Araştırmanın temel amacı ilkokulda uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimi ilkokul öğretmenlerinin görüşleri bağlamında değerlendirmektir. Bu temel amaç doğrultusunda, uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimin olumlu ve olumsuz yönleri, niteliği, tercihler, sağladığı katkılar ve nelerin iyileştirilmesi gerektiği gibi boyutlar incelenmiştir. Araştırma 2022 bahar döneminde Türkiye’de Muğla ilinde ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerine yapılmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiş olup tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri geliştirilmiş olan araştırma anketi yoluyla toplanmış ve veriler SPSS veri analiz programı yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin büyük bir oranla yüz yüze eğitimi tercih ettiği görülmüştür. Bu bağlamda öğretmenler büyük çoğunlukla yüz yüze eğitimi uzaktan eğitime oranla daha yararlı buldukları, öğrencilerle iletişimlerinin daha kolay olduğu ve yüz yüze eğitimi daha çok tercih ettikleri görülmüştür. Öğretmenler yüz yüze eğitimde daha fazla yöntem ve teknik kullanmakta ve öğretmenlerin büyük çoğunluğu öğretim programlarındaki konuları yüz yüze eğitimde daha kolay yetiştirmektedir. Bunun yanı sıra öğretmen ve öğrencilerle iletişiminin çoğunlukla yüz yüze eğitimde daha iyi olmasına ek olarak öğrenci ödevlerindeki niteliğin de yüz yüze eğitimde çoğunlukla daha iyi olduğu bulunmuştur. Öğretmenler öğrencilerin dikkatini çekmede uzaktan eğitimde daha çok zorlanmakta ve istenmeyen öğrenci davranışları çoğunlukla uzaktan eğitimde görülmektedir. Ayrıca, öğretmenler öğrencilerin akademik başarılarının yüz yüze eğitimde uzaktan eğitime göre daha yüksek olduğunu düşünmektedir.
TÜBİTAK
The main aim of the research is to evaluate online and face-to-face education in primary schools based on the views of primary school teachers. In line with this main aim, the positive and negative aspects, quality, preferences, contributions, and what needs to be improved of online and face-to-face education have been studied. The research was conducted on primary school teachers working in primary schools in Mugla in Turkey in the spring semester of 2022 . The research was carried out using the quantitative research method and the survey model. The research data was collected through the developed research questionnaire and analyzed using the SPSS data analysis program. As a result of the research, it was seen that the majority of teachers found face-to-face education to be more beneficial than online education, and that communication with students was easier and that they preferred face-to-face education. Teachers use more methods and techniques in face-to-face education, and the majority of teachers can cover the subjects in the curriculum more easily in face-to-face education. Furthermore, communication between teachers and students is mainly better in face-to-face education, and the quality of students' homework is also usually better in face-to-face education. Teachers have more difficulty attracting students' attention in online education, and unwanted student behavior is mostly seen in online education. Additionally, teachers think that students' academic success is higher in face-to-face education than in online education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 1, 2023 |
Publication Date | July 31, 2023 |
Submission Date | January 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.