Covid-19 pandemi döneminde Türkiye’de Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda dersler uzaktan eğitim yoluyla sürdürülmüştür. Bu süreçte ortaokul sosyal bilgiler öğretmenleri uzaktan eğitimle ilgili bazı olumlu ve olumsuz durumlarla karşılaşmışlardır. Bu araştırmada 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminden itibaren etkili olan pandemi sebebiyle derslerinde uzaktan eğitimi deneyimleyen sosyal bilgiler öğretmenlerinin sürecin olumlu ve olumsuz yönlerine ilişkin görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma tarama deseninde tasarlanmıştır. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “Uzaktan Eğitim Algıları” ölçeğine verdikleri yanıtlarla nicel veriler ortaya konulmuştur. Bu araştırmanın verileri Antalya iline bağlı 5 merkez ilçede, resmi ve özel okullarda görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinden elde edilmiştir. Çalışma grubu toplam 211 sosyal bilgiler öğretmeninden oluşmaktadır. Nicel araştırma sonucunda “Uzaktan Eğitim Algıları” ölçeğinden elde edilen verilerin öğretmenlerin cinsiyet, yaş, medeni durum, hizmet süresi, okul türü ve haftalık ders verme sürelerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Verilerin analizinde, verilerin normal dağılım göstermesi nedeni ile parametrik yöntemlerden bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Analiz sonucunda öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin algılarının cinsiyete, medeni duruma, okul türüne ve yaşlarına göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı; hizmet süresi ve haftalık ders verme süresine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda sonuç ve ilgili literatür göz önünde bulundurularak tartışmaya yer verilmiştir. Araştırmacılara ve yetkililere yönelik bir takım öneriler sunulmuştur.
During the COVID-19 pandemic period, courses in schools affiliated to the Ministry of National Education in Türkiye were carried out through distance education. In this process, secondary school social studies teachers encountered some positive and negative situations related to distance education. In this study, it is aimed to reveal the views of social studies teachers who have experienced distance education in their classes due to the pandemic, which has been effective since the spring semester of the 2019-2020 education year, on the positive and negative aspects of the process. The research was designed in survey pattern. Quantitative data were presented with the answers given by social studies teachers to the scale of “Distance Education Perceptions of Teachers Scale”. The data of this research were obtained from social studies teachers working in state and private schools in 5 central districts of Antalya province. The study group consists of a total of 211 social studies teachers. As a result of the quantitative research, it was examined whether the data obtained from the "Distance Education Perceptions" scale showed significant differences according to teachers' gender, age, marital status, length of service, school type and weekly teaching time. In the analysis of the data, independent sample t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used due to the normal distribution of the data. As a result of the analysis, it was found that teachers' perceptions of distance education differed significantly according to gender, marital status, school type and age, it was determined that there was no significant difference according to the length of service and weekly teaching time. In line with the findings obtained, the discussion was conducted by considering the result and the relevant literature. A number of recommendations were presented to researchers and authorities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2022 |
Submission Date | October 19, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.