Research Article
BibTex RIS Cite

Tüketicilerin Çevreye Dost Ürünlere Yönelik Bilgi Düzeyleri

Year 2017, Volume: 2 Issue: 7, 11 - 18, 26.12.2017
https://doi.org/10.23834/isrjournal.343742

Abstract

Küreselleşmeyle değişen tüketim
alışkanlıkları çevreye olumsuz etkiler yaratmaktadır. Zaman içinde çevre
konusunda tüketici bilincinin artması tüketicilerin çevre konusunda
endişelerini arttırmaktadır. Bu nedenle, tüketiciler satın alma davranışlarını
değiştirmeye çalışmakta ve ürünü tercih ederken çevreye dost ürünleri daha
fazla satın alma eğilimi göstermektedirler. Bu bağlamda, tüketicilerin
demografik özelliklerine göre çevre dostu ürünü tanıma ve çevre dostu ürünü
satın alma davranışları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Çalışmada
kullanılan veriler, Edirne’nin Keşan İlçesinde 143 aile ile yüz yüze görüşerek
yapılan anketlerden elde edilmiştir. Araştırmada, tüketicilerin %59,4’ünün
çevre dostu ürünü tanıdıkları, %35,7’sinin çevre dostu ürünleri satın aldıkları
belirlenmiştir. Yapılan Ki kare analizinde; yaş eğitim, meslek, medeni durum ve
yeşil ürünleri tanıma arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca; yaş,
eğitim, gelir ile yeşil ürün satın alma arasında da anlamlı bir ilişki
bulunmuştur.

References

  • Anonim, 2015. http://edirne.yerelnet.org.tr/il_ilce_nufus.php?iladi=ED%DDRNE
  • Arıkan, R., 2007. Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. 6.baskı, ISBN:975-8784-35-8, Ankara.
  • Ay, Canan ve Ecevit, Zümrüt (2005). “Çevre Bilinçli Tüketiciler”. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 10, 238-263
  • Çabuk, S., Nakıboğlu, B., Keleş, C. (2008). “Tüketicilerin Yeşil (Ürün) Satın Alma Davranışlarının Sosyo-Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 85-102.
  • Düren, Zeynep (2000). 2000’li Yıllarda Yönetim, İstanbul: Alfa/Aktüel Kitabevi, s. 209.
  • EMGİN, Övgü ve TÜRK, Zehra (Haziran 2004). Yeşil Pazarlama (Green Marketing). Mevzuat Dergisi, Yıl: 7, Sayı: 78
  • Elkington, J. (1994). “Toward the Sustainable Corporation: Win-Win-Win Business Strategies for Sustainable Development.” California Management Review, 36, 90–100. Gujarati DN (1995). Basic Econometrics. 3 Edition, McGraw - Hill, Inc., New York
  • McDonagh, P. ve Prothero, A. (1992). “Producing Environmentally Acceptable Cosmetics? The Impact of Environmentalism on the United Kingdom Cosmetics and Toiletries Industry”, Journal of Marketing Management, 8(2): 149
  • McDaniel, S. W. ve Rylander, D. H. (1993). “Strategic Green Marketing”, Journal of Consumer Marketing, 10(3): 4-10.
  • Mirer TW (1995). Economic Statistics and Econometrics. 3 Edition, Prentice Hall, Inc., New Jersey
  • Onurlubaş, E., Yıldız, E., Yıldız, S., Dinçer, D. (2017). Tüketicilerin Yeşil Ürün Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Bursa İli Örneği, III. IBANESS Congress Series, Edirne-Türkiye: 282-290
  • Peattie, Ken (2001). “Towards Sustainability: The Third Age of Green Marketing”. The Marketing Review, 2, 129-146
  • Polonsky, M. Jay (1994). “Green Marketing Regulations in the US and Australia: The Australian Checklist”. Greener Management International, Vol: 5, 44-53.
  • Tek, Ö. B. (1997). Pazarlama İlkeleri –Global Yönetimsel Yaklaşım , Cem Ofset Matbaacılık, A.Ş.,İzmir.
  • Topal, M. H., Özer, U. (2014). Ekoloji Odaklı Bir İş Yaratma Stratejisi: Yeşil İstihdam, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 5 (11), 257-274.
  • Varinli, İ.(2000). Pazarlama Ahlakı ve Kayseri’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletme Yöneticilerinin Pazarlama Ahlakına İlişkin Değerlendirmeleri Kayseri Ticaret Odası Yayınları, Yayın No:15, s.179.
  • Yıldız, E. (2017). Factors Affecting Consumers’ Purchase Intention of Green Products, IBANESS Congress Series, Plovdiv/Bulgaria: 95-106.

