Psychology of Sport and Exercise, 24, 118-127.
Tavacıoğlu, L. (1999). Spor Psikolojisi Bilşsel Değerlendirmeler. Ankara: Bağırgan Yayınevi 54-55.
Türkay, İ. K., & Gökbel, S. (2020). 11-13 Yaş Tenisçilerde Uygulanan Kombine Antrenmanların Vücut. Spor Eğitim Dergisi, 34-35.
Yaycı, L. (2013). D2 Dikkat Testinin Geçelilik ve Güvenilirlik Çalışması. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 5-10.
Ziylan, T., & Murshid, K. A. (2000). Korteksin anatomik yapısı ve fonksiyonel alanları. Genel Tıp Dergisi, 10(2), 87-91.
Year 2022,
Volume: 9 Issue: 2, 40 - 51, 23.09.2022
Arslanoğlu, E., Aydoğmuş, M., Arslanoğlu, C., & Şenel, Ö. (2010). Badmintoncularda Reaksiyon Zamanı Ve Denge İlişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 131-136.
Asan, S. (2011). Sekiz Haftalık Masa Tenisi Egzersizinin 9-13 Yaş Arası Çocuklarda Dikkat Üzerine Etkisi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
Ault, R. (1977). Childiren's Cognitive Development . Michigan: Oxford Universty Press.
Bear, M., Connors, B., & Paradiso, M. A. (2020). Neuroscience: Exploring the Brain, Enhanced Edition: Exploring the Brain. Jones & Bartlett Learning.
Chu, D. (1995). Power Tennis Training. Human Kinetics Champaing, 33-45.
Duda, H. (2015). Application of life kinetik in the process of teaching technical activities to young football players. Journal of Kinesiology and Exercise Sciences, 71(25), 51-61.
Erduran, D., Avcı, D., & Yağbasan, R. (2008). Beyin Yarı Kürelerinin Baskın Olarak Kullanılmasına Yönelik Öğretim Stratejileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-17.
Fısch, J.(2000): Licht und Gesundheit – Das Leben mit optischer Strahlung. Technische Universität Ilmenau. Ilmenau: Eigenverlag.
Grünke, M. (2011). Die effektedes Life Kinetik-Trainings auf die aufmerksamkeits- Und die fluid eıntelligenz leistung von kindern Mit Gravieren den lernproblemen, Heil peadagogische forschung, Band 37, Heft 1.
Hazar, F. (2005). Badmintonda çevikliğin performansa etkisi ve geliştirilmesine yönelik antrenman uygulamaları. İstanbul: Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
Kaya, M., & Sucan, S. (2019). Eğitsel Oyunlar Etkinliğine Katılımın Çocuklardaki Denge, Reaksiyon ve Çeviklik . Erciyes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakiütesi, Kayseri.
Kitabatake, Y., Sailor, K. A., Ming, G. L., & Song, H. (2007). Adult neurogenesis and hippocampal memory function: new cells, more plasticity, new memories?. Neurosurgery Clinics, 18(1), 105-113.
Lopez, D., Allipoon, L. 2001. Experience Is the Network to Mind Brain-Based
Lutz, H. (2011). LK&Wetwnschappelijk Onderzoek . Research En Samenstelling , 1-8.
O'Donoghue, P., Ingram, B. (2001). A notational analysis of elite tennis strategy. Journal of sports sciences, 19(2), 107-115.
Özbay, S., Ulupınar, S., & Özkara, A. B. (2018). Sporda Çeviklik Performansı. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 108.
Politano, C., & Paquin, J. (2000). Brain-based learning with class. Portage & Main Press.
Reid, M., Morgan, S., Whiteside, D. (2016). Matchplay characteristics of Grand Slam tennis: implications for training and conditioning. Journal of sports sciences, 34(19), 1791-1798.
Ripoll, H. (1991). The Relationship Between The Semantic and The Sensorimotor Visual Function. İnternational Journal of Sport Psychology The Understanding-Acting Process in Sport, 221-250.
Jerzy, S., Pawel, W., Janusz, Z., Tomasz, N., & Mariusz, B. (2015). Structure of coordination motor abilities in male basketball players at different levels of competition. Polish journal of sport and tourism, 21(4), 234.
Johann, V. E., Stenger, K., Kersten, S., & Karbach, J. (2016). Effects of Motor-Cognitive Coordination Training and Cardiovascular Training on Motor Coordination and Cognitive Functions. Psychology of Sport and Exercise, 24, 118-127.
Tavacıoğlu, L. (1999). Spor Psikolojisi Bilşsel Değerlendirmeler. Ankara: Bağırgan Yayınevi 54-55.
Türkay, İ. K., & Gökbel, S. (2020). 11-13 Yaş Tenisçilerde Uygulanan Kombine Antrenmanların Vücut. Spor Eğitim Dergisi, 34-35.
Yaycı, L. (2013). D2 Dikkat Testinin Geçelilik ve Güvenilirlik Çalışması. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 5-10.
Ziylan, T., & Murshid, K. A. (2000). Korteksin anatomik yapısı ve fonksiyonel alanları. Genel Tıp Dergisi, 10(2), 87-91.
Gökbel, S., Karabulak, A., & Atay, E. (2022). BEYİN TEMELLİ BECERİ ÇALIŞMALARININ TENİS ÖĞRENİMİ ÜZERİNE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 40-51.