This study aims to explore whether there is a relationship between classroom management skills and playfulness of preschool teachers, according to different variables. The data were collected from 200 preschool teachers by using Preschool Teachers' Classroom Management Skills Scale (PTCMSS) and Adult Playfulness Trait Scale (APTS). Results show that preschool teachers have high level of classroom management skills, and they received a medium level score from the Adult Playfulness Trait Scale. There is no significant difference between classroom management skills and gender, age, department of graduation, professional seniority and school type. However, classroom management skills vary depending on the number of children in the class. Similarly, no significant difference was found between playfulness and gender, age, school type, professional seniority and the number of children in the class. Differently, it was found that preschool teachers had higher playfulness scores than teachers who graduated from other departments. Finally, it was found that there was a weak positive relationship between classroom management skills and playfulness of preschool teachers. It is important to employ experts in the field of preschool education. It is recommended that teachers assigned to preschool classes from other fields receive support in play-based education for early childhood.
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile eğlence eğilimleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Veriler, 200 okul öncesi öğretmeninden Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği (OÖÖ-SYBÖ) ve Yetişkin Eğlence Eğilimi Özelliği Ölçeği (YEEÖÖ) kullanılarak toplanmıştır. Sonuçlar, okul öncesi öğretmenlerinin yüksek düzeyde sınıf yönetimi becerisine sahip olduklarını ve Yetişkin Eğlence Eğilimi Özelliği Ölçeği'nden orta düzeyde puan aldıklarını göstermiştir. Sınıf yönetimi becerileri ile cinsiyet, yaş, mezun olunan bölüm, mesleki kıdem ve okul türü değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak sınıf yönetimi becerilerinin sınıftaki çocuk sayısı değişkenine göre farklılaştığı gözlenmiştir. Benzer şekilde, eğlence eğilimi ile cinsiyet, yaş, okul türü, mesleki kıdem ve sınıftaki çocuk sayısı değişkenleri arasında anlamlı fark görülmemiştir. Buna karşın, okul öncesi öğretmenlerinin diğer bölümlerden mezun olan öğretmenlere göre eğlence eğilimi puanlarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Son olarak, okul öncesi öğretmenlerinin eğlence eğilimi ile sınıf yönetimi becerileri arasında zayıf düzeyde pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin bu alanda eğitim alması ve ilgili bölümlerden mezun olması önemlidir. Diğer alanlardan okul öncesi sınıflara yerleştirilen öğretmenlerin erken çocukluk döneminde oyun temelli eğitim konusunda destek almaları önerilmektedir.
Bu makale Yaren Karanfiloğlu’nun Doç. Dr. Azize Ummanel danışmanlığındaki yüksek lisans tezinin bir bölümünden üretilmiştir. İlgili üniversitenin 1/12/2023 tarihli BAYEK037.10 nolu etik kurul kararı ardından yürütülmüştür.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education, Classroom Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2025 |
Submission Date | September 12, 2024 |
Acceptance Date | December 18, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.