Research Article
BibTex RIS Cite

Bilim ve Sanat Merkezlerinde Yönetici Olmak

Year 2024, , 102 - 114, 12.04.2024
https://doi.org/10.29129/inujgse.1448118

Abstract

Bu araştırma, bilim ve sanat merkezlerinde görev yapan yöneticilerin mesleğe başlama serüveni, yönetim bilimi konusunda sahip oldukları teorik ve pratik bilgi kaynakları, örgütsel problemlere yaklaşım tarzları ve özellikle de bilim ve sanat merkezlerine ‘özgü’ olarak düşündükleri olguları tespit amacı taşımaktadır. Araştırma için amaçlı örnekleme yöntemi tercih edilmiş olup çalışma evrenini oluşturan deneklerin tamamı araştırmaya dâhil edilmiştir. Görüşme yapılan yöneticiler tecrübelerini, örgüt yönetimi konusunda karşılaştıkları sorunları ve çözüm önerilerini, sistemin daha verimli hale getirilmesi için düşüncelerini paylaşmışlardır. Araştırma konusu ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası literatür taranmış konu ile doğrudan ilişkili olduğu düşünülen görüş ve kaynaklar paylaşılmıştır.

References

  • Açıkalın, A. (1998). Toplumsal, Kuramsal ve Teknik Yönleriyle Okul Yöneticiliği, Ankara: PEGEM Yayınları.
  • Akkanat, H. (1999). Üstün veya özel yetenekliler. I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Yayın Dizisi: 168.
  • Başaran, İ. E. (1993). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. BİLSEM nedir? Erişim Tarihi: 20 Mart 2024 http://www.bilsemnedir.com/
  • Çelikten, M. (2001). Okul yöneticilerinin problem çözme becerileri. Eğitim Yönetimi Dergisi,27, 297-3009.
  • Çelikten, M. (2004). Okul müdürü koltuğundaki kadınlar: Kayseri ili örneği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 91-118, http://sbedergi.erciyes.edu.tr/sayi_17/06
  • Dönmez, N. (2004). Bilim Sanat Merkezlerinin kuruluşu ve işleyişinde yapılması gereken düzenlemeler.
  • Gürbüz, R.,Erdem, E. ve Yıldırım, K. (2013). Başarılı okul müdürlerinin özellikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (20): 167-179.
  • Hattie, J. (2003). Teachers Make a Difference What is there search evidence? Distinguishing Expert Teachers from Novice and Experienced Teachers, 1-17
  • Karip, E. ve Köksal, K. (1999). Okul yöneticilerinin yetiştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 18, 193-207.
  • Kulaksızoğlu A. Bilgili A. E Şirin M. R. (2004) (Ed.). I. Türkiye üstün yetenekli çocuklar kongresi, üstün yetenekli çocuklar bildiriler kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları, 69–84.
  • McEwan, E. K. (2018). Etkili okul yöneticilerinin 10 özelliği. (Çev. Ed. Necati Cemaloğlu). Ankara: PEGEM Yayınları.
  • MEB (1993). On dördüncü Millî Eğitim Şûrası, Raporlar, Görüşmeler, Kararlar. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik. Resmî Gazete, 23472.23.9.1998.
  • Yavuz, M. (2015). Öğrenme liderliği, Anı Kitabevi, Ankara.
  • Yıldırım, N. (2011). Yöneticilik görevinin okul müdürlerine olumlu ve olumsuz katkıları. Eğitim ve Bilim, 36 (161230-245.
  • Zincirli, M. ve Yeni, Y. (2022). Sınıfta İstenmeyen Öğrenci Davranışları. M. Çelikten (Ed.), Sınıf Yönetimi. Konya: Eğitim Yayınları.
Year 2024, , 102 - 114, 12.04.2024
https://doi.org/10.29129/inujgse.1448118

Abstract

References

  • Açıkalın, A. (1998). Toplumsal, Kuramsal ve Teknik Yönleriyle Okul Yöneticiliği, Ankara: PEGEM Yayınları.
  • Akkanat, H. (1999). Üstün veya özel yetenekliler. I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Yayın Dizisi: 168.
  • Başaran, İ. E. (1993). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. BİLSEM nedir? Erişim Tarihi: 20 Mart 2024 http://www.bilsemnedir.com/
  • Çelikten, M. (2001). Okul yöneticilerinin problem çözme becerileri. Eğitim Yönetimi Dergisi,27, 297-3009.
  • Çelikten, M. (2004). Okul müdürü koltuğundaki kadınlar: Kayseri ili örneği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 91-118, http://sbedergi.erciyes.edu.tr/sayi_17/06
  • Dönmez, N. (2004). Bilim Sanat Merkezlerinin kuruluşu ve işleyişinde yapılması gereken düzenlemeler.
  • Gürbüz, R.,Erdem, E. ve Yıldırım, K. (2013). Başarılı okul müdürlerinin özellikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (20): 167-179.
  • Hattie, J. (2003). Teachers Make a Difference What is there search evidence? Distinguishing Expert Teachers from Novice and Experienced Teachers, 1-17
  • Karip, E. ve Köksal, K. (1999). Okul yöneticilerinin yetiştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 18, 193-207.
  • Kulaksızoğlu A. Bilgili A. E Şirin M. R. (2004) (Ed.). I. Türkiye üstün yetenekli çocuklar kongresi, üstün yetenekli çocuklar bildiriler kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları, 69–84.
  • McEwan, E. K. (2018). Etkili okul yöneticilerinin 10 özelliği. (Çev. Ed. Necati Cemaloğlu). Ankara: PEGEM Yayınları.
  • MEB (1993). On dördüncü Millî Eğitim Şûrası, Raporlar, Görüşmeler, Kararlar. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik. Resmî Gazete, 23472.23.9.1998.
  • Yavuz, M. (2015). Öğrenme liderliği, Anı Kitabevi, Ankara.
  • Yıldırım, N. (2011). Yöneticilik görevinin okul müdürlerine olumlu ve olumsuz katkıları. Eğitim ve Bilim, 36 (161230-245.
  • Zincirli, M. ve Yeni, Y. (2022). Sınıfta İstenmeyen Öğrenci Davranışları. M. Çelikten (Ed.), Sınıf Yönetimi. Konya: Eğitim Yayınları.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Education Management
Journal Section Manuscripts
Authors

Mustafa Çelikten 0000-0001-7966-3912

Sezer Inan

Publication Date April 12, 2024
Submission Date March 6, 2024
Acceptance Date March 30, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Çelikten, M., & Inan, S. (2024). Bilim ve Sanat Merkezlerinde Yönetici Olmak. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11(21), 102-114. https://doi.org/10.29129/inujgse.1448118