Web 2.0 araçları, kullanıcılar arasında bilgi ve fikir alışverişini destekleyen ikinci nesil web platformları olarak tanımlanmakta olup ve kullanım kolaylığı, amaca uygunluk ve erişilebilirlikleri açısından eğitimde sıkça tercih edilen bir yazılım türü haline gelmiştir. Bu nedenle, erken çocukluk eğitiminde de etkili bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Bu araştırma, Türkiye'de erken çocukluk döneminde kullanılan Web 2.0 araçlarını farklı değişkenlere göre incelemektedir. Bu amaçla, uzman görüşleri alınarak seçilen 52 yazılım betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Genel olarak bu yazılımların Amerika Birleşik Devletleri merkezli bireyler veya şirketler tarafından geliştirildiği ve neredeyse tamamının hem yazılım içindeki özellikler hem de üçüncü taraf yazılımlar açısından Türkçe dil desteğine sahip olduğu görülmüştür. Yazılımlardan 29'u tamamen ücretsizken, 23'üne kısmen erişilebilmektedir. Yazılımların fonksiyonel özellikleri incelendiğinde; görüntü-görsel-video düzenleme, eğitim materyali hazırlama, görsel-poster-avatar oluşturma, etkileşimli hikayeler oluşturma, animasyon hazırlama, iletişim-paylaşım, dijital panolar oluşturma, sunum hazırlama, etkileşimli gök cisimlerini tanıma, dil öğrenme, bulmaca hazırlama, çizim yapma, gelişimi takip etme, müzik oluşturma, simülasyonlar oluşturma, artırılmış gerçeklik hazırlama ve kelime bulutları oluşturma gibi amaçlarla kullanıldığı görülmüştür.
erken çocukluk eğitimi dijital teknoloji eğitim teknolojisi web 2.0 araçları doküman analizi
Web 2.0 tools, defined as the second-generation web platforms that support the exchange of information and ideas between users, have become a frequently preferred software type in education in terms of their ease of use, suitability for the purpose, and accessibility. For this reason, they have also started to be used effectively in early childhood education. This research examines Web 2.0 tools used in early childhood in Türkiye according to different variables. For this purpose, 52 software selected by obtaining expert opinions were analyzed by descriptive analysis. It is seen that they are generally developed by individuals or companies based in the United States, and almost all of them have Turkish language support both in terms of the features in the software and third-party software, 29 of the software are entirely free, and 23 are partially accessible. When the functional features of the software are examined, it is seen that it is used for image-visual-video editing, preparing educational material, creating image-poster-avatar, creating interactive stories, creating animations, communication-sharing, creating digital boards, preparing presentations, recognizing interactive celestial bodies, learning a language, preparing puzzles, drawing, following development, creating music, creating simulations, creating augmented reality and creating word clouds.
early childhood education digital technology educational technology web 2.0 tools document analysis
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2025 |
Submission Date | February 17, 2025 |
Acceptance Date | June 13, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.