Bu sayısal çalışmada basitleştirilmiş bir araç ön cam geometrisinde sileceklere etkiyen aerodinamik direnç ve kaldırma kuvvetleri incelenmiştir. Sileceklere 240 km/h gibi yüksek hızlarda etkiyen kaldırma kuvvetini azaltmak için farklı rüzgârlık profilleri, silecek yüksekliği ve sileceğin rüzgârlık ile metal parçası arasında olan bağlantı şekilleri incelenmiştir. İncelenen geometrik özellikler daha sonra birleştirilerek yüksek hızlarda kaldırma kuvvetlerini azaltma bağlamında faydalı olabilecek yeni silecek geometrileri önerilmiştir
In this numerical study, aerodynamic lift and drag forces acting on windshield wipers operating on a simplified front windshield of a car are investigated. Geometric modifications including spoiler curvature, total wiper height and connection between metal part and spoiler of the wiper are tested with the aim to reduce lift forces acting on the front windshield wiper blades at high speeds such as 240 km/h. The inference of the investigated geometric modifications is then proposed as a useful wiper prototype which can be applied to minimize lift forces at relatively high speeds
Other ID | JA62NH48HS |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 36 Issue: 2 |