In the face of developing and changing
today's opportunities, both the enterprises and the enterprises are in the
effort of providing the maximum benefit. Providing the advantage of time and
space is the most important benefit for business and individuals. While airline
transport provides this advantage, it benefits the business and the individual
in a micro-sense, while it provides macro advantages in the macro economy. This
study deals with the purposes for which the air transport industry serves, the
aims it serves and the benefits it provides to the economy. Economic effects
are considered as direct, indirect and induced effects. In addition,
considering the regional differences in the world market, the economic values
and the plans of the airlines have been evaluated. As a result, the problems
that the airline industry, which is an important tool for many sectors in the
direction of the evaluations, could prevent the increase of the value of the
airline industry were identified and solutions for these problems were given.
Gelişen ve değişen günümüz imkanları
karşısında gerek işletmeler gerekse bireyler maksimum fayda sağlama çabası
içerisindedirler. Zamanın ve mekanın avantajını sağlayabilme de işletme ve
bireyler için en önemli fayda olmaktadır. Bu avantajı sağlayan havayolu
taşımacılığı mikro anlamda işletme ve bireyler fayda sağlarken makro anlamda
ülke ekonomilerinde ciddi avantajlar sağlamaktadır. Bu çalışma ile havayolu
taşımacılığı endüstrisinin hangi amaçlara hizmet ettiği, hizmet ettiği amaçlar
ile ekonomiye sağladığı faydalara değinilmektedir. Ekonomik etkiler doğrudan,
dolaylı ve indüklenen etkiler olarak değerlendirilmiştir. Ayrıca dünya
pazarında bölgesel farklılıklar göz önüne alınarak ekonomik değerler,
havayollarının planlamaları değerlendirilmiştir. Sonuç olarak yapılan
değerlendirilmeler doğrultusunda birçok sektör için önemli bir araç olan
havayolu endüstrisinin değer artışlarına engel olabilecek sorunlar belirlenmiş
ve bu sorunlar için çözüm önerileri verilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Submission Date | November 8, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 8 |