Bu çalışmanın amacı, erken cebir öğretiminde STEM temelli uygulamaların yürütülmesine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi desenlerinden olan fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme tekniklerinden biri olan ölçüt örnekleme tekniği kullanılarak belirlenmiştir. Çalışma grubunu, STEM eğitimi almış ve erken cebir öğretiminde STEM temelli uygulamaları gerçekleştirmiş 5 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde verilen nitel veriler, içerik analizi yöntemi ile betimlenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında öğretmenlerinin çoğunluğu, erken cebir öğretiminde STEM temelli uygulamaların ilkokul 1. sınıftan itibaren verilebileceğini ifade etmiştir. STEM temelli etkinliklerin erken cebir öğretiminde uygulanabilir olduğunu ifade eden öğretmenler bu uygulamaların; matematik dersine yönelik olumlu tutum kazandırma, eğlenerek öğrenme ortamları sunma, öğrenmeyi kolaylaştırma, soyut olan konuları somutlaştırma gibi avantajlarının olacağı belirtilmiştir. Ayrıca öğretmenler; materyal eksikliği, sınıf mevcutlarının kalabalık olması, müfredatın yoğun olması, teknolojik alt yapı yetersizliği gibi zorluklar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler, erken cebir öğretiminde STEM temelli uygulamaları yürütecek öğretmen ve yöneticilere; bu alanda araştırma inceleme yapmalarını, STEM eğitimi almalarını ve sınıflarında uygulamalarını önermektedir.
The purpose of this study is to determine the opinions of primary teachers about the implementation of STEM-based applications in early algebra teaching. In the research, the phenomenology design, which is one of the qualitative research method designs, was used. The study group of the research was determined by using the criterion sampling technique, which is one of the purposive sampling techniques. The study group consists of 5 primary teachers who have received STEM education and have implemented STEM-based applications in early algebra teaching. A semi-structured interview form was used to collect the data for the research. The qualitative data obtained at the end of the research were described with the content analysis method. In light of the findings, the majority of the teachers noted that STEM-based applications in early algebra teaching can be given from the first grade of primary school. The teachers, who indicated that STEM-based activities are applicable in early algebra teaching, stated that these applications will have advantages such as gaining a positive attitude towards the mathematics lesson, providing fun learning environments, facilitating learning, and embodying abstract subjects. In addition, teachers commented that they experienced difficulties such as a lack of materials, crowded classrooms, dense curriculum, and insufficient technological infrastructure. Teachers suggest that teachers and administrators who will carry out STEM-based practices in early algebra teaching should conduct research, take STEM education, and apply it in their classrooms.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 26, 2023 |
Publication Date | June 30, 2023 |
Submission Date | April 5, 2023 |
Acceptance Date | June 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |