Modernleşmenin sunduğu konformist yaşam tarzı içerisinde her şeye sahip olan bireyler duygudan ve duyarlılıktan uzaklaşmakta, gündelik yaşam içerisindeki değerleri ve anlamı yitirmektedirler. Kapitalist sistem içinde durmadan çalışan, durmadan tüketen, sürekli medyanın ve televizyonun şiddetine maruz kalan, pratikleri mekanikleşerek rutin ve monoton hale gelen yaşamda bireyselleşen insanlar, birbirlerinden uzaklaşıp iletişimsizlik ve yalnızlık içinde gündelik rutinlerini devam ettirmektedirler. Bireysel boyutta bir bunalım olarak açığa çıkan bu çöküntü toplumsal bir çöküntüye yansıyarak, modern toplumlarda nedensiz gibi görünen şiddet olgusu aslında toplumsal bir erozyonun parçası haline gelmektedir. Bu bağlamda modern toplumların sorunlarına, sancılarına değinen Avusturya’lı yönetmen Michael Haneke, filmleri aracılığıyla toplumsal yozlaşmanın, modern yaşam içerisindeki mutsuzluk ve umutsuzluğun boyutlarıyla izleyicileri en gerçekçi bir şekilde yüzleştirmektedir. Bu çalışmada Micheal Haneke’nin “Tesadüfi Bir Kronolojinin 71 Parçası” filmini yalnızlık, iletişimsizlik ve yabancılaşma kavramları üzerinden sosyolojik okuma yapılarak, şiddetin modern toplumların sosyal yapısı içindeki yerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.
Modernleşme Modern toplum Şiddet Michael Haneke Sinema Temsil
In the conformist lifestyle offered by modernization, people who have everything, move away from emotion and sensitivity and lose their values and meaning in daily life. People who work continuously in the capitalist system, with consumerizm, are exposed to the violence of the media and television, and the individualization in life becomes mechanized by routine and monotonous living and continuing their daily routines with no communication and in loneliness. This collapse which emerges as an individual-sized crisis, is reflected in a social dimension, and the phenomenon of violence in modern societes that seems to be a cause is actually part of a social erosion. Within this context, Austrian director Michael Haneke, who examines the problems and pains of modern societies in his films, confronts the audience in the most realistic way with the dimensions of social corruption, unhappiness and despair in modern life. In this study, it is aimed to reveal the place of violence in the social structure of modern societies by making a sociological reading of Michael Haneke's film "71 Fragments of a Chronology of Chance" through the concepts of loneliness, lack of communication and alienation.
Modernization Modern society violence Michael Haneke Cinema Representation
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2022 |
| Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2022 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2 |
İletişim için: info.issar@neu.edu.tr