Indoor ski centers, which offer their users the opportunity to ski in indoor spaces, are a new concept for our country, but they have been making a name for themselves for a while around the world. Evaluating these centers according to certain parameters for development practices in our country and reaching the data that can be used as a result of these evaluations constitute the subject of the research.
The studies of how the sportsmen, who spend most of the year on the snow for training and are active users of indoor ski resorts, affect their performance and the determining points that enable them to stand out in these places where climate, slope, light, temperature, scenery, material and orientation are artificial is a subject of research that has not yet been addressed. In this context; this study aimed to investigate the effective role of artificial environmental conditions in professional user perception.
Kullanıcılarına iç mekanda kayak yapma fırsatı sunan kapalı kayak merkezleri, ülkemiz için yeni bir kavram olsa da aslında dünya çapında bir süredir adından bahsettirmektedir. Ülkemizdeki gelişim uygulamaları için bu merkezlerin belirli parametrelere göre değerlendirilmesi ve bu değerlendirmelerin sonucunda kullanılabilecek verilere ulaşılması araştırmanın konusunu oluşturmaktadır.
Yılın büyük bir kısmını antrenman için kar üzerinde geçiren, kapalı kayak merkezlerinin aktif kullanıcıları olan sporcuların iklimin, eğimin, ışığın, sıcaklığın, manzaranın, malzemenin ve yönelimin yapay olduğu bu mekanlarda performanslarını ve öne çıkmalarını sağlayan belirleyici noktalarını nasıl etkilediği çalışmaları ise henüz değinilmemiş bir araştırma konusu. Bu bağlamda; bu çalışma, yapay çevre koşullarının profesyonel kullanıcı algısındaki etkin rolünü araştırmayı amaçlamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 13, 2022 |
Submission Date | April 12, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 7 Issue: 2 |