Osmanlı Devleti’nde 19. asırla birlikte her geçen gün yaygınlık kazanan eğitim kurumları, yeni düzenlemeleri zorunlu kılmış; değişimin yıkıcı korkusu daha merkeziyetçi bir eğitim sistemine geçilmesine yol açmıştı. Bunun en önemli göstergeleri, okul müfredat programları, ders kitabı içerikleri ve ilgili dersin nasıl okutulacağı gibi birçok kararın devlet merkezinde belirlenmiş olmasıdır. Bunda eğitim kurumlarının toplumların kültürel oluşumunda ve aktarımında farkındalığın artması da etkili olmuştur. Dönemin siyasî çalkantıları ve toprak kayıpları Osmanlıları daha merkezî bir yönetime zorluyordu. Bu durumda yeni neslin eğilimleri, ülkeye bağlılıkları vs. devlet okulları aracılığıyla inşa edilmeliydi. Devletin okullardaki eğitimden bu yöndeki beklenti ve talepleri doğrultusunda birçok ders kitabı hazırlatılmıştı. Bu beklentilerin karşılanmasında tarih eğitimine önemli bir rol düşüyordu. Osmanlı eğitim sistemi içerisinde önemli bir mevkide uzun yıllar hizmet etmiş bulunan Ateşîzâde Mehmed Bedreddin de ilkokullar için coğrafya, imla ve tarih ders kitapları hazırlamıştı. Çalışmanın ana konusu, Ateşîzâde’yi kısaca tanıtmak ve onun ilkokullar için kaleme aldığı tarih kitabı, Telhîs-i Târih-i Osmanî adlı eserinin günümüz alfabesine aktarımıdır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Yakınçağ Osmanlı Tarihi |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 27 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 3 Sayı: 2 |