Research Article
BibTex RIS Cite

Zorunlu Eğitim Süresinin İç Müşteri Görüşlerine Etkisi: İstanbul İli Örneği

Year 2020, Volume: 5 Issue: 3, 209 - 228, 24.10.2020

Abstract

Ülkemizdeki eğitim sistemi son yirmi yılda birçok kez değişmiştir. Bu değişiklikler çoğunlukla zorunlu eğitim süresini etkilemiştir. Eğitim sisteminde yapılan bu değişikliklerin eğitim kalitesi üzerindeki etkisine ve öğretmenlerin bu durumla ilgili görüşlerine dayanan bir çalışma bulunmamaktadır.
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin zorunlu eğitim süresinden memnuniyetlerini ölçmektir. Bu bağlamda İstanbul ilinde öğretmenler üzerine bir çalışma yapılmıştır.
Çalışmanın veri toplama yöntemi ankettir. Yüz yüze ve online anketler aracılığıyla toplam 408 öğretmene ulaşılmıştır. Anketlerin analizinde frekans dağılımı, bağımsız t-testi ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılmıştır.
Yapılan analizlerle elde edilen sonuçlar değerlendirilerek öneriler sunulmuştur.

References

  • Akçakanat, T. vd. (2015). Yönetim Geliştirme Aracı Olarak Müşteri Geri Bildirimlerinin Önemi: Turizm İşletme Belgeli 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 6(13), 72-88.
  • Alabay, M. N. (2012), Müşteri Şikayetlerinin Yönetimi, International Journal of Managements Economics and Business, 8(16), 137-158.
  • Barış, G. (2006), Kusursuz Müşteri Memnuniyeti İçin Müşteri Memnuniyeti, İstanbul, MediaCat.
  • Başaran, İ. E. (1978), Eğitime Giriş, Bimaş Matbaacılık, Ankara.
  • Burucuoğlu, M. (2011), Müşteri Memnuniyeti ve Sadakatini Araştırmada Müşteri Şikayetleri Yönetiminin Etkinliği: Bir Örnek Olay İncelemesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi – Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Buttle, F. (1986), Hotel And Food Service Marketing, 1. Baskı, Londra, ELBS.
  • Ergün, M. (2015), Eğitim Felsefesi, Pegem Akademi, Ankara.
  • Eroğlu, E. (2005), Müşteri Memnuniyetinin Ölçüm Modeli, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Dergisi, 34(1), 7-25.
  • Fidan, N. (2012), Okulda Öğrenme Ve Öğretme, Pegem Akademi, Ankara.
  • George, D. ve Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17. Baskı, Boston.
  • İftar, K. G. (2004), Özel Eğitimde Fokus Grup Araştırmaları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(1), 1-7.
  • Kalaycı, Ş. (2017), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 8. Baskı, Dinamik Akademi, Ankara.
  • Kavak, Y. (1998), Zorunlu Eğitimde Evrensel ve Ulusal Görünüm, Eğitim ve Bilim, 22(107), 54-57.
  • Kılıç, G. (2017), Türkiye’de Zorunlu Eğitim Süresinin Hizmet Sektörüne Etkisi: Trabzon Sanayisi Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kıncal, R. Y. (1999), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, 2.Baskı, Eser Ofset, Erzurum.
  • Kotler, P. (2000), Marketing Management, International Edition, Prentice Hall, Amerika Birleşik Devletleri.
  • Kotler, Philip ve Armstrong, G. (2012), Principles of Marketing, 14.Baskı, Pearson Education Limited, Essex.
  • Mahmadaliev, N. (2017), Trabzon İlinde Faaliyet Gösteren Marketlerde Hizmet Kalitesi ve Müşteri Memnuniyeti Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi – Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, 19.Baskı, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • Odabaşı, Y. (2000), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Ökten, C. E. (2001), Halk Eğitiminde Müziğin Rolü, Göktan Ay (Haz.), 8. İstanbul Türk Müziği Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 89, İstanbul.
  • Spreng, R. A. vd. (1996), A Reexamination of the Determinants of Consumer Satisfaction, Journal of Marketing, 60, 50-55.
  • Şimşek, G. G. ve Noyan, F. (2009), Türkiye’de Cep Telefonu Cihazı Pazarında Marka Sadakati İçin Bir model Denemesi, ODTÜ Gelişme Dergisi, 36, 23-41.
  • Yang, S., ve Zhu, Y. (2006), Customer Satisfaction Theory Applied in the Housing Industry: An Empirical Study of Low-Priced Housing in Beijing, Tsinghua Science & Technology, 11(6), 667-674.
  • Zeithaml, A. V. (1988), Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence, Journal of Marketing, 52(3), 2-22.

The Effect of Compulsory Education Period on Internal Customer Opinions: Istanbul Province Case

Year 2020, Volume: 5 Issue: 3, 209 - 228, 24.10.2020

Abstract

The education system in our counttry has been changed many times in the last twenty years. These changes mostly affected the compulsory education period. There is no study based on the effect of the changes made in the education system on the opinions of teachers about this situation.
The aim of this research is to measure the satisfaction of teachers for compulsory education. In this context, a study was conducted on teachers in Istanbul.
The data collection method of the study is the questionnaire. A total of 408 teachers were reached through face-to-face and online questionnaires. Frequency distribution, independent t-test and one-way ANOVA tests were used in the analysis of the questionnaires.
According to analyzes, the result obtained in terms of were evaluated and recommendations were made.

References

  • Akçakanat, T. vd. (2015). Yönetim Geliştirme Aracı Olarak Müşteri Geri Bildirimlerinin Önemi: Turizm İşletme Belgeli 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 6(13), 72-88.
  • Alabay, M. N. (2012), Müşteri Şikayetlerinin Yönetimi, International Journal of Managements Economics and Business, 8(16), 137-158.
  • Barış, G. (2006), Kusursuz Müşteri Memnuniyeti İçin Müşteri Memnuniyeti, İstanbul, MediaCat.
  • Başaran, İ. E. (1978), Eğitime Giriş, Bimaş Matbaacılık, Ankara.
  • Burucuoğlu, M. (2011), Müşteri Memnuniyeti ve Sadakatini Araştırmada Müşteri Şikayetleri Yönetiminin Etkinliği: Bir Örnek Olay İncelemesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi – Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Buttle, F. (1986), Hotel And Food Service Marketing, 1. Baskı, Londra, ELBS.
  • Ergün, M. (2015), Eğitim Felsefesi, Pegem Akademi, Ankara.
  • Eroğlu, E. (2005), Müşteri Memnuniyetinin Ölçüm Modeli, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Dergisi, 34(1), 7-25.
  • Fidan, N. (2012), Okulda Öğrenme Ve Öğretme, Pegem Akademi, Ankara.
  • George, D. ve Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17. Baskı, Boston.
  • İftar, K. G. (2004), Özel Eğitimde Fokus Grup Araştırmaları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(1), 1-7.
  • Kalaycı, Ş. (2017), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 8. Baskı, Dinamik Akademi, Ankara.
  • Kavak, Y. (1998), Zorunlu Eğitimde Evrensel ve Ulusal Görünüm, Eğitim ve Bilim, 22(107), 54-57.
  • Kılıç, G. (2017), Türkiye’de Zorunlu Eğitim Süresinin Hizmet Sektörüne Etkisi: Trabzon Sanayisi Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kıncal, R. Y. (1999), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, 2.Baskı, Eser Ofset, Erzurum.
  • Kotler, P. (2000), Marketing Management, International Edition, Prentice Hall, Amerika Birleşik Devletleri.
  • Kotler, Philip ve Armstrong, G. (2012), Principles of Marketing, 14.Baskı, Pearson Education Limited, Essex.
  • Mahmadaliev, N. (2017), Trabzon İlinde Faaliyet Gösteren Marketlerde Hizmet Kalitesi ve Müşteri Memnuniyeti Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi – Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, 19.Baskı, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • Odabaşı, Y. (2000), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Ökten, C. E. (2001), Halk Eğitiminde Müziğin Rolü, Göktan Ay (Haz.), 8. İstanbul Türk Müziği Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 89, İstanbul.
  • Spreng, R. A. vd. (1996), A Reexamination of the Determinants of Consumer Satisfaction, Journal of Marketing, 60, 50-55.
  • Şimşek, G. G. ve Noyan, F. (2009), Türkiye’de Cep Telefonu Cihazı Pazarında Marka Sadakati İçin Bir model Denemesi, ODTÜ Gelişme Dergisi, 36, 23-41.
  • Yang, S., ve Zhu, Y. (2006), Customer Satisfaction Theory Applied in the Housing Industry: An Empirical Study of Low-Priced Housing in Beijing, Tsinghua Science & Technology, 11(6), 667-674.
  • Zeithaml, A. V. (1988), Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence, Journal of Marketing, 52(3), 2-22.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Onur Tayfun 0000-0001-7106-2717

Fazıl Kırkbir 0000-0002-8538-1353

Publication Date October 24, 2020
Submission Date April 19, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Tayfun, O., & Kırkbir, F. (2020). Zorunlu Eğitim Süresinin İç Müşteri Görüşlerine Etkisi: İstanbul İli Örneği. The Journal of International Scientific Researches, 5(3), 209-228.