Bu çalışmada, sıkıştırılabilir akış sonlu hacimler çözücümüz üzerinde yeni bir türbülans modeli uygulamasının ilk sonuçları sunulmaktadır. k-kL türbülans modelinin tarihsel kökleri Rotta’nın iki denklemli modeline dayanmaktadır. Birkaç araştırma grubu üzerinde uzun süredir çalışmalar yapmakta ve bu model günümüzde olgunluğa erişmektedir. Geçmiş çalışmalar k-kL türbülans modelinin diğer iki denklemli türbülans modellerine göre bazı alanlarda daha iyi sonuçlar verebildiğini göstermiştir. Özellikler ters basınç gradyanlı akışlar, küt gövde arkası iz akışları ve jet etkileşimleri içeren akışlarda bu olumlu etki gözlemlenmiştir. Bu çalışma kapsamında, standart notasyonda k-kL-MEAH2015 olarak geçen k-kL türbülans modeli çözücümüze eklenmiş ve ilk testleri başlamıştır. Ses altı düz levha ve ses altı tümsekli duvar problemleri üzerinde elde edilen sonuçlar sunulmaktadır. Sonuçlar model geliştiricilerinin yayınladığı sonuçlarla örtüşmektedir. k-kL türbülans modelinin, türbülans denklemlerinin çözümü sırasında aşırı yüksek türbülans üretiminin oluşmasını engelleyerek diğer RANS modellerine göre daha iyi girdaplı akış tahminlerinin yapılmasına yardımcı olması beklenmektedir. Bu sebeple, yeni eklenen model ile ses geçiş hızlarında kanat ucu girdap problem üzerinde testler yapılmış ve Menter’in Shear Stress Transport türbülans modeline göre daha iyi sonuçlar elde edilmiştir.
This study presents the first results of a new turbulence model implementation in our compressible finite volume CFD solver. The k - kL turbulence model is one of the newest two-equation models, and it is based on the ideas of Rotta’s two-equation model. Various research groups progressively develop the model, and it is maturing rapidly. Reports suggest that the k - kL turbulence model provides superior results compared to the other two-equation turbulence models in specific problems. The improved solutions are observed mainly for the flows with high adverse pressure gradients, the blunt-body wakes and jet interactions. We have implemented the k - kL model (with the standard designation of k-kL-MEAH2015) in our solver, and we are testing it rigorously. This paper presents our results on standard turbulence test cases: subsonic flat plate and subsonic wall-mounted bump. The results compare well with the reference study previously presented and published by model developers. The design of the k - kL model prevents excessive production of turbulence and dissipation; hence it preserves vortices significantly better than the other two-equation models. The implemented model is also tested with a transonic fin trailing vortex case to support this statement. Results show that the k-kL model yields considerably better results than the SST turbulence model in cases including vortices.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mechanical Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |