Garrison, Anderson ve Archer (2000) tarafından geliştirilen Sorgulama Topluluğu modeli (STM), çevrimiçi ve harmanlanmış öğrenme ortamlarında amaçlı öğrenme topluluğu oluşturmak ve sürdürmek için gereken işbirlikçi bir yapılandırmacı öğrenme ortamının temel öğelerini tanımlamak için kullanılmıştır. STM’nin geliştirilmesinden bu yana, birçok araştırmacı tarafından yaygın olarak kullanıp birçok yönden incelenmiştir. Sürükleyici 3B çevrimiçi ortam olan sanal dünyalar, çeşitli alanlarda araştırmacılar tarafından büyük ilgi görmektedir. Dil eğitimi alanındaki araştırmacılar da pedagojik fırsatları, işbirlikçi yapılandırmacı öğrenmeyi teşvik etme potansiyeli vb. özellikleri nedeniyle sanal dünyalardan faydalanmaktadır. Bu çalışma, üç boyutlu sanal dil öğrenme ortamlarında (3B SDÖO) STM modelinin uygulamalarının mevcut durumunu ve eğilimini sunmaktadır. Bu çalışmada, 3B SDÖO’larına STM modelinin uygulandığı çalışmaların sistematik bir analizi yapılmıştır. Bu bağlamda, on elektronik veri tabanında arama yapılmış ve arama sonucunda sınırlı sayıda çalışma (3 araştırma makalesi ve 1 doktora tezi) elde edilmiştir. Çalışmalar tümevarımsal içerik analizi ile analiz edilmiş ve bulgular betimsel olarak sunulmuştur. Ayrıca, mevcut çalışmalara dayanarak araştırmacılar için potansiyel araştırma önerileri sunulmuştur.
The Community of Inquiry (CoI) framework, developed by Garrison, Anderson, and Archer (2000), has been used to define the core elements of a collaborative constructivist learning environment needed to build and maintain a purposeful learning community, in online and blended learning contexts. Several researchers have used, analyzed and studied the CoI framework extensively in many ways since it was developed. Virtual worlds, immersive 3D online environments, have attracted significant interest by researchers in a variety of fields. Researchers in the field of language education have also benefitted and utilized VWs due to their pedagogical opportunities, potential to foster collaborative constructivist learning, so on. This study presents the current status and trend of application of CoI framework in three-dimensional virtual language learning environments (3D VLLEs). In this study, a systematic analysis of studies related to CoI framework applied in 3D VLLEs was carried out. In this context, a search was conducted in ten electronic databases and yielded limited number of studies: three research articles and one thesis. The studies were analyzed by inductive content analysis and the findings were presented descriptively. In addition, potential research suggestions for researchers were provided based on existing studies.
Community of Inquiry 3D virtual language learning environment virtual world language education
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2020 |
Submission Date | May 27, 2020 |
Acceptance Date | June 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |