BibTex RIS Cite

Problems Of Hotel Managements Wıth Point of View Of Employees Who Are Graduates: An Application At 5-Star Hotel Managements In Antalya

Year 2010, Volume: 12 Issue: 4, 7 - 32, 01.12.2010

Abstract

Purpose of this survey is to determine the problems that hotel managements are facing with, with the point of view of the employees who were taken education at the level of university. In collection of data directed in determination of problems of the hotel managements, it was benefited from survey technique, and the data were solved using percent, frequency, and median, standard deviation, factor analysis, t-test, Anova and multiple comparisons (Tukey) analysis. According to the results of factor analysis performed in the frame of obtained data in relation with the employees’ comments, five problem extents (personnel, ethic and social responsibility, quality and competition, marketing, management) have been determined, and the participants have declared that the hotel managements have problems in all these determined extents. Also, at the result of comparing these determined problem extents and some demographic properties of the participants, these demographic properties of the participants and differences in their comments regarding some problem extents were found significant (p<.05) in the aspect of statistic.

References

  • Akbaba, A. ve Mesci, M. (2007), Otel İşlet- melerinde Toplam Kalite Yönetimine Geçişte Sorun Yaşanabilecek Alanların Belirlenmesi: Antalya Belek Bölgesinde Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Ka- raman İ. İ. B. F. Dergisi, 12:9, 33-50.
  • Akıncı, Z. (2002), Turizm Sektöründe İşgören İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Beş Yıl- dızlı Konaklama İşletmelerinde Bir Uy- gulama, Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2:4, 1-25.
  • Akkya, G ve Hazer, G. (2008), Otellerde Ev İdaresi Yöneticilerin Karşılaştıkları So- runların İncelenmesi., Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 163-181.
  • Altuğ, N. ve Güler, E.G. (2003), Pazarlama Etiği: Hizmet Pazarlamasında Karşılaşı- lan Etik Sorunlar ve Malların Pazarlan- masından Farklılıkları, I.Türkiye Uluslararası İş ve Meslek Ahlakı Kon- gresi Bildirileri, Ankara: Hacettepe Üni- versitesi İşletmecilik Meslek Etiği Uygulama ve Araştırma Merkezi, 17-19 Eylül: 321-327.
  • Ander, G. (2002), Müşteri Yüzyılı (Çev. Ş. Tanju Kalkay), İstanbul: MediaCat Ya- yınları.
  • Angelo, R. M. ve Vilidemir, A. (1998), An In- troduction to Hospitality Today (5. Edi- tion), Orlando: Educational Institute of AHMA.
  • Avcı, T. ve Karatepe, O.M. (2000), İşletmenin Sınır Biriminde Çalışan İşgörenlerin Tat- mini: Ampirik Bir Değerlendirme, 8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kon- gresi Bildirileri. İstanbul: İstanbul Üni- versitesi. s.s.543-570.
  • Bedoyere, Q.D.L. (1997), Sorun Çözme Tek- nikleri (Çev:Doğan Şahiner), İstanbul: Rota Yayınları.
  • Bettencourt, L.A. (1997), Customer Voluntary Performance: Customers as Partners in Service Delivery, Journal of Retailing, 73, 383-406.
  • Bowen, J.T. ve Chen, S.L. (2001), The Relati- onship Between Customer Loyalty and Customer Satisfaction. International Jo- urnal of Contemporary Hospitality Ma- nagement, 13:5, 213-217.
  • Boylu, Y. ve Sökmen, A. (2002), Sınırbirim İş- görenlerinin Performans Değerlendirme Kriterlerine Bakışı: Ankara’daki Otel İş- letmeleri Üzerinde Bir Uygulama, Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 167-182.
  • Crosby, L.A. ve Stephens, N. (1987), Effects of Relationship Marketing on Satisfac- tion, Retention and Prices in the Life In- surance Industry, Journal of Marketing Research, 24:4, 404-411.
  • Demirer, H. (2000), Kapadokya Bölgesi Tu- rizm Belgeli Konaklama İşletmeleri Üst ve Orta Düzey Yöneticilerin Turizm İş- letmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Öğrencilerinden Beklentilerini Belirle- meye Yönelik Bir Araştırma, Nevşehir: Kapadokya Toplantıları VII, 18 Nisan: 16-21.
  • Doğan, H.Z. (1991), Turizm İşletmelerinde İş Doyumunu Etkileyen Etmenler. 3. Er- gonomi Kongresi Bildirileri Kitapçığı, Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Ya- yınları. ss.147-158.
  • Doyle, P. (2003), Değer Temelli Pazarlama: Şirketinizi Büyütmek ve Hissedar De- ğeri Yaratmak İçin Pazarlama Strateji- leri, (Çev. Gülfidan Barış), İstanbul: MediaCat.
  • Duman, T. ve Öztürk, A.B. (2005), Yerli Tu- ristlerin Mersin Kız Kalesi Destinasyonu ve Tekrar Ziyaret Niyetleri ile İlgili Al- gılamaları, Anatolia: Turizm Araştırma- ları Dergisi, 16:1, 9-23.
  • Ehtiyar, R. (1996), Otel İşletmelerinde Çalı- şan Personelin İş Tatmini ve Antalya Yöresinde Yapılan Bir Araştırma, Ve- rimlilik Dergisi, 4, 104-111.
  • Emir, O. (2007), Otel İşletmelerinde Müşteri- lerin Hizmet Beklentileri ve Memnuni- yet (Tatmin) Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Antalya’da Bir Araş- tırma (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üni- versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gee, C.Y. ve Sola, F. (1997), International Tourism:A Global Perspective, Mad- rid:WTO Publication. s.78.
  • Gezmen, Ş. (1998), Otel İşletmelerinde Per- sonelin Sosyo-Psikolojik Sorunları ve Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), Eskişe- hir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilim- ler Enstitüsü.
  • Güler, E.G. (2009), Otel İşletmelerinde Değer Yaratma ve Müşteri Değeri Algılaması Üzerine Bir Araştırma: Edirne’deki Otel- ler Örneği, Anatolia Turizm Araştırma- ları Dergisi, 20:1, 61-76.
  • Hacıoğlu, N., Kaşlı, M., Şahin S. ve Tetik, N. (2008), Türkiye’de Turizm Eğitimi, An- kara: Detay Yayıncılık.
  • Hayta, A.B. (2008), Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşı- lan Sorunlar, Kastamonu Eğitim Der- gisi, 16:1, 31-48.
  • İçöz., O. (2001), Turizm İşletmelerinde Pa- zarlama İlkeler ve Uygulamalar (Geniş- letilmiş 2. Basım), Ankara:Turhan Kitabevi.
  • İlban, M.O. ve Kaşlı, M. (2009), Termal Tu- rizmin Gelişimini Etkileyen Sorunları Belirlemeye Yönelik Gönen’de Bir Araş- tırma, Ege Akadamik Bakış, 9:4, 1275- 1293.
  • İşeri, M. (1998), Şirket İflasları ve Çok Yönlü Ayrım Analiz Tekniği İle İflasın Tah- mini, 6. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Antalya: Akdeniz Üniversitesi, 12-14 Kasım, Emel Ofset, 520-529.
  • İzgi, B.B. ve Olcay, A. (2008), Çalışma koşul- larının önemi: Gaziantep ilindeki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmesi çalışanlarına Yö- nelik bir araştırma. Gazi Üniversitesi İk- tisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10:1, 43-62.
  • Jiju, A. ve Ghosh, S. (2004), Evaluating Ser- vice Quality in a UK Hotel Chain: A Case Study. International Journal of Contemporary Hospitality Manage- ment, 16:6, 380–384.
  • Kantarcı, K. (1997). Otel İşletmelerinde İş Tat- mininin Ölçülmesi ve İşgören Perfor- mansına Etkileri (Yayınlanmamış Doktora Tezi), İzmir: Dokuz Eylül Üni- versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılıç, İ. ve Pelit, E. (2004), Yerli Turistlerin Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Anatolia:Turizm Araştırma- ları Dergisi 15:2, 113-124.
  • Korkmaz, S. ve Türkcan, E. (2002), Yönetsel Kontrol Türleri ve Boyutlarının Satış Gücünün Performans Yöneticilerinden Duydukları Memnuniyet Düzeyi Üze- rindeki Etkilerini Ortaya Koymaya Yö- nelik Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Der- gisi, 2, 103-124.
  • Kotler, P. (2005), A’dan Z’ye Pazarlama (Çev. Aslı Kalem Bakkal), İstanbul: Me- diaCat Yayınları.
  • Kozak, N., (1991), Mevsimlik Otel İşletmele- rinde Çalışan İş görenlerin Sorunları ve Güdüleme Kuramları Çerçevesinde Bir Değerlendirme : Bodrum ve Yöresinde Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), An- kara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü.
  • Kozak, M. ve Karakaş G. (2003), Otel İşlet- melerinde Çalışan Servis Personelinin Etik Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi, 2, 1-16.
  • Kozak, M.A ve Güçlü, H. (2006), Turizmde Etik, Kavramlar-İlkeler-Standartlar, Detay Yayıncılık: Ankara.
  • Kuşluvan, Z. ve Kuşluvan, S. (2005), Otel İş- letmelerinde İş ve İşletme İle İlgili Fak- törlerin İşgören Tatmini Üzerindeki Görece Etkisi: Nevşehir Örneği, Anato- lia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16: 2, 183-203.
  • Lau, M.P., Akbar, A.K. ve Fie, D.Y.G. (2005), Service Quality: A Study of the Luxury Hotels in Malaysia, The Journal of Ame- rican Academy of Business, 7:2, 46-55.
  • Lee, S. and Heo, C.Y. (2009), Corporate Social Responsibility and Customer Satisfac- tion Among US Publicly Traded Hotels and Restaurants, International Journal of Hospitality Management, 28:4, 635– 637.
  • Murat, G. ve Çelik, N. (2007), Analitik Hiye- rarşi Süreci Yöntemi ile Otel İşletmele- rinde Hizmet Kalitesini Değerlendirme: Bartın Örneği. ZKÜ Sosyal Bilimler Der- gisi, 3:6, 1-20.
  • Nykiel, R. A.( 2005), Hospitality Manage- ment Strategies, Upper Saddle River, New Jersey.
  • Oktav, M., Günal, Ö., Kavas A. ve Tanrıyeri, M. (1990), Orta ve Küçük İşletmelerde İhracata Yönelik Pazarlama Sorunları ve Çözüm Önerileri,Ankara: TOBB Yayın- ları.
  • Olalı, H. ve Timur, A. (1988), Turizm Ekono- misi, İzmir: Ofis Ticaret Matbaacılık.
  • Oral, S. (1994), Otel İşletmelerinde İşin ve İş- gücünün Verimliliği, İzmir: Doğruluk Matbaacılık.
  • Örücü, E. (2003), Otel İşletmelerinde Mono- tonluk Sorunu Ve Alınabilecek Önlem- ler, Mevzuat Dergisi, 6:70, http://www.mevzuatdergisi.com/2003 /10a/05.htm. (Erişim Tarihi: 28.02.2010).
  • Özdamar, K. (2001), Paket Programlar ve İstatistiksel Veri Analizi (Çok Değişkenli Analizler), (4. Baskı), Eskişehir: Kaan Yayınları.
  • Öztürk, Y. ve Seyhan, K. (2005), Konaklama İşletmelerinde Sunulan Hizmet Kalitesi- nin Arttırılmasında İşgören Eğitiminin Yeri ve Önemi, Ticaret ve Turizm Eği- tim Fakültesi Dergisi, 1, 121–140.
  • Pelit, E. ve Güçer, E. (2007), İşletme Yönetici- lerinin Çalışanlara Karşı Davranışlarının İş Etiği Kapsamında Değerlendirilme- sine İlişkin Bir Araştırma, Seyahat ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 1, 32-49.
  • Pelit, E. (2008). İşletmelerde İşgören Güçlen- dirmenin İşgörenlerin İş Doyumlarına Etkisi: Otel İşletmelerinde ,ir Araştırma, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ens- titüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Paulin, M., Ferguson, R.J. ve Payaud, M. (2000), Business Effectiveness and Pro- fessional Service Personnel-Relational or Transactional Managers?, European Jo- urnal of Marketing, 34:3, 453-472.
  • Sarıışık, M., Akova, O. ve Çontu M. (2006), Otel Yöneticilerinin Etik Politika ve Yöntemlere Yaklaşımları Üzerine Am- prik Bir Araştırma, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 17:1, 22-34.
  • Sekeran, U. (2003), Research Methods For Business, New York: John Wiley.
  • Sökmen, A. ve Tarakçıoğlu, S. (2004), Yöne- tici Etik Davranışların Değerlendirilme- sinde Cinsiyet Faktörü: Ankara’daki Otel İşletmelerinin Sınır Departmanla- rında Ampirik Bir Araştırma, 1. Balıke- sir Ulusal Turizm Kongresi Bildiri Kitabı (15-16 Nisan 2004), 216- 250.
  • Sökmen, A. ve Boylu, Y. (2001), Otel İşletme- leri Yöneticileri Açısından Etik Kavramı ve Uygulamaları: Ankara 'da Amprik Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 3:5,31-54.
  • Stevens, B. ve Fleckenstein, A. (1999), Com- parative Ethics: How Students and Human-resources Directors React to Real-life Situations, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 40:2, 69-75.
  • Sümbüloğlu, K. ve Sümbüloğlu, V. (2002), Bi- yoistatistik (10. Baskı), Ankara: Hati- boğlu Basım ve Yayım San. Tic. Ltd. Şti.
  • Tanrıverdi, H., Demirkol, Ş. ve İşlek E. (2001), 4 ve 5 yıldızlı Otel İşletmelerinde Çalı- şan Personelin Psikolojik Sorun ve Şika- yetleri, Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 5:101- 116.
  • Tarakçıoğu, S. (2003). Yönetici Etik Davra- nışlarının Değerlendirilmesinde Cinsi- yet Faktörü: Ankara 'daki Otel işletmelerinin Sınır Departmanlarında Ampirik Bir Araştırma. Gazi Üniversi- tesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 5:2, 180-219.
  • Timur, A. (1992), Türkiye'de Turizm Eğiti- minin Yapısı, Uygulanan Politikalar ve Sonuçları, Turizm Eğitimi: Konferans - Workshop, Turizm Bakanlığı, 9-11Ara- lık 1992, Ankara: 47-54.
  • Tunçsiper, B. ve İlban, M. O. (2006), Turizm İşletme Belgeli Otel İşletmelerinin Pa- zarlama Sorunları: Balıkesir İlinde Bir Alan Araştırması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6:1, 225-244.
  • Türksoy, A. (2007), Konaklama İşletmele- rinde Mali Başarısızlığa Yol Açan Et- menler, Ege Akademik Bakış, 7:1, 99–115.
  • Uğur, A. (1991), Türkiye’de İşgücü Verimlili- ğini Etkileyen Sosyo Kültürel Faktörle- rin Önemi, I. Verimlilik Kongresi Bildirileri, Ankara: MPM Yayınları, No:454. s. 673-679.
  • UNWTO, (2009), World Tourism Organiza- tion, Global Code Of Ethics For Tou- r http://www.world-tourism.org/pro- jects/ethics/principles.html. (Erişim: 25.12.2009). m ,
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Üner, M.M. (1999), İhracat Pazarlaması Lite- ratürünün, Uluslararası Konaklama Hizmetleri Pazarlaması Literatürüne Uyarlanması Üzerine Bir Deneme, Ana- tolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 10, 9-16.
  • Ünlüönen, K. ve Olcay, A. (2003), Otel İşlet- melerinde Çalışan İşgörenlerin Ahlak Sorumluluklarını Yerine Getirebilme- sinde Eğitim Düzeyinin Önemi Üzerine Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 91-112.
  • Yazıcıoğlu, İ. ve Boylu, Y. (2003), Dünya Tu- rizm Örgütünün Belirlediği Etik Kodları ve Bu Kodların Türkiye’de Uygulanma- sına İlişkin Bir Araştırma, Turizm Aka- demik Dergisi, 2, 41- 59.

