In competitive industries, the effectiveness of employees in marketing departments is crucial for business success. Employees' perceived support and silence behaviors can influence their individual creativity and perceptions of internal brand value. This study aims to explore the impact of perceived support on creativity and internal brand value perceptions among employees in managerial roles within marketing departments in the telecommunications sector, while examining the moderating role of acquiescent silence. The research involved 197 employees. Results showed a positive and significant relationship between organizational support and individual creativity, as well as between organizational support and internal brand value. The moderating role of acquiescent silence was observed in the relationship between individual creativity and internal brand value, and between organizational support, leader support, and individual creativity. However, leader support did not significantly affect creativity or brand value, and acquiescent silence did not moderate the effect of support on brand value.
Organizational support leader support individual creativity internal brand value organizational silence
ethical approval was obtained.
Rekabetçi sektörlerde, pazarlama departmanlarındaki çalışanların etkinliği iş başarısı için çok önemlidir. Çalışanların algıladıkları destek ve sessizlik davranışları, bireysel yaratıcılıklarını ve içsel marka değeri algılarını etkileyebilir. Bu çalışmanın amacı, telekomünikasyon sektöründeki pazarlama departmanlarında yönetici rolündeki çalışanlar arasında algılanan desteğin yaratıcılık ve içsel marka değeri algıları üzerindeki etkisini araştırmak ve aynı zamanda kabullenici sessizliğin düzenleyici rolünü incelemektir. Araştırmaya 197 çalışan katılmıştır. Sonuçlar, örgütsel destek ile bireysel yaratıcılık arasında ve örgütsel destek ile içsel marka değeri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bireysel yaratıcılık ile içsel marka değeri arasındaki ilişkide ve örgütsel destek, lider desteği ve bireysel yaratıcılık arasındaki ilişkide kabullenici sessizliğin düzenleyici rolü gözlenmiştir. Bununla birlikte, lider desteği yaratıcılığı veya marka değerini anlamlı bir şekilde etkilememiş ve desteğin marka değeri üzerinde kabullenici sessizliğin düzenleyici etkisi tespit edilmemiştir.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Service Marketing, Organisational Behaviour |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Publication Date | November 8, 2025 |
| Submission Date | March 19, 2025 |
| Acceptance Date | October 20, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 3 |