Endüstri ilişkileri sisteminde ihtiyaç duyulan değişlikleri karşılamak, sendikaya üye olma ve serbest toplu pazarlık hakkının kullanımını yaygınlaştırmak, ILO sözleşmelerine ve AB normlarına uygun endüstri ilişkileri sistemine ulaşmak için son yıllarda kanun taslakları hazırlanmaktadır. Çalışma Bakanlığınca hazırlanan ve Kasım 2009’da taraflara gönderilenSendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu Tasarı Taslakları da bu gerekçelerle hazırlanmıştır. Sendikalar Kanunu Taslağı, bazı eksikliklerine rağmen uluslar arası normlara ve beklentilere uygun düzenlemeleri içermesine karşın, Toplu İş Sözleşmesi Kanunu Taslağı temel amaca hizmet etmekten uzak, kısmi iyileştirmeler içermektedir. Bu nedenle Sendikalar Kanunu Taslağı’nda yer alan olumlu düzenlemeler de toplu pazarlık sistemimizde beklendiği gibi köklü değişikliklere yol açamayacaktır. Taslakların daha olumlu bir endüstri ilişkileri zemini hazırlayabilmesi için Sendikalar Kanunu’nda kısmen değişiklik yapılması, Toplu İş Sözleşmesi Kanunu Taslağı’nın da Sendikalar Kanunu’nun genel gerekçesinde yer alan tespitlere ve amaçlara uygun olarak yeniden yazılması gerekmektedir.
Sendikalar toplu iş sözleşmesi taslak kanun görüşler öneriler
New law drafts are being enacted to attain the ILO and EU level industrial relations, enhance a practice of collective bargaining and unionization, and respond to changing requirements of industrial relations system. The Trade Union and Collective Agreement Code Draft, which were prepared by Ministry of Labour and Social Security and sent in November 2009 to all concerned parties, were written to address these challenges. Despite its shortcomings, the Trade Union Code Draft covers international norms and requirements while the Collective Agreement Code Draft falls far behind from addressing main concerns and only possesses partial improvements. Therefore the positive arrangements in the Trade Union Code Draft can not lead to fundamental changes in our collective bargaining system. If drafts are to create better environment for industrial relations, then the Union Code must be partially amended and Collective Code must be rewritten in accordance to general objectives and purposes of the Union Code.
Other ID | JA23HA73ZZ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 12 Issue: 2 |