Üniversite Mezunu Çalışanların Bakış Açısıyla Otel İşletmelerinin Sorunları: Antalya’daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama

Year 2010, Volume: 12 Issue: 4, 7 - 32, 01.12.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, üniversite düzeyinde eğitim almış otel işletmeleri çalışanlarının bakış açısıyla, otel işletmelerinin karşı karşıya kaldığı sorunların belirlenmesidir. Otel işletmelerinin sorunlarının belirlenmesine yönelik verilerin toplanmasında anket tekniğinden faydalanılmış ve veriler yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, faktör analizi, t testi, Anova ve çoklu karşılaştırma (Tukey) analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışanların görüşleri doğrultusunda elde edilen veriler çerçevesinde gerçekleştirilen faktör analizi sonuçlarına göre, beş sorun (personel, etik ve sosyal sorumluluk, kalite ve rekabet, pazarlama, yönetim) boyutu belirlenmiş ve katılımcılar, belirlenen söz konusu tüm bu boyutlarda otel işletmelerinin sorunlarının olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, belirlenen sorun boyutları ile katılımcıların bazı demografik özelliklerinin karşılaştırılması sonucu, çalışanların demografik özellikleri ile bazı sorun boyutlarına ilişkin görüşleri arasındaki farklılıklar istatistiği açıdan önemli (p

References

  • Akbaba, A. ve Mesci, M. (2007), Otel İşlet- melerinde Toplam Kalite Yönetimine Geçişte Sorun Yaşanabilecek Alanların Belirlenmesi: Antalya Belek Bölgesinde Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Ka- raman İ. İ. B. F. Dergisi, 12:9, 33-50.
  • Akıncı, Z. (2002), Turizm Sektöründe İşgören İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Beş Yıl- dızlı Konaklama İşletmelerinde Bir Uy- gulama, Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2:4, 1-25.
  • Akkya, G ve Hazer, G. (2008), Otellerde Ev İdaresi Yöneticilerin Karşılaştıkları So- runların İncelenmesi., Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 163-181.
  • Altuğ, N. ve Güler, E.G. (2003), Pazarlama Etiği: Hizmet Pazarlamasında Karşılaşı- lan Etik Sorunlar ve Malların Pazarlan- masından Farklılıkları, I.Türkiye Uluslararası İş ve Meslek Ahlakı Kon- gresi Bildirileri, Ankara: Hacettepe Üni- versitesi İşletmecilik Meslek Etiği Uygulama ve Araştırma Merkezi, 17-19 Eylül: 321-327.
  • Ander, G. (2002), Müşteri Yüzyılı (Çev. Ş. Tanju Kalkay), İstanbul: MediaCat Ya- yınları.
  • Angelo, R. M. ve Vilidemir, A. (1998), An In- troduction to Hospitality Today (5. Edi- tion), Orlando: Educational Institute of AHMA.
  • Avcı, T. ve Karatepe, O.M. (2000), İşletmenin Sınır Biriminde Çalışan İşgörenlerin Tat- mini: Ampirik Bir Değerlendirme, 8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kon- gresi Bildirileri. İstanbul: İstanbul Üni- versitesi. s.s.543-570.
  • Bedoyere, Q.D.L. (1997), Sorun Çözme Tek- nikleri (Çev:Doğan Şahiner), İstanbul: Rota Yayınları.
  • Bettencourt, L.A. (1997), Customer Voluntary Performance: Customers as Partners in Service Delivery, Journal of Retailing, 73, 383-406.
  • Bowen, J.T. ve Chen, S.L. (2001), The Relati- onship Between Customer Loyalty and Customer Satisfaction. International Jo- urnal of Contemporary Hospitality Ma- nagement, 13:5, 213-217.
  • Boylu, Y. ve Sökmen, A. (2002), Sınırbirim İş- görenlerinin Performans Değerlendirme Kriterlerine Bakışı: Ankara’daki Otel İş- letmeleri Üzerinde Bir Uygulama, Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 167-182.
  • Crosby, L.A. ve Stephens, N. (1987), Effects of Relationship Marketing on Satisfac- tion, Retention and Prices in the Life In- surance Industry, Journal of Marketing Research, 24:4, 404-411.
  • Demirer, H. (2000), Kapadokya Bölgesi Tu- rizm Belgeli Konaklama İşletmeleri Üst ve Orta Düzey Yöneticilerin Turizm İş- letmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Öğrencilerinden Beklentilerini Belirle- meye Yönelik Bir Araştırma, Nevşehir: Kapadokya Toplantıları VII, 18 Nisan: 16-21.
  • Doğan, H.Z. (1991), Turizm İşletmelerinde İş Doyumunu Etkileyen Etmenler. 3. Er- gonomi Kongresi Bildirileri Kitapçığı, Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Ya- yınları. ss.147-158.
  • Doyle, P. (2003), Değer Temelli Pazarlama: Şirketinizi Büyütmek ve Hissedar De- ğeri Yaratmak İçin Pazarlama Strateji- leri, (Çev. Gülfidan Barış), İstanbul: MediaCat.
  • Duman, T. ve Öztürk, A.B. (2005), Yerli Tu- ristlerin Mersin Kız Kalesi Destinasyonu ve Tekrar Ziyaret Niyetleri ile İlgili Al- gılamaları, Anatolia: Turizm Araştırma- ları Dergisi, 16:1, 9-23.
  • Ehtiyar, R. (1996), Otel İşletmelerinde Çalı- şan Personelin İş Tatmini ve Antalya Yöresinde Yapılan Bir Araştırma, Ve- rimlilik Dergisi, 4, 104-111.
  • Emir, O. (2007), Otel İşletmelerinde Müşteri- lerin Hizmet Beklentileri ve Memnuni- yet (Tatmin) Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Antalya’da Bir Araş- tırma (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üni- versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gee, C.Y. ve Sola, F. (1997), International Tourism:A Global Perspective, Mad- rid:WTO Publication. s.78.
  • Gezmen, Ş. (1998), Otel İşletmelerinde Per- sonelin Sosyo-Psikolojik Sorunları ve Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), Eskişe- hir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilim- ler Enstitüsü.
  • Güler, E.G. (2009), Otel İşletmelerinde Değer Yaratma ve Müşteri Değeri Algılaması Üzerine Bir Araştırma: Edirne’deki Otel- ler Örneği, Anatolia Turizm Araştırma- ları Dergisi, 20:1, 61-76.
  • Hacıoğlu, N., Kaşlı, M., Şahin S. ve Tetik, N. (2008), Türkiye’de Turizm Eğitimi, An- kara: Detay Yayıncılık.
  • Hayta, A.B. (2008), Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşı- lan Sorunlar, Kastamonu Eğitim Der- gisi, 16:1, 31-48.
  • İçöz., O. (2001), Turizm İşletmelerinde Pa- zarlama İlkeler ve Uygulamalar (Geniş- letilmiş 2. Basım), Ankara:Turhan Kitabevi.
  • İlban, M.O. ve Kaşlı, M. (2009), Termal Tu- rizmin Gelişimini Etkileyen Sorunları Belirlemeye Yönelik Gönen’de Bir Araş- tırma, Ege Akadamik Bakış, 9:4, 1275- 1293.
  • İşeri, M. (1998), Şirket İflasları ve Çok Yönlü Ayrım Analiz Tekniği İle İflasın Tah- mini, 6. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Antalya: Akdeniz Üniversitesi, 12-14 Kasım, Emel Ofset, 520-529.
  • İzgi, B.B. ve Olcay, A. (2008), Çalışma koşul- larının önemi: Gaziantep ilindeki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmesi çalışanlarına Yö- nelik bir araştırma. Gazi Üniversitesi İk- tisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10:1, 43-62.
  • Jiju, A. ve Ghosh, S. (2004), Evaluating Ser- vice Quality in a UK Hotel Chain: A Case Study. International Journal of Contemporary Hospitality Manage- ment, 16:6, 380–384.
  • Kantarcı, K. (1997). Otel İşletmelerinde İş Tat- mininin Ölçülmesi ve İşgören Perfor- mansına Etkileri (Yayınlanmamış Doktora Tezi), İzmir: Dokuz Eylül Üni- versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılıç, İ. ve Pelit, E. (2004), Yerli Turistlerin Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Anatolia:Turizm Araştırma- ları Dergisi 15:2, 113-124.
  • Korkmaz, S. ve Türkcan, E. (2002), Yönetsel Kontrol Türleri ve Boyutlarının Satış Gücünün Performans Yöneticilerinden Duydukları Memnuniyet Düzeyi Üze- rindeki Etkilerini Ortaya Koymaya Yö- nelik Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Der- gisi, 2, 103-124.
  • Kotler, P. (2005), A’dan Z’ye Pazarlama (Çev. Aslı Kalem Bakkal), İstanbul: Me- diaCat Yayınları.
  • Kozak, N., (1991), Mevsimlik Otel İşletmele- rinde Çalışan İş görenlerin Sorunları ve Güdüleme Kuramları Çerçevesinde Bir Değerlendirme : Bodrum ve Yöresinde Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), An- kara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü.
  • Kozak, M. ve Karakaş G. (2003), Otel İşlet- melerinde Çalışan Servis Personelinin Etik Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi, 2, 1-16.
  • Kozak, M.A ve Güçlü, H. (2006), Turizmde Etik, Kavramlar-İlkeler-Standartlar, Detay Yayıncılık: Ankara.
  • Kuşluvan, Z. ve Kuşluvan, S. (2005), Otel İş- letmelerinde İş ve İşletme İle İlgili Fak- törlerin İşgören Tatmini Üzerindeki Görece Etkisi: Nevşehir Örneği, Anato- lia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16: 2, 183-203.
  • Lau, M.P., Akbar, A.K. ve Fie, D.Y.G. (2005), Service Quality: A Study of the Luxury Hotels in Malaysia, The Journal of Ame- rican Academy of Business, 7:2, 46-55.
  • Lee, S. and Heo, C.Y. (2009), Corporate Social Responsibility and Customer Satisfac- tion Among US Publicly Traded Hotels and Restaurants, International Journal of Hospitality Management, 28:4, 635– 637.
  • Murat, G. ve Çelik, N. (2007), Analitik Hiye- rarşi Süreci Yöntemi ile Otel İşletmele- rinde Hizmet Kalitesini Değerlendirme: Bartın Örneği. ZKÜ Sosyal Bilimler Der- gisi, 3:6, 1-20.
  • Nykiel, R. A.( 2005), Hospitality Manage- ment Strategies, Upper Saddle River, New Jersey.
  • Oktav, M., Günal, Ö., Kavas A. ve Tanrıyeri, M. (1990), Orta ve Küçük İşletmelerde İhracata Yönelik Pazarlama Sorunları ve Çözüm Önerileri,Ankara: TOBB Yayın- ları.
  • Olalı, H. ve Timur, A. (1988), Turizm Ekono- misi, İzmir: Ofis Ticaret Matbaacılık.
  • Oral, S. (1994), Otel İşletmelerinde İşin ve İş- gücünün Verimliliği, İzmir: Doğruluk Matbaacılık.
  • Örücü, E. (2003), Otel İşletmelerinde Mono- tonluk Sorunu Ve Alınabilecek Önlem- ler, Mevzuat Dergisi, 6:70, http://www.mevzuatdergisi.com/2003 /10a/05.htm. (Erişim Tarihi: 28.02.2010).
  • Özdamar, K. (2001), Paket Programlar ve İstatistiksel Veri Analizi (Çok Değişkenli Analizler), (4. Baskı), Eskişehir: Kaan Yayınları.
