This research in sport, physical education and Sports to their students with the resources to deal with stress güdülenme to examine the relationship between the styles. Research in 2012 in Gazi University Physical Education and Sports in several places (Physical Education Teacher, Department of Sport Management Department, Coach Training Section and Recreation Section), for a total of 60 students at the girls, 93 men, for a total of 153 students. Research data collection tool to deal with stress in sport as with the scale Motive Attitudes Inventory. Data analysis, Correlation coefficient multiplied by the t test, and Pearson Moments. In this study, intrinsic motivation and extrinsic motivation and a positive direction with a high level of active coping; not motivation actively coping with the active and a significant negative correlation was found between the middle level.
Bu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin sporda güdülenme kaynakları ile stresle başa çıkma stilleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2012 yılında Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nun çeşitli bölümlerinde (Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü, Spor Yöneticiliği Bölümü, Antrenörlük Eğitimi Bölümü ve Rekreasyon Bölümü) okuyan 60 kız, 93 erkek olmak üzere toplam 153 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; "Sporda Güdülenme Ölçeği ile ‘’Stresle Başa Çıkma Tutumları Envanteri’’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu katsayısı kullanılmıştır. Araştırmada, içsel güdülenme ve dışsal güdülenme ile aktif başa çıkma arasında yüksek düzeyde ve pozitif yönde; güdülenememe ile aktif aktif başa çıkma arasında orta düzeyde ve negatif yönde bir ilişki bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2014 |
Submission Date | June 26, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 3 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------