Knowledge Levels of the Consumers About Eco-Friendly Products

Year 2017, Volume: 2 Issue: 7, 11 - 18, 26.12.2017
https://doi.org/10.23834/isrjournal.343742

Abstract

The consumption behaviors which covary
with globalization create negative effects for the environment. The increasing
environmental consciousness of the consumers have caused their environmental
concerns to raise in time. Thus, the consumers have been trying to change their
purchasing behaviors and they show a tendency to purchase eco-friendly products
more. Within this scope, the relations between the consumers’ acquaintance with
eco-friendly products and their behaviors of purchasing eco-friendly products
according to their demographics have been examined. The data that were used in
the study have been obtained from face to face interviews with 143 families in
Keşan district of Edirne. In the research, it has been determined that 59;4% of
the consumers are acquainted with eco-friendly products and 35,7% of them
purchase eco-friendly products. In the Chi-square analysis, a significant
relation has been determined between age, education, occupation, marital status
and acquaintance with green products. Additionally, a significant relation has
been found between age, education, income and purchasing of green products, as
well.
 

References

  • Anonim, 2015. http://edirne.yerelnet.org.tr/il_ilce_nufus.php?iladi=ED%DDRNE
  • Arıkan, R., 2007. Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. 6.baskı, ISBN:975-8784-35-8, Ankara.
  • Ay, Canan ve Ecevit, Zümrüt (2005). “Çevre Bilinçli Tüketiciler”. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 10, 238-263
  • Çabuk, S., Nakıboğlu, B., Keleş, C. (2008). “Tüketicilerin Yeşil (Ürün) Satın Alma Davranışlarının Sosyo-Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 85-102.
  • Düren, Zeynep (2000). 2000’li Yıllarda Yönetim, İstanbul: Alfa/Aktüel Kitabevi, s. 209.
  • EMGİN, Övgü ve TÜRK, Zehra (Haziran 2004). Yeşil Pazarlama (Green Marketing). Mevzuat Dergisi, Yıl: 7, Sayı: 78
  • Elkington, J. (1994). “Toward the Sustainable Corporation: Win-Win-Win Business Strategies for Sustainable Development.” California Management Review, 36, 90–100. Gujarati DN (1995). Basic Econometrics. 3 Edition, McGraw - Hill, Inc., New York
  • McDonagh, P. ve Prothero, A. (1992). “Producing Environmentally Acceptable Cosmetics? The Impact of Environmentalism on the United Kingdom Cosmetics and Toiletries Industry”, Journal of Marketing Management, 8(2): 149
  • McDaniel, S. W. ve Rylander, D. H. (1993). “Strategic Green Marketing”, Journal of Consumer Marketing, 10(3): 4-10.
  • Mirer TW (1995). Economic Statistics and Econometrics. 3 Edition, Prentice Hall, Inc., New Jersey
  • Onurlubaş, E., Yıldız, E., Yıldız, S., Dinçer, D. (2017). Tüketicilerin Yeşil Ürün Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Bursa İli Örneği, III. IBANESS Congress Series, Edirne-Türkiye: 282-290
  • Peattie, Ken (2001). “Towards Sustainability: The Third Age of Green Marketing”. The Marketing Review, 2, 129-146
  • Polonsky, M. Jay (1994). “Green Marketing Regulations in the US and Australia: The Australian Checklist”. Greener Management International, Vol: 5, 44-53.
  • Tek, Ö. B. (1997). Pazarlama İlkeleri –Global Yönetimsel Yaklaşım , Cem Ofset Matbaacılık, A.Ş.,İzmir.
  • Topal, M. H., Özer, U. (2014). Ekoloji Odaklı Bir İş Yaratma Stratejisi: Yeşil İstihdam, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 5 (11), 257-274.
  • Varinli, İ.(2000). Pazarlama Ahlakı ve Kayseri’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletme Yöneticilerinin Pazarlama Ahlakına İlişkin Değerlendirmeleri Kayseri Ticaret Odası Yayınları, Yayın No:15, s.179.
  • Yıldız, E. (2017). Factors Affecting Consumers’ Purchase Intention of Green Products, IBANESS Congress Series, Plovdiv/Bulgaria: 95-106.
There are 17 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ebru Onurlubaş

Publication Date December 26, 2017
Submission Date October 13, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 7

Cite

APA Onurlubaş, E. (2017). Knowledge Levels of the Consumers About Eco-Friendly Products. The Journal of International Scientific Researches, 2(7), 11-18. https://doi.org/10.23834/isrjournal.343742