  • Öztürk, Y. ve Seyhan, K. (2005), Konaklama İşletmelerinde Sunulan Hizmet Kalitesi- nin Arttırılmasında İşgören Eğitiminin Yeri ve Önemi, Ticaret ve Turizm Eği- tim Fakültesi Dergisi, 1, 121–140.
  • Pelit, E. ve Güçer, E. (2007), İşletme Yönetici- lerinin Çalışanlara Karşı Davranışlarının İş Etiği Kapsamında Değerlendirilme- sine İlişkin Bir Araştırma, Seyahat ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 1, 32-49.
  • Pelit, E. (2008). İşletmelerde İşgören Güçlen- dirmenin İşgörenlerin İş Doyumlarına Etkisi: Otel İşletmelerinde ,ir Araştırma, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ens- titüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
  • Paulin, M., Ferguson, R.J. ve Payaud, M. (2000), Business Effectiveness and Pro- fessional Service Personnel-Relational or Transactional Managers?, European Jo- urnal of Marketing, 34:3, 453-472.
  • Sarıışık, M., Akova, O. ve Çontu M. (2006), Otel Yöneticilerinin Etik Politika ve Yöntemlere Yaklaşımları Üzerine Am- prik Bir Araştırma, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 17:1, 22-34.
  • Sekeran, U. (2003), Research Methods For Business, New York: John Wiley.
  • Sökmen, A. ve Tarakçıoğlu, S. (2004), Yöne- tici Etik Davranışların Değerlendirilme- sinde Cinsiyet Faktörü: Ankara’daki Otel İşletmelerinin Sınır Departmanla- rında Ampirik Bir Araştırma, 1. Balıke- sir Ulusal Turizm Kongresi Bildiri Kitabı (15-16 Nisan 2004), 216- 250.
  • Sökmen, A. ve Boylu, Y. (2001), Otel İşletme- leri Yöneticileri Açısından Etik Kavramı ve Uygulamaları: Ankara 'da Amprik Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 3:5,31-54.
  • Stevens, B. ve Fleckenstein, A. (1999), Com- parative Ethics: How Students and Human-resources Directors React to Real-life Situations, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 40:2, 69-75.
  • Sümbüloğlu, K. ve Sümbüloğlu, V. (2002), Bi- yoistatistik (10. Baskı), Ankara: Hati- boğlu Basım ve Yayım San. Tic. Ltd. Şti.
  • Tanrıverdi, H., Demirkol, Ş. ve İşlek E. (2001), 4 ve 5 yıldızlı Otel İşletmelerinde Çalı- şan Personelin Psikolojik Sorun ve Şika- yetleri, Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 5:101- 116.
  • Tarakçıoğu, S. (2003). Yönetici Etik Davra- nışlarının Değerlendirilmesinde Cinsi- yet Faktörü: Ankara 'daki Otel işletmelerinin Sınır Departmanlarında Ampirik Bir Araştırma. Gazi Üniversi- tesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 5:2, 180-219.
  • Timur, A. (1992), Türkiye'de Turizm Eğiti- minin Yapısı, Uygulanan Politikalar ve Sonuçları, Turizm Eğitimi: Konferans - Workshop, Turizm Bakanlığı, 9-11Ara- lık 1992, Ankara: 47-54.
  • Tunçsiper, B. ve İlban, M. O. (2006), Turizm İşletme Belgeli Otel İşletmelerinin Pa- zarlama Sorunları: Balıkesir İlinde Bir Alan Araştırması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6:1, 225-244.
  • Türksoy, A. (2007), Konaklama İşletmele- rinde Mali Başarısızlığa Yol Açan Et- menler, Ege Akademik Bakış, 7:1, 99–115.
  • Uğur, A. (1991), Türkiye’de İşgücü Verimlili- ğini Etkileyen Sosyo Kültürel Faktörle- rin Önemi, I. Verimlilik Kongresi Bildirileri, Ankara: MPM Yayınları, No:454. s. 673-679.
  • UNWTO, (2009), World Tourism Organiza- tion, Global Code Of Ethics For Tou- r http://www.world-tourism.org/pro- jects/ethics/principles.html. (Erişim: 25.12.2009). m ,
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Üner, M.M. (1999), İhracat Pazarlaması Lite- ratürünün, Uluslararası Konaklama Hizmetleri Pazarlaması Literatürüne Uyarlanması Üzerine Bir Deneme, Ana- tolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 10, 9-16.
  • Ünlüönen, K. ve Olcay, A. (2003), Otel İşlet- melerinde Çalışan İşgörenlerin Ahlak Sorumluluklarını Yerine Getirebilme- sinde Eğitim Düzeyinin Önemi Üzerine Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 91-112.
  • Yazıcıoğlu, İ. ve Boylu, Y. (2003), Dünya Tu- rizm Örgütünün Belirlediği Etik Kodları ve Bu Kodların Türkiye’de Uygulanma- sına İlişkin Bir Araştırma, Turizm Aka- demik Dergisi, 2, 41- 59.
There are 66 citations in total.

