Çalışmamızda ilk olarak ekranlı araçlarla çalışmalardan kaynaklanan
fiziksel, psikososyal, ve iş sağlığı ve güvenliği bakımından sorunlar
incelenmiştir. Toplumun tüm kesimine yayılan ve aynı zamanda
artık yaşamın bir parçası sayılan internet kullanımı, artık kişilerin yaşam
biçimlerini etkilediği kadar, tüketicilerin davranış ve alışkanlıklarına da
etki etmesine ve değişmesine neden olmuştur. Günümüze bakacak olursak,
tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen en hayatî faaliyet e-ticarettir.
E-ticaret, satın alma aşama ve süreçlerinde belirleyici bir rol üstlenmektedir.
Bu sebeple e-ticaret bireylerin satın alma süreci ve kararında her geçen gün
önemini arttıran ve üzerinde durulması gereken bir mevzu haline dönüşmüştür.
Ülkemizde, tüketicilerin e-ticaret satın alma davranışlarına yönelik yeterli
sayıda araştırma yoktur. Bu araştırma, bireylerin internet üzerinden e-ticarete
ilişkin davranış ve eğilimlerini saptamak hedefiyle yapılmıştır. Bu çalışmayla
aynı zamanda kişilerin teknoloji kabul davranışını belirleyerek açıklayan
Teknoloji Kabul Modelinin (TKM), bireylerin internet üzerinden yapılan
alışveriş davranışını ve internet üzerinden alışveriş yapılmasına dönük satın
alma yönündeki davranışsal tepkileri saptamaktır. Yapılan bu çalışmanın temel
hedefi, Teknoloji Kabul Modeliyle bireylerin internet üzerinden ürün satın alma
davranışını araştırmaktadır. E-ticarette ürün satın alma davranışı üzerine
tesir ve etki eden faktörleri ve bu faktörlerin davranışı etkileme yönleri ve
oranlarının tespiti, bireylere dönük gerçekleştirilecek elektronik pazarlama
faaliyetlerine öncü olacaktır. Çalışma, iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde;
demografik özelliklerin internet üzerinden satın alma niyeti üzerindeki etkisi
üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde ise; teknoloji kabul modelinin bağımlı ve
bağımsız değişkenleri güvenilirlik ve faktör analizinden sonra çoklu regresyon
analizi yapılmıştır.
Teknoloji kabul modeli Tüketicilerin satın alma karar süreci Online satın alma davranışı E-ticaret Ekranlı araçlar İş sağlığı ve güvenliği
In our study, firstly, physical, psychosocial and occupational health
and safety problems arising from the studies with screened tools were examined.
The use of the Internet, which has spread to all parts of the society and is
now considered as a part of life, has influenced and changed the behavior and
habits of consumers as well as their lifestyle. Today, e-commerce is the most
important activity that affects consumers' purchasing decisions. E-commerce
plays a decisive role in the stages and processes of purchasing. For this
reason, e-commerce has become an issue that has been increasing its importance
day by day and that needs to be emphasized in the process of decision and
purchasing. In our country, there is not enough research about the e-commerce
purchasing behaviors of consumers. This research has been conducted with the
aim of determining the behaviors and tendencies of individuals regarding
e-commerce over the internet. At the same time, this study also aims to
determine the behavioral responses of the Technology Acceptance Model that
describes and identifies the technology acceptance behavior of
individuals-towards individuals' purchases over the Internet and purchase
behavior towards online purchases. The main objective of this study is to
inquire the behavior of individuals to purchase products over the internet with
the Technology Acceptance Model. Determining the factors that affect and
influence the purchasing behavior of products in e-commerce and the directions
and rates of these factors will lead the electronic marketing activities for
individuals. The study comprises two parts. In the first part; The effect of
demographic characteristics on the intention to purchase over the Internet is
elaborated. In the second part; multiple regression analysis was applied after
reliability and factor analysis of dependent and independent variables of
technology acceptance model.
Consumers’ decision making process Online purchasing behavior Technology acceptance model E-commerce Screened vehicles Occupational health and safety
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |