Research Article
BibTex RIS Cite

A Study on The Effects of Semantic Web on Brand Reputation

Year 2018, Volume: 3 Issue: 4, 208 - 220, 03.01.2019
https://doi.org/10.23834/isrjournal.493403

Abstract

A semantic technology that people find it
difficult to make sense of the web, but they are constantly exposed daily life,
private and social life is largely influenced voiced unwittingly. However, the
new subject and not be too abstract for people to come across so many studies
on satisfactory degree of semantic web is not possible because it is not fully
grasped.



On the other hand it uses semantic web and its
most who benefit most from the opportunities offered by the trademarks. It
offers tremendous opportunities for brands and in particular the collection of
data about consumers, consumers reach for their significant because it brought
brands and semantic web technology is preferred to provide opportunities to
influence them heavily.



This research is whether the effect on the
reputation of the brand investigating semantic web, is aiming to make a new
contribution to the field. Survey of the techniques used in this study, carried
frequencies, factor and regression analysis with brand reputation relationship
with the semantic web are examined. The effect of the analysis performed by the
semantic web's brand reputation is concerned

References

  • KIRCOVA, İbrahim ve ENGİNKAYA, Ebru; (2015), Sosyal Medya Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul.
  • ALNIAÇIK, Esra, ALNIAÇIK, Ümit ve GENÇ, Nurullah;(2010), Kurumsal İtibar Bileşenlerinin Algılanan Önemi Demografik Özelliklerden Etkilenmekte midir?, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 23(13), 93-114.
  • CAN, Emel; (2007) Marka ve Marka Yapılandırma, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, Sayı 1(22), 225-237.
  • DEMİRLİ, Cihad ve KÜTÜK, Ö.Faruk; (2010), Anlamsal Web (Web 3.0) ve Ontolojilerine Genel Bir Bakış, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Sayı 18(9), 97-107.
  • ERDEM, Şakir ve USLU, H.Neylan;(2010), Marka Değerinin Marka Genişlemesine Etkisi ve Çay Sektöründe Bir Uygulama, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 1(19), 166-184.
  • KARAKÖSE, Turgut; (2007), Örgütlerde İtibar Yönetimi, Akademik Bakış, Sayı 11 , 1-12NAİK, Umesha ve SHİVALİNGAİAH, D; (2008), Comparative Study of Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0, International CALIBER, http://ir.inflibnet.ac.in:8080/ir/ViewerJS/#../bitstream/1944/1285/1/54.pdf 14.05.2018 tarihinde erişildi.
  • YENGİN, Deniz; (2015), Yeni Medyanın Olanakları: Semantik Web, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, Sayı 5(1), 44-53.
  • KARA, Arzu; (2016), ‘Halkla İlişkiler Ve Tanıtımda Medyanın Kullanımı: Avrupa Ve Türkiye’, İstanbul Ticaret Üniversitesi 2. Lisansüstü Öğrenci Kongresi Bildiriler Kitabı, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • KUTUP, Nejat; (2010), ‘İnternet ve Sanat, Yeni Medya ve Net.art’, XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • KARDAŞ, Geylani; (2008), Anlamsal Web Ortamında Çalışan Çok Etmenli Sistemlerin Model Güdümlü Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İzmir.
  • https://www.google.com.tr/search?q=web+teknolojilerinin+geli%C5%9Fimi 05.05.2018 tarihinde erişildi.

Semantik Web’in Marka İtibarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma

Year 2018, Volume: 3 Issue: 4, 208 - 220, 03.01.2019
https://doi.org/10.23834/isrjournal.493403

Abstract

İnsanların anlamlandırmakta
zorlandığı fakat günlük hayatta sürekli maruz kaldıkları bir teknoloji olan
semantik web, farkında olmadan özel ve sosyal hayatı büyük oranda etkisi altına
aldığı dile getirilmektedir. Ancak konunun yeni olması ve insanlar için oldukça
soyut olması dolayısıyla tam olarak kavranamamış olması nedeniyle semantik web
ile ilgili tatmin edici derecede fazla çalışmaya rastlamak mümkün değildir.



Diğer taraftan semantik web’in en
çok kullanan ve onun sunduğu imkânlardan en fazla yararlananlar ise
markalardır. Markalar için muazzam fırsatlar sunan ve özellikle tüketicilerle
ilgili verilerin toplanması, onların anlamlı hale getirilerek markalar için
tüketiciye ulaşma ve onları etkileme fırsatları sunması nedeniyle semantik web
teknolojisi yoğun bir şekilde tercih edilmektedir.



Bu araştırma ise semantik web’in
markaların itibarına bir etkisini olup olmadığını araştırarak, alana yeni bir
katkıda bulunmayı amaç edinmektedir. Anket (survey) tekniğinin kullanıldığı bu
çalışmada, gerçekleştirilen frekans, faktör ve regresyon analizleriyle semantik
web ile marka itibarı ilişkisi incelenmektedir. Gerçekleştirilen analizlere
göre semantik web’in marka itibarına etkisi söz konusudur. 

References

  • KIRCOVA, İbrahim ve ENGİNKAYA, Ebru; (2015), Sosyal Medya Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul.
  • ALNIAÇIK, Esra, ALNIAÇIK, Ümit ve GENÇ, Nurullah;(2010), Kurumsal İtibar Bileşenlerinin Algılanan Önemi Demografik Özelliklerden Etkilenmekte midir?, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 23(13), 93-114.
  • CAN, Emel; (2007) Marka ve Marka Yapılandırma, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, Sayı 1(22), 225-237.
  • DEMİRLİ, Cihad ve KÜTÜK, Ö.Faruk; (2010), Anlamsal Web (Web 3.0) ve Ontolojilerine Genel Bir Bakış, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Sayı 18(9), 97-107.
  • ERDEM, Şakir ve USLU, H.Neylan;(2010), Marka Değerinin Marka Genişlemesine Etkisi ve Çay Sektöründe Bir Uygulama, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 1(19), 166-184.
  • KARAKÖSE, Turgut; (2007), Örgütlerde İtibar Yönetimi, Akademik Bakış, Sayı 11 , 1-12NAİK, Umesha ve SHİVALİNGAİAH, D; (2008), Comparative Study of Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0, International CALIBER, http://ir.inflibnet.ac.in:8080/ir/ViewerJS/#../bitstream/1944/1285/1/54.pdf 14.05.2018 tarihinde erişildi.
  • YENGİN, Deniz; (2015), Yeni Medyanın Olanakları: Semantik Web, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, Sayı 5(1), 44-53.
  • KARA, Arzu; (2016), ‘Halkla İlişkiler Ve Tanıtımda Medyanın Kullanımı: Avrupa Ve Türkiye’, İstanbul Ticaret Üniversitesi 2. Lisansüstü Öğrenci Kongresi Bildiriler Kitabı, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • KUTUP, Nejat; (2010), ‘İnternet ve Sanat, Yeni Medya ve Net.art’, XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • KARDAŞ, Geylani; (2008), Anlamsal Web Ortamında Çalışan Çok Etmenli Sistemlerin Model Güdümlü Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İzmir.
  • https://www.google.com.tr/search?q=web+teknolojilerinin+geli%C5%9Fimi 05.05.2018 tarihinde erişildi.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emre Ş. Aslan 0000-0002-5710-3743

Demet Kolancı 0000-0002-1454-9411

Publication Date January 3, 2019
Submission Date December 7, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 4

Cite

APA Aslan, E. Ş., & Kolancı, D. (2019). Semantik Web’in Marka İtibarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. The Journal of International Scientific Researches, 3(4), 208-220. https://doi.org/10.23834/isrjournal.493403

Cited By

Metaverse ve Din Eğitimi
Turkish Academic Research Review - Türk Akademik Araştırmalar Dergisi [TARR]
https://doi.org/10.30622/tarr.1197733