Details

Other ID JA23JB47SF
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç.Dr. Oktay Emir This is me

Publication Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 12 Issue: 4

Cite

APA Emir, Y. D. O. (2010). Üniversite Mezunu Çalışanların Bakış Açısıyla Otel İşletmelerinin Sorunları: Antalya’daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 12(4), 7-32.
AMA Emir YDO. Üniversite Mezunu Çalışanların Bakış Açısıyla Otel İşletmelerinin Sorunları: Antalya’daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. isguc. December 2010;12(4):7-32.
Chicago Emir, Yrd. Doç.Dr. Oktay. “Üniversite Mezunu Çalışanların Bakış Açısıyla Otel İşletmelerinin Sorunları: Antalya’daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 12, no. 4 (December 2010): 7-32.
EndNote Emir YDO (December 1, 2010) Üniversite Mezunu Çalışanların Bakış Açısıyla Otel İşletmelerinin Sorunları: Antalya’daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 12 4 7–32.
IEEE Y. D. O. Emir, “Üniversite Mezunu Çalışanların Bakış Açısıyla Otel İşletmelerinin Sorunları: Antalya’daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama”, isguc, vol. 12, no. 4, pp. 7–32, 2010.
ISNAD Emir, Yrd. Doç.Dr. Oktay. “Üniversite Mezunu Çalışanların Bakış Açısıyla Otel İşletmelerinin Sorunları: Antalya’daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 12/4 (December 2010), 7-32.
JAMA Emir YDO. Üniversite Mezunu Çalışanların Bakış Açısıyla Otel İşletmelerinin Sorunları: Antalya’daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. isguc. 2010;12:7–32.
MLA Emir, Yrd. Doç.Dr. Oktay. “Üniversite Mezunu Çalışanların Bakış Açısıyla Otel İşletmelerinin Sorunları: Antalya’daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, vol. 12, no. 4, 2010, pp. 7-32.
Vancouver Emir YDO. Üniversite Mezunu Çalışanların Bakış Açısıyla Otel İşletmelerinin Sorunları: Antalya’daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. isguc. 2010;12(4):7-32.