Bu
çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin değişimi uygulama yeterliklerine ilişkin
öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın ikinci amacı ise,
öğretmenlerin görüşlerinin görev yaptıkları okul kademesi, cinsiyet, yaş,
mesleki kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre farklılaşıp
farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2015-2016
Eğitim-Öğretim yılında, Malatya ili Pütürge ilçesinde 56 ilkokul, 6 ortaokul ve
2 lise bünyesinde görev yapan toplam 203 öğretmen oluşturmaktadır. Evrenin
tamamına ulaşılmak istendi ancak çevre ve ulaşım şartlarının zorluğundan dolayı
ancak %50’sine ulaşılabildi. Kolay ulaşılabilirlik ve kota örnekleme yöntemi
kullanılarak tespit edilen örneklem grubunu ise, Pütürge ilçe merkezi ve
köylerindeki 16 ilkokul, 3 ortaokul ve 2 lisede görev yapan 101 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmen görüşlerinin, görev yaptıkları okul
kademesine ve yaş değişkenine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek
amacıyla elde edilen veriler üzerinden bağımsız gruplar için tek yönlü
ANOVA, cinsiyet değişkenine göre
farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için t testi, mesleki kıdem ve
öğrenim durumu değişkenine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek
için Kruskal Wallis testi uygulanmıştır.
Araştırmadan elde edilen veriler incelendiğinde
öğretmenlerin tamamının ölçeğe verdiği yanıtların ortalamasının (3,75),
standart sapmasının (0,97), olduğu ve buradan
öğretmenlerin yöneticilerinin değişimi uygulama yeterliliğine “Çoğunlukla
Katılıyorum” düzeyinde yanıt verdikleri görülmektedir. Ayrıca okul
yöneticilerinin değişimi uygulama yeterliklerine ilişkin olarak öğretmen
görüşleri analiz edildiğinde, okul kademesi, yaş ve mesleki kıdem
değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık görülmesine rağmen,
cinsiyet ve eğitim durumu değişkenlerine göre farklılık bulunmamaktadır.
The
purpose of this study is to determine teacher opinions on change implementation
competencies of school principals. The second objective of the research is to
determine whether the views of the teachers differ according to the variables
of the school level, gender, age, occupational seniority and education status.
The population of the research constitutes a total of 203 teachers working in
56 elementary schools, 6 secondary schools and 2 high schools in the province
of Pütürge in the city of Malatya in 2015-2016 academic year. All of the population
was planned to be reached, but only 50% could be reached due to the difficulty
of environmental and transportation conditions. The sample determined by using convenient
sampling and quota sampling method is composed of 16 primary schools in Pütürge
district center and villages, 3 secondary schools and 101 teachers working in 2
high schools. One-way ANOVA for independent groups was used to determine
whether teacher opinions differ according to the level of schooling and age; t
test was used to determine whether they differ according to gender; Kruskal
Wallis test was used to determine they differ according to vocational seniority
and educational status. When the data obtained from the research are examined,
it is seen that the average score of the responses of the teachers to the scale
is 3.75, with standard deviation 0.97, and it is seen that the teachers’ responses
was on the level of “mostly agree”. In
addition, there was no statistically significant difference between teachers’
views in terms of gender and education status variables, but there is
statistically significance in terms of school level, age and occupational
seniority.
Journal Section | Manuscripts |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 30, 2016 |
Submission Date | March 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 